4897
Sök

Svenska avundsjukan

281 Inlägg
7 oktober 2007
tkd_rille skrev:
_deki_ skrev:
tkd_rille skrev:
många invandrare är ju jävligt avunsjuka på oss svenskar, för de våldtar misshandlar stjäler rånar bla bla bla..

smile  nu har jag inte sagt alla så ni inte gnäller men efterlyst är 98% med brytande dialekt:)

så nog fan är de avundsjuka för att vi har så vackra tjejer, är så snygga och bra, har mer pengar än dem har finare boende bla bal bla.

var bara tvungen då de stämmer till stor del i södra delarna av sverige.

Herregud ser ni detta folk. Tkd_krille kan ju inte varit helt klar i huvudet när han skrev detta.. Det var det dummaste inlägg jag hört på länge. Vet att det är många som har samma åsikter som han, och man undrar ju hur gammalt sånt folk är egentligen.
Det luktar ju "avundsjuka" här lång väg fast på det motsatta hållet.

avundsjuka ?? haha nej smile
jag sade in te att alla var sådana men väldigt många och de börjar bli väldigt irriterande wink

och jo jag är helt klar i huvudet, jag hade inte lagt upp något sådant om de inte varit sant.

avundsjukan är väldigt stor och de är inte endast svenskar som är sådana. utan de är mest likadant överallt tycker jag.

förlåt att man blir som sverige gör en .

OKay okay...alla har sina åsikter men  för mig luktar det både avunsjuka och smygrasisim..rätta mig om jag har fel

/Deki

Muttley
7 oktober 2007
_deki_ skrev:
tkd_rille skrev:
_deki_ skrev:

Herregud ser ni detta folk. Tkd_krille kan ju inte varit helt klar i huvudet när han skrev detta.. Det var det dummaste inlägg jag hört på länge. Vet att det är många som har samma åsikter som han, och man undrar ju hur gammalt sånt folk är egentligen.
Det luktar ju "avundsjuka" här lång väg fast på det motsatta hållet.

jag sade in te att alla var sådana men väldigt många och de börjar bli väldigt irriterande wink

och jo jag är helt klar i huvudet, jag hade inte lagt upp något sådant om de inte varit sant.

avundsjukan är väldigt stor och de är inte endast svenskar som är sådana. utan de är mest likadant överallt tycker jag.

OKay okay...alla har sina åsikter men  för mig luktar det både avunsjuka och smygrasisim..rätta mig om jag har fel

då rättar jag dig smile är inte rasist eller nazist, jag är precis som alla andra, gilalr sitt land och tycker de blir för mycket nu.
jag umgås med invandrare själv så du har de klart för dig.   och en bra sak till wink  jag är inte så avundsjuk av mig smile jag tycker de väl är roligt att alla kan ha kul för sina pengar smile

med lem
1 147 Inlägg
7 oktober 2007
själva saken med att vara avundsjuk e det väl inget fel i?
snarare tråkigt att folk inte kan erkänna det utan måste smutskasta den det går bra för...

när jag blir avis så säger jag det till den personen..och då blir den person glad o lite stolt. det känns bättre och göra nån glad än att prata skit bakom ryggen och såra nån.

//dalle

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

281 Inlägg
7 oktober 2007
tkd_rille skrev:
_deki_ skrev:
tkd_rille skrev:

då rättar jag dig smile är inte rasist eller nazist, jag är precis som alla andra, gilalr sitt land och tycker de blir för mycket nu.
jag umgås med invandrare själv så du har de klart för dig.   och en bra sak till wink  jag är inte så avundsjuk av mig smile jag tycker de väl är roligt att alla kan ha kul för sina pengar smile

Ja de klart man ska ha kul för sina pengar..men det at du drar in en mionritet i att de våldtar och stjäl är ju inget samrt inlägg och du säger inte att du är i ngn form av främlingsfientlig..men du ser ju själv hur du låter när du skriver såna inlägg. Jag menar man kan bara tänka en sak..Du säger inget om avundsjuka svenskar utan bara att invandrare våldtar och stjäl, det hör inte ens till tråden.

/Deki

1 417 Inlägg
7 oktober 2007
Rasism skulle jag inte kalla det, och vad det än är så smyger han inte med det i och med att han nyss skrev det här, eller hur? tongue

Vad gäller avundsjuka så har jag inte förstått mig på den, har inte upplevt det ni säger där jag bor.
Visst finns det folk som köper fina bilar som jag också vill ha. Och många gånger undrar man ju hur de har fått råd med dem, som någon nämnde att grannarna undrat. Men om det är så att de jobbat ihop dem så all cred till dem då!
Hade det varit så att någon köpt en 70-300 000:- bil till dem så hade man nog blivit lite avis. Då har dom inte förtjänat bilen på samma sätt anser jag smile
Så, jobbar man och sliter får man köpa vad man vill för slantarna, det är lugnt för mig. Inte annars smile

281 Inlägg
7 oktober 2007
Ett bevis på att en väldigt massa "svenskar" tänker på detta intelligenta sätt som den här pajasen tkd_krille...

/Deki

Avstängd
658 Inlägg
7 oktober 2007
TÄNKTE på "tdk_rille" och "dekis" snack Jag e inte svensk själv men född i sverige, men jag gillar inte VISSA invandrare för det, det är dom som har mest taskig attityd ute, sisst va det 3 st som började bråka med min flickvän och hennes kompis hur bäng e man då ??! dom tror dom äger alla gator,dom vill inte lära sig språket osv det finns 100000000 saker ja kan skriva ner, kommer man hit ska man fan med repspektera, men det finns 1 STOR anledning till att många invandrare håller på som dom gör här i sverige, och den anledningen ÄR, hade dom gjort sina brott i deras hemland så hade dom fått en snara runt halsen eller en AK47a (för det e va dom har där nere) upp i röven, medans här kanske dom får böter eller går helt fria och som värst får 2 mån fängelse, så tro fan dom passar på....

Men till avundsjukan, jag tycker mig finna att det är lite mer avundsjuka i sverige än runt om i världen, har ändå varit längre perioder i många andra länder och levt så jag kan jämnföra, men visst finns avundsjukan överallt.

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!

281 Inlägg
7 oktober 2007
Jo jag håller med dig Beatnik. Men hans snack gick ju ut på att smutskasta alla. Varför ens ta upp ämnet i tråden när det inte hör till. Jag försvarar inte dom invandrare som beeter sig så som du säger Beatnik. Hatar dom lika mycke som du och alla andra. Men det jag stör mig på att han just tar upp ämnet i en tråd som inte har ngnting med det att göra..

/Deki

Teddan
2 495 Inlägg
7 oktober 2007
är inte svensk, är inte född i sverige är heller inte svenskmedborgare.
I min umgängeskrets finns det precis som jag invandrare, svenskar ja tom med skåningar wink

men jag tycker oxå vi har för hög % kriminella invandrare i sverige, det ger dåligt rykte och smutskastning ...

eller som vissa då tror att alla utlänningar är kriminella och springer runt å våldtar tjejer.

Ang avundsjukan .... den är i sverige som på alla andra platser , ruskigt stor avundsjuka alla måste visa att dom är bäst.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

7 120 Inlägg
7 oktober 2007
Håller för en gångs skull med beatnik.

Men kan säga att jag själv är ganska avundssjuk.
Det finns folk som jobbar och sliter som djur men får knappt inget tillbaka. Sen finns det personer som inte gör ett skit och allt bara flyter deras väg.

neutral

Avstängd
658 Inlägg
7 oktober 2007
Aerodynamik skrev:
Håller för en gångs skull med beatnik.

Men kan säga att jag själv är ganska avundssjuk.
Det finns folk som jobbar och sliter som djur men får knappt inget tillbaka. Sen finns det personer som inte gör ett skit och allt bara flyter deras väg.

neutral

VA !?!?! Gör du ?! tongue  hehehe...Jo men det visar att det lönar sig inte att jobba i sverige tyvärr....

Clean EG Squad President
Det Har Inte Ni !!

BMW-328I
7 oktober 2007
Svenska avundsjukan finns och är extrem, jag e 19 och har en 328 köpte den dock när jag var 18 men aja. Är inte svensk men född här och grannarna tycks vara på en så fort de ser nya saker om man säger så. Har vänner med värsting bilar och de brukar hälsa på ibland såklart och då är uppfarten rätt så laddad om ni förstår, vissa dagar snackar inte ens grannarna med en det är synd tycker jag, fjantigt!

Ja, jag e enda blatten i villaområdet smile

Rent A Retard !
674 Inlägg
7 oktober 2007
BMW-328I skrev:
Svenska avundsjukan finns och är extrem, jag e 19 och har en 328 köpte den dock när jag var 18 men aja. Är inte svensk men född här och grannarna tycks vara på en så fort de ser nya saker om man säger så. Har vänner med värsting bilar och de brukar hälsa på ibland såklart och då är uppfarten rätt så laddad om ni förstår, vissa dagar snackar inte ens grannarna med en det är synd tycker jag, fjantigt!

Ja, jag e enda blatten i villaområdet smile

haha, låter som ett avsnitt i grannfejden big_smile kanske ska söka ?? ^^ lol hehe

MVH// JOhan

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm

1337
1 343 Inlägg
7 oktober 2007
För att avsluta denna tråden så blir det inte mer extremt än vad det är i Malmö för tillfället.
Köpa en 328 när man är 18 ok det är inga problem. det finns nog de personer som klarar det. Men att köpa en Mercedes CL65 AMG eller Porsche Cayenne BMW 760...

Då har man gått förbi vad som kan vara rimligt.
Alla människor förutom de som kör bilarna vet hur man ser om det är en kreditbil eller inte.

Det finns inget roligare än att köra upp bredvid en S600 med 2 yngre personer i och veva ner rutan. När de väl fått ner rutan på sin frågar man hur mycket de betalar i månaden. den tycker jag är kul. haha

För er som fortfarande inte vet hur man kollar alla som köper bilar på kredit kan ni enkelt skicka ett sms med regnr tex abc123 till nummer 71456...

Jag lovar att 9 av 10 bilar som står på BMW-328I uppfart är avbetalning..
I sverige räknas det inte som köp.. Enligt lag äger man inte ens bilen.
Banken kan kräva tillbaka bilen när dom vill.

SMS till 71456 med regnr abc123

Så alla ni som är avundsjuka kan sluta nu och kolla numret istället.

I'm not a fighter, I'm a lover!

281 Inlägg
7 oktober 2007
Nille_del_Mar skrev:
För att avsluta denna tråden så blir det inte mer extremt än vad det är i Malmö för tillfället.
Köpa en 328 när man är 18 ok det är inga problem. det finns nog de personer som klarar det. Men att köpa en Mercedes CL65 AMG eller Porsche Cayenne BMW 760...

Alla människor förutom de som kör bilarna vet hur man ser om det är en kreditbil eller inte.

Det finns inget roligare än att köra upp bredvid en S600 med 2 yngre personer i och veva ner rutan. När de väl fått ner rutan på sin frågar man hur mycket de betalar i månaden. den tycker jag är kul. haha

För er som fortfarande inte vet hur man kollar alla som köper bilar på kredit kan ni enkelt skicka ett sms med regnr tex abc123 till nummer 71456...

Hmmm för det första fin audi du har.. För det andra är det inte så att om man har råd att betala av en värsting bil varje månad.. Då betyder det att man trots allt har råd att unna sig den bilen.. Man köper inte en värsting bil om man inte kan betala av lånet? Lr har jag fel???

/Deki

Avstängd
658 Inlägg
7 oktober 2007
För det  tredje, man kan ta ett lån på en bank på en viss summa utan att banken har något att göra med vad du köper, så nej banken äger inte din bil. Men tar du ett billån på en bank är det en annan femma. Sen som deki skriver du måste ju kunna betala av en bil varje månad oxå.

Och titta bara på alla nya bilar, huur många tro du det är som köper en ny bil eller en lite dyrare bil utan lån i dagens läge ?   

1 av 100000.

Inte ens killen som gav mig friheten att köra hans bil värd 3.7 miljoner hade köpt bilen kontant. Men han har så han kan betala av den.
Senast redigerat av BEATNIK (7 oktober 2007)

Clean EG Squad President
Det Har Inte Ni !!

Teddan
2 495 Inlägg
7 oktober 2007
Nille_del_Mar skrev:

du är ju ett bra exempel på svensk avundsjuka då ... .om det stör dig så mycket att man lånar till en dyrare bil , å sen åka runt å kolla upp reg.nr på alla dyra bilar fy fan va patetiskt.

har man mycket pengar lägger man inte dom cash på bilen, då har man bundit rörelse kapital och det är inget vidare.
sen får man itne låna 500 000kr om man inte har inkomst så man klarar av att betala..

281 Inlägg
7 oktober 2007
mycket bra sagt....Så vad säger ni sak vi kora Nille som den avundsjukaste på garaget?? ;D

/Deki

Teddan
2 495 Inlägg
7 oktober 2007
_deki_ skrev:
mycket bra sagt....Så vad säger ni sak vi kora Nille som den avundsjukaste på garaget?? ;D

Lätt alltså, jag röstar för iallafall:Dbig_smile

Servicerådgivare
715 Inlägg
7 oktober 2007
Hakan_J skrev:
Som rubriken lyder:ett hett ämne,det jag undrar nu är:jag antar att det finns ganska många med utlänsk bakrund här på gorg eftersom det är så många medlemmar,är det likadant i andra länder som i sverige med avundsjukan på grannar mm  typ "jaha nu har svenssons köpt nu volvo igen,undrar hur dom har råd med den " ni vet säkert hur det brukar låta,så låt höra är det bara vi svenskar som är så jävla avudsjuka på andra,eller smile

vissa har de bättre än andra.. så e de och de kan man inte komma ifrån direkt..
sen prioriterar folk olika saker ..
jag lägger alla mina pengar på bil
en annan lägger de på resor
en tredje sparar för köpa hus senare i livet kansk..

ja alla har olika saker dom vill lägga pengar på.. om då dom ser att jag som e 19 år kommer med en bil för 140.000 tycker dom hur fan kan han ha råd med det.

men senare i livet kanske dom köper ett finare hus än jag .. då e väl jag avis på dom då?

ja man kan se de på olika sätt så ser jag på de.. allafall

ha de fint //Chrille_

My Toyota is Fantastic www.garaget.org/chrille_

Sök