Blivit av med körkortet?

Bjork OEM <3
9 mars 2008 · 6 957 Inlägg

tkd_rille skrev:

Bjork skrev:

gamlingen skrev:

Säger dom åt en att kliva ur.. så kliver man ut,, annars ser dom till att man kommer ut.. garanterat.(motstånd mot tjänsteman)

Varken han eller jag sa något, eller jo han sa "- VA I HELVETE HÅLLER DU PÅ MED" sliter
upp dörren, drar ut mig rätt i vägen, tänk om de kommit en bil...?

Har dessutom vittnen till allt detta

då har du troligen varit elak.

Neä roll

OEM <3
Muttley
9 mars 2008 ·

Bjork skrev:

tkd_rille skrev:

Bjork skrev:

Varken han eller jag sa något, eller jo han sa "- VA I HELVETE HÅLLER DU PÅ MED" sliter
upp dörren, drar ut mig rätt i vägen, tänk om de kommit en bil...?

Har dessutom vittnen till allt detta

då har du troligen varit elak.

Neä roll

men han måste haft en anledning till att dra ut dig smile för han verkar ha vart sur. berätta nu vad du gjorde smile

THEBADGUY Gorgilus addictus
9 mars 2008 · 4 736 Inlägg

dpak skrev:
Hej blev av m körkorten idag.. 82 på 50 väg.. lite surt och lite dumt.. men tänkte höra hur man kan få  spärrtiden inkortad? ska ens chef oxå ringa och snacka m dem eller hur ska de gå till?

Beror på. Är du beroende av ditt körkort i jobbet så brukar du kunna få det.

Mvh.

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Darkie dARKiE
9 mars 2008 · 5 031 Inlägg

tkd_rille skrev:

Bjork skrev:

tkd_rille skrev:

då har du troligen varit elak.

Neä roll

men han måste haft en anledning till att dra ut dig smile för han verkar ha vart sur. berätta nu vad du gjorde smile

det hände mig också när jag blev av med mitt kort. (första stoppningen också)
Tydligen en vit bil som varit med i ett inbrott och dem trodde det var jag (eftersom jag kom snabbt mot dem) med mössa och luvtröja.

Så dem stanna mig och slängde ut mig och tryckte upp mig mot huven. Sen dess har man varit lite rädd för poliser. Speciellt första året efter händelsen. Men nu är det lugnt igen. Dem var inte så mjuka i rörelserna ialf.

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Bjork OEM <3
9 mars 2008 · 6 957 Inlägg

tkd_rille skrev:

Bjork skrev:

tkd_rille skrev:

då har du troligen varit elak.

Neä roll

men han måste haft en anledning till att dra ut dig smile för han verkar ha vart sur. berätta nu vad du gjorde smile

Hmm aja.

Hade precis köpt min saab, den brummar ju gött med 3" på så ja gasa till lite i ett kvarter
här hemma. (Gick inte allt för fort, typ 55) Polisen hade precis rullat in på macken som vi åkte
ifrån.
Min flickvän sa "- Gasa inte, polisen står där borta" de hörde inte jag...

Så åkte vi iväg, bilen e ju inte direkt diskret mellan husväggarna.
Upp mot McDonalds, en lagom liten uppförsbacke på 2km inte direkt brant.
Ser plötsligt Xenonljus i backspegeln komma JÄVLIGT fort.

TÄnkte att ja e beredd på race, peta ner till 2:an...precis när ja tänkte gasa så hejda ja
mig sj...kan ju vara farbror blå.

Precis då så slog dom på blåljusen, ajaj tänkte ja...min flickvän blev sketnervös...
Dom blinkar å tutar som fan, ja tänkte ju va snäll å stanna intill en p-ficka men icke.
Så ja stanna, ur springer polismannen, ursinnig.

Ja körde ner rutan, ser bara en näve rycka tag i handtaget upp med dörren, ut flyger jag.
Han gapar å svär, hans kollega fick lugna honom..

Sen stod vi där å babbla, ja blev sketlack på honom för att han slet ut mig ur bilen, tänk
om ja blivit påkörd? (Ja e inte den som håller käft!)

Sen blev alla lugna, han sa till mig att köra lugnt, ja sa oki!
Efter de var alla nöjda och glada.

Det bästa var att han kom hem till oss med min farbror (Som oxå e polis i stan) veckan efter
kan lova att hans ögon blev bra stora när han fick syn på mig... wink

Mvh

OEM <3
V70_XC_AWD
17 mars 2008 · 71 Inlägg

Vet  en bekant som skiter  i  allt  han  tar  bilen  fast han  har  festat   han  lyssnar  inte  han kan  festa   till 6  på  morgonen  och  ta  bilen  till  stan han kan  även  hämta  sina  2  barn  i sin  lb-reg jetta   och  låta  en åka  bakom gallret  utan  bälte  och han bryr sig  inte!  vad man  säger  till han!  även  åka  och hämta  folk  när  han dricker  vodka!
Jävla  nolla

Är under styling
mebben Troligen galen...
17 mars 2008 · 567 Inlägg

V70_XC_AWD skrev:
Vet  en bekant som skiter  i  allt  han  tar  bilen  fast han  har  festat   han  lyssnar  inte  han kan  festa   till 6  på  morgonen  och  ta  bilen  till  stan han kan  även  hämta  sina  2  barn  i sin  lb-reg jetta   och  låta  en åka  bakom gallret  utan  bälte  och han bryr sig  inte!  vad man  säger  till han!  även  åka  och hämta  folk  när  han dricker  vodka!
Jävla  nolla

Det kanske känns osjysst, men va fan ring polisen när han gör så där. Det dör tillräckligt många i trafiken varje år. Om han beter sig som du skriver så kommer han med största sannolikhet köra ihjäl sig själv, eller ännu värre någon annan.

Sätt dit honom, troligen räddar du minst ett liv när du får stopp på den där dåren...

V70_XC_AWD
17 mars 2008 · 71 Inlägg

Haft  körkortet i 14  år  i december  och  små fortkörningar  men aldrig  blivit  va  med det

Är under styling
alain www.bimmerpower.org
17 mars 2008 · 3 995 Inlägg

V70_XC_AWD skrev:
Vet  en bekant som skiter  i  allt  han  tar  bilen  fast han  har  festat   han  lyssnar  inte  han kan  festa   till 6  på  morgonen  och  ta  bilen  till  stan han kan  även  hämta  sina  2  barn  i sin  lb-reg jetta   och  låta  en åka  bakom gallret  utan  bälte  och han bryr sig  inte!  vad man  säger  till han!  även  åka  och hämta  folk  när  han dricker  vodka!
Jävla  nolla

**************************
så är det ofta, men , vad gör du åt det?? om det händer en olycka och de händer obehagliga saker med barnen, hur kommer du att tänka? hur detta kommer att påverka din samvetet när du inte har gjort någonting mer än att säga till honom??
Ser jag en bekant eller en familje medlem som hamnar i en sådan situation som din bekant, jag ringer till polisen så att dom får komma så fort som möjligt och ser till att han inte sätter sig i bilen ty det är liv som står på spel.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
V70_XC_AWD
17 mars 2008 · 71 Inlägg

jo jag vet  ska  se till att han  åker  hårt  det  är som ni säger   att han  inte  är  lämplig ska ha redig  koll på han sen ringa  polisen han ska fan inte  ha  körkort

Är under styling
melodic_death_metal
17 mars 2008 · 622 Inlägg

pille64 skrev:
gött nu har man kortet för 3 gången så nu tar man det lungt

jag hoppas verkligen att du inte kör rattfull igen!

puttep Stolsvärmare
1 april 2008 · 77 Inlägg

blev av med kortet eftersom min prövotid inte hade gått ut, 90 på 50 sträcka (tomt industriområde vid 23:00 tiden ungefär) fick vänta i 4 månader sen så tog jag om det direkt och nu har prövotiden gått ut denna gång smile

Down Under
Joo
1 april 2008 · 741 Inlägg

puttep skrev:
blev av med kortet eftersom min prövotid inte hade gått ut, 90 på 50 sträcka (tomt industriområde vid 23:00 tiden ungefär) fick vänta i 4 månader sen så tog jag om det direkt och nu har prövotiden gått ut denna gång smile

Vafan stog polisen med laser kl 23 på kvällen? yikes har jag aldrig varit med om att dom stått så sent :S

puttep Stolsvärmare
1 april 2008 · 77 Inlägg

Joo skrev:

puttep skrev:
blev av med kortet eftersom min prövotid inte hade gått ut, 90 på 50 sträcka (tomt industriområde vid 23:00 tiden ungefär) fick vänta i 4 månader sen så tog jag om det direkt och nu har prövotiden gått ut denna gång smile

Vafan stog polisen med laser kl 23 på kvällen? yikes har jag aldrig varit med om att dom stått så sent :S

nä dom svängde ut bakom mej med sin bil då jag kom åkandes och jag tänkte inte mer på det och såg inte att det var polisen eftersom sidorutorna och bakrutorna hade immat igen

Down Under
eplamojje Billackerare/Billjudmontör
1 april 2008 · 1 171 Inlägg

jag har blivit av med det 3 gånger på 2 år och en vecka...fick 2 månader 1:a ggn, 1 månad andra och sista ggn 3 månader...
2 ggr bara förra året är inte bra...först på väg till emmaboda å sen i november igen...

Volkswagen Fox TDI "Foxy Star" (2007)
Ford Mondeo "Familjebilen" (2010)
Hodell
2 april 2008 · 60 Inlägg

Har inte haft körkort så länge, ett halvår nu, har mött polisen ett antal gånger när jag gasat på lite extra men har hunnit bromsa in alla gånger förutom 1 men då var dom på andra sidan vägen och det var vägräcke så dom flashade bara med hel-ljusen. Har dock 2 gånger varit med om att det har kommit en polisbil med blåljus på i full fart bakom mig, båda gångerna efter jag har gasat på, fast då ville dom bara förbi. Man blev ju lite svettig då.

puttep Stolsvärmare
2 april 2008 · 77 Inlägg

Hodell skrev:
Har inte haft körkort så länge, ett halvår nu, har mött polisen ett antal gånger när jag gasat på lite extra men har hunnit bromsa in alla gånger förutom 1 men då var dom på andra sidan vägen och det var vägräcke så dom flashade bara med hel-ljusen. Har dock 2 gånger varit med om att det har kommit en polisbil med blåljus på i full fart bakom mig, båda gångerna efter jag har gasat på, fast då ville dom bara förbi. Man blev ju lite svettig då.

lite grann då kanske tongue

Down Under
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
2 april 2008 · 5 753 Inlägg

jag tycker att det är ett stort under att jag har mitt körkort kvar roll

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Opelmadness German cars, quality and beyond
2 april 2008 · 8 197 Inlägg

Rovan skrev:
var riktigt nära på att bli av med de smile

körde i 117 på 90 väg... hehe

fick 1600 i böter o en varning hem skickad på posten smile

Samma här, fast 120 km/h på lasern.. hmm

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Opelmadness German cars, quality and beyond
2 april 2008 · 8 197 Inlägg

eplamojje skrev:
jag har blivit av med det 3 gånger på 2 år och en vecka...fick 2 månader 1:a ggn, 1 månad andra och sista ggn 3 månader...
2 ggr bara förra året är inte bra...först på väg till emmaboda å sen i november igen...

Grattis...

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang