Hade tänkt göra en update i tråden förut när jag kom in efter att tagit kvällen vid 20:30 lr så men då va garaget nere så får ta det imorgon när jag vaknar till liv! Har hänt en del grejer nu kan jag säga
En liten försmak på vad som hänt: Instrumentpanelen + pannrum = ? just de, kollar ni namnet på tråden så förstår ni sen
Ja då vare dags igen för update Hände lite grejer igår. Både roliga och tråkiga.
Så då börjar vi med det tråkiga, skulle svetsa skärmkanterna på vänstersidan va det tänkt, fick hem en kompis som fick agera brandvakt. Men efter 20 minuter av brand i kläder och loppor i ögonen så insåg jag att jag aldrig skulle få ihop alla hål som finns på insidan så bestämde jag mig att jag måste svetsa dit nya skärmkanter från mekonomen Men detta blir nån gång till våren eller så då jag ska försöka få ihop lite grejer i bilen innan, har redan grejer överallt så bör få ihopplockat nåt iaf
Och nu till lite roligare grejer:)
Pillade lite med en nya konstruktionen på tanklocket, börjar hända lite men några timmar kvar till att jag blir nöjd
Har dragit en matning (från där batteriet ska sitta bak) fram till ett kopplingsblock/fördelningsblock vid datorn fram som ska mata datorn, dvd-spelaren, alla skärmar, neonet och allt annat blink blink
Efter det så startade vi med ett idiotiskt arbete Vi plockade ner instrumentpanelen så nu ligger den i pannrummet redo för en liten modifikation Vad som ska händå återstår för er å se
Och nån bild på det hela:
Spacklade lite på den andra "plastlappen" med och ytterligare en gång men ej på bild
tanklocket går änsålänge att fälla rakt ut som det gör orginal med. Ska försöka göra nåt lås på nåt vis så när man öppnar det så står längsmed men sen går att fälla ut när man ska tanka
Blir ingen mer update i tråden idag Dagen blev inte som förväntad, kom upp vid 12 lr nåt å satt uppe vid tv:n å slöa ett tag. Sen ringde han som skruvar på v70n till mig å sa att vi skulle dra iväg en sväng till stan så han som kollat lådan fick provköra bilen. Efter att vi vart där i några timmar så bar det iväg hemmåt men stoppade mitt på för att han som skruvar på bilen min skulle in och kolla på en bil hos nån snubbe.
Så då passade jag på å tog med tjejen hem för hon bor på samma ställe så därför blev det inget gjort idag
Dags för en liten uppdatering och då menar jag liten Blev absolut inte mycke gjort idag av nån anledning, jag sorterade mina kabelskolådor lite och plockade upp lite i garaget bara. Sen gick jag in i pannrummet och började lite smått med instrumentpanelen.
Jag tog å förberedde lite inför plastning av en kåpa som ska sitta över hålet för handskfacket och i den kåpan ska det sitta 2 stycken datafläktar med blåa lysdioder i (de som satt i bagaget) som ska blåsa in frisk luft, eller ja. kallare luft än det är där inne iaf
Så jag fick upp en konsumkasse å stoppa in den i hålet å sen blåste en flaska fogskum i som förhoppningsvis formar sig efter hålet så jag har nåt att gjuta efter sen
Och lite bilder:
Verktygen
Flaskan isprutad
Och här har flaskan fått verkat i nån timme
När jag la ner för dagen så hade det inte stelnat än, vet inte hur det ligger till nu men förhoppningsvis har det stelnat tills imorgon !
Blir ju coolt det här Kul att se nån som lägger ner tid och energi på äldre bilar Kom just på att, multimedia-import.se har 50m2 strömkabel. (flex) som är lättare att arbeta med än vanlig, för den som ville veta
Blir ju coolt det här Kul att se nån som lägger ner tid och energi på äldre bilar Kom just på att, multimedia-import.se har 50m2 strömkabel. (flex) som är lättare att arbeta med än vanlig, för den som ville veta
Tackar tackar Kul att se nån som kommenterar på en projekttråd med äldre bilar
Kör en "special-update" idag Det jag har gjort idag är ingen större idé å visa upp, har slipat och spacklat lite,planerat lite, plockade av "vind-skölden" över takluckan (har haft ett bättre namn på den innan men kommer fan inte på de ) Blitt en jäkla massa skit bakom den efter 20 år
Å specialen då, har filmat en liten snutt i garaget på rotet som är
Kommentera gärna! Men inte tanklocket för det är inte färdigt på många timmar
Håller med _Spawned_ -roligt när nån gör ngt med äldre bilar, personligen tycker jag det är roligare än nya "färdiga" lösningar. Rolig tråd att följa!
---> Om du kan läsa det här har du Internetanslutning <---
* * * Att bli gammal är oundvikligt, att växa upp är valfritt * * * Det spelar ingen roll hur lite man skiter i byxorna, det är ändå för mycket!
Kör en "special-update" idag Det jag har gjort idag är ingen större idé å visa upp, har slipat och spacklat lite,planerat lite, plockade av "vind-skölden" över takluckan (har haft ett bättre namn på den innan men kommer fan inte på de ) Blitt en jäkla massa skit bakom den efter 20 år
Å specialen då, har filmat en liten snutt i garaget på rotet som är
Kommentera gärna! Men inte tanklocket för det är inte färdigt på många timmar
Jävlar va nice tanklocket kommer bli! Luftdrivet sen va ? hehe Lycka till i fortsättningen nu*! mvh kimpa