BMW 318 E30 trycker ur sig kylarvatten

Wajder
5 oktober 2007 · 15 Inlägg

Hejsan.

Har haft lite problem med min BMW att den går upp alldeles för mycket och för fort i temperatur. Märkte att kylfläkten satt väldigt vingligt osv. typ som om lagret var slut på den. Tog lös den och satte en skruv i den så den snurrar fortare och kyler hela tiden och det hjälpte faktiskt. har kört en sväng med den nu och den går inte upp i temperatur. Dock när jag stannar så trycker den ur sig kylarvatten. Så frågan är ju då om det är topplockspackningen som rykt åt helvete. Eller kan man ha "tur" att det beror på något annat?

Tack.neutral

(Bilinfo: BMW 318i E30 -89)

Även den bäste är sämre än mig.
Rektron
6 oktober 2007 · 42 Inlägg

Wajder skrev:
Hejsan.

Har haft lite problem med min BMW att den går upp alldeles för mycket och för fort i temperatur. Märkte att kylfläkten satt väldigt vingligt osv. typ som om lagret var slut på den. Tog lös den och satte en skruv i den så den snurrar fortare och kyler hela tiden och det hjälpte faktiskt. har kört en sväng med den nu och den går inte upp i temperatur. Dock när jag stannar så trycker den ur sig kylarvatten. Så frågan är ju då om det är topplockspackningen som rykt åt helvete. Eller kan man ha "tur" att det beror på något annat?

Tack.neutral

(Bilinfo: BMW 318i E30 -89)

Jag tycker det låter som topplockspackningen:/

Wajder
18 oktober 2007 · 15 Inlägg

Hallåj.

Har bytt vattenpump och termostat och nu verkar det som den fungerar som den ska. Bara hålla tummarna. Dock "knackar den" när man kör och står på tomgång, men har hört att det kan vara dåliga oljebyten från tidigare ägare som framkallar knackningarna. Så ska försöka byta oljan och se om det hjälper.

Även den bäste är sämre än mig.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang