2118
Sök

dj_aggwa´s 244 blir multimediabil | Stopp p.g.a husköp och renovering. Börjat isolera + garage-el 12/03 -11 |

Vill bygga en bil helt efter mitt egna huvud och de idéer som dyker upp under tidens gång för att sedan åka runt på träffar med :-)

El- och Instrumenttekniker
600 512 Visningar
Uppdaterades senast 18 november 2012
Elektriker
69 Inlägg
29 juli 2008
dj_aggwa skrev:
Vatten och el är inte draget än.. Blir inge vatten för de har ja inte bruk för. aldrig använt vatten i garage nån gång iaf.. å skulle ja behöva så finns de en kran på huset nära garaget..
Elen kommer vid ett senare tillfälle. Har ingen kabel å gräva ner så får klara mig på de lilla som redan sitter där ! smile

Mvh Magnus

Behöver du kabel så har jag nog liggandes, hur lång ska du ha? EKKJ 4x6/6 räcker välle åt dig wink

Pickup ska de va!

2 933 Inlägg
29 juli 2008
Trådstartare
Alf0ns skrev:
dj_aggwa skrev:
Vatten och el är inte draget än.. Blir inge vatten för de har ja inte bruk för. aldrig använt vatten i garage nån gång iaf.. å skulle ja behöva så finns de en kran på huset nära garaget..
Elen kommer vid ett senare tillfälle. Har ingen kabel å gräva ner så får klara mig på de lilla som redan sitter där ! smile

Mvh Magnus

Behöver du kabel så har jag nog liggandes, hur lång ska du ha? EKKJ 4x6/6 räcker välle åt dig wink

a

Va precis sån kabel ja har tänkt mig de.. men Bergman säger att ja ska ha 10 kvadrat han :S Måste vara 10 kvadrats jord i nyinstallerade centraler eller nåt sånt säger han.. Jag tror inte riktigt på det :S Har ju inte mer än 4x4/4 in i huset. max 4x6/6 så varför skulle ja behöva större in i garaget ?

Längden vet ja dock inte.. inte mätt ännu hmm

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

Elektriker
69 Inlägg
31 juli 2008
dj_aggwa skrev:
Alf0ns skrev:
dj_aggwa skrev:

Mvh Magnus

a

Va precis sån kabel ja har tänkt mig de.. men Bergman säger att ja ska ha 10 kvadrat han :S Måste vara 10 kvadrats jord i nyinstallerade centraler eller nåt sånt säger han.. Jag tror inte riktigt på det :S Har ju inte mer än 4x4/4 in i huset. max 4x6/6 så varför skulle ja behöva större in i garaget ?

Bullshit, behöver absolut inte 4x10/10 till ett litet garage, räcker gott och väl med 4x6/6. Som du säger bara 4x4/4 in i huset så. Jag har aldrig använt 10 kvadrat till ett garage lr hus/utbygge och då är ju jag installationsbranschen så jag borde ju veta wink Du här välle inte mera än 16a i huvudsäkring ändå?

Ta och mät lite då får vi se om jag har så det räcker, har även en central liggandes. Om det duger med gängsäkring då förstås big_smile

Pickup ska de va!

2 933 Inlägg
31 juli 2008
Trådstartare
Alf0ns skrev:
dj_aggwa skrev:
Alf0ns skrev:

a

Bullshit, behöver absolut inte 4x10/10 till ett litet garage, räcker gott och väl med 4x6/6. Som du säger bara 4x4/4 in i huset så. Jag har aldrig använt 10 kvadrat till ett garage lr hus/utbygge och då är ju jag installationsbranschen så jag borde ju veta wink Du här välle inte mera än 16a i huvudsäkring ändå?

Ta och mät lite då får vi se om jag har så det räcker, har även en central liggandes. Om det duger med gängsäkring då förstås big_smile

ytterligare en till som sagt de på jobbet nu.. måste vara 10 kvadrat när det är stigare sa han.. :S

Elektriker
69 Inlägg
31 juli 2008
dj_aggwa skrev:
Alf0ns skrev:
dj_aggwa skrev:
a

ytterligare en till som sagt de på jobbet nu.. måste vara 10 kvadrat när det är stigare sa han.. :S

Då säger jag bullshit igen wink Däremot måste det nog vara 10 kvadrat om det är matningen TILL HUSET, vilket det inte är i detta fallet. Har gjort massvis med sådana jobb, dvs garage, utbyggen, mm. 4x6/6 är perfekt till sådant. Lyssna inte på dom gamla gubbarna på bruket (Förutom per) lol

Pickup ska de va!

2 933 Inlägg
1 augusti 2008
Trådstartare
Alf0ns skrev:
dj_aggwa skrev:
Alf0ns skrev:

Då säger jag bullshit igen wink Däremot måste det nog vara 10 kvadrat om det är matningen TILL HUSET, vilket det inte är i detta fallet. Har gjort massvis med sådana jobb, dvs garage, utbyggen, mm. 4x6/6 är perfekt till sådant. Lyssna inte på dom gamla gubbarna på bruket (Förutom per) lol

ja jag vet inte nåt ja, skruvar bara upp Eklk om dagarna ja.. Anser också att de räcker med en 4x6/6..
Haha, nej man ska lyssna till sig själv. Då blire som man tänkt sig big_smile lol

dARKiE
5 031 Inlägg
1 augusti 2008
finja betong är grejor det, ligger ju 1 minut ifrån mitt haha wink

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

16 Inlägg
17 augusti 2008
Skönt med eget garage vars man kan skruva med bilen hur länge som helst utan gnäll tongue

Old Volvo's never die, they only go faster ;)

2 933 Inlägg
18 augusti 2008
Trådstartare
generation_240 skrev:
Skönt med eget garage vars man kan skruva med bilen hur länge som helst utan gnäll tongue

Precis.. Skönt som fan.. börjar bli ordning på de nu. lite småpill kvar innan vintern.. täta lite här å där.. läcker in vatten under takspik å så äre inte riktigt tätt i dörrhålen än tongue

2 933 Inlägg
18 augusti 2008
Trådstartare
Btw, när ja ändå skriver. Kom precis hem från Helsingborg / Vallåkra. gjorde några rejäla inköp där till både projektet och även till V70n. Ska slänga upp bild på det nån gång wink  Tösen är här nu så får va med henne lite först big_smile big_smile

bil intreserad anläggare
467 Inlägg
18 augusti 2008
kul att det inte är helt dödt med bilen. ska bli kul att se vad du har köpt. sen hoppas jag att du börjar snart igen för det är kul att följa denna tråden.

//mackan

2 933 Inlägg
18 augusti 2008
Trådstartare
Bild kommer imorgon på inköpena smile om ja kommer ihåg smileneutralbig_smilewinktonguelolrollcool
Senast redigerat av dj_aggwa (18 augusti 2008)

Fire And Silk
2 254 Inlägg
19 augusti 2008
Läste igenom alla 115sidorna nu ikväll, tror att det kommer att bli grymt med din 240, samt grattis till garaget och huset!!

Mvh Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

The one and only
1 091 Inlägg
19 augusti 2008
dj_aggwa skrev:
Bild kommer imorgon på inköpena smile om ja kommer ihåg smileneutralbig_smilewinktonguelolrollcool

Nääää yikes inte låta oss vänta så mad wink

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
19 augusti 2008
så nu e d idag! vart e bilderna från inköpen? big_smile

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

2 933 Inlägg
19 augusti 2008
Trådstartare
Kom precis hem nu, ska bara öppna lite fönster(28 grader varmt inne, glömde vrida ner värmen i morse) och leta upp digitalkameran så ja kan fota lite smile

2 933 Inlägg
19 augusti 2008
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/2968/435964_6ylvvq.jpg
Här är mina inköp på Vallåkra utöver spriten ja köpte i Danmark big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/2968/435971_q07xej.jpg
7" dubbel-din dvd-spelare med touchscreen, motordrift å allt det där big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/2968/435974_bg9clr.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/2968/435975_uvwrtg.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/2968/435977_dq0m7c.jpg
Å en bild på garaget på hur det ser ut för tillfället smile

bil intreserad anläggare
467 Inlägg
19 augusti 2008
gött med lite grejer:D alltid kul att handla lite ny saker. garaget börjar ju se klart ut:D

//mackan

2 933 Inlägg
19 augusti 2008
Trådstartare
weser skrev:
gött med lite grejer:D alltid kul att handla lite ny saker. garaget börjar ju se klart ut:D

//mackan

Ja det är inte fel.. handlade för över 8 lök på vallåkra. big_smile ;P

Nja, det ser ut att vara iordning men det är de inte ännu smilecoolcool

Sök