bromsvarningslampa 325 E36

lindy666
8 oktober 2007 · 15 Inlägg

fattar inte hur man laddar upp bilder, iaf lampan som ser ut såhär typ (O) och med ett utropstecken i mitten, vad är det? ibland lyser den, ibland glappar den..så något säger mig att det är kabel/kontaktglapp/tongue 

men frågan är ju, är det belägg varnarn eller? hoppas ni förstår va ja menar

moose46019 study
8 oktober 2007 · 772 Inlägg

beläggvarnare kan vara glappkontakt också bara att vrida och skolla eller kolla vidfäljen så borde du se

-Mike- Stolt tvåbarnsfar
8 oktober 2007 · 548 Inlägg

Japp! Varningslampan för beläggen! Sitter ett litet stift på det inre belägget på vänster fram!
Bak vet jag inte om det sitter ett på men brukar vara ett på varje axel och då kan det sitta på höger bak! Kolla beläggen och varnaren! Varnaren kostar runt 100-150 kronor på Mekonomen! Min kostade 130 på en e46! Jag fick byta belägg, givaren till bromsarna och ta bort +kabeln en halvtimme för att få den släckt!

-Mike-
BMW 320i (2003)
-Mike- Stolt tvåbarnsfar
8 oktober 2007 · 548 Inlägg

Är inte beläggen slut så kolla så att den sitter ordentligt i beläggen och spruta lite 5-56 eller ngt annat i alla kontakter! Det sitter en kontakt inne i hjulhuset inkapslad!

-Mike-
BMW 320i (2003)
Garic
8 oktober 2007 · 539 Inlägg

jag tror att den lampan varnar oxå för låg nivå av bromsvätsa, kolla upp detta

lindy666
9 oktober 2007 · 15 Inlägg

bromsvätska finns, får riva ner å glo lite..tackar för svaren!!

Smajly
9 oktober 2007 · 3 059 Inlägg

MikeAero skrev:
Japp! Varningslampan för beläggen! Sitter ett litet stift på det inre belägget på vänster fram!
Bak vet jag inte om det sitter ett på men brukar vara ett på varje axel och då kan det sitta på höger bak! Kolla beläggen och varnaren! Varnaren kostar runt 100-150 kronor på Mekonomen! Min kostade 130 på en e46! Jag fick byta belägg, givaren till bromsarna och ta bort +kabeln en halvtimme för att få den släckt!

Stämmer.. sitter en bak också.

-Mike- Stolt tvåbarnsfar
9 oktober 2007 · 548 Inlägg

Då hade jag inte fel men jag hade trummor på min bak så jag visste inte säkert hur det var på de senare e36orna!

-Mike-
BMW 320i (2003)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang