3040
Sök

Trimm: resistor som ger 20+ hk?

145 Inlägg
12 oktober 2007
#21
känns som en "modernare" variant av pystrimmning...inget att rekomendera!

/ Ville

Biltokig
870 Inlägg
12 oktober 2007
#22
Dessa motstånd(variabla och vanliga) dyker upp på diskussion här titt som tätt och om och om konstateras att det är skitsnack och ändå fortsätter folk tro på detta neutral
tycker det säger sig självt att motorn inte går bättre bara för att den blir lurad att "choka" - har ni inte kört gammal moppe/mc nån gång i tiden? tänkte ni på hur pissdåligt den gick om den var chokad när den var varm? - Exakt samma princip...

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

Mekaniker
472 Inlägg
12 oktober 2007
#23
Kul att förska köra igenom besikningen med den. Skit för pengar..

BMW-tok

Legitimerad Lamphållare
369 Inlägg
12 oktober 2007
#24
Malm3n skrev:
Pris: 250:-kr
vid köp av 2st = 400:-kr

? va fan ska jag med 2 till?tongue big_smile

får jag 40hk om jag installerar 2 stycken? HAHA VILKET SKÄMT!

Klart du får instalerar du in en till fåru 20hk till;)

" köpa nytt och köpa nytt... här på landet bygger vi om så att de passar! "

121 Inlägg
12 oktober 2007
#25
The_Dude skrev:
Mr_Gear skrev:
allexx skrev:
stämmer det att man får fler hästar av att ta bort Acn också :S *Confused*

Ja men det är en helt annan sak, Ac-kompressorn drivs utav motorn via en rem, med den bortkopplad så belastar ac-kompressorn helt enkelt inte motorn = "stjäl" ingen effekt...

Om man inte trycker in AC knappen så blir motorn inte heller belastad. Så man behöver inte plocka bort remmen.

Jo media som måste acc. har ju ett motstånd dvs. rem/hjul/kompressor. så om den mekaniskt sitter kvar så drar den fortfarande effekt.
(En som inte är ikopplad har inte samma motstånd men ändå litegrann.)

Däremot en rem eller mekaniskt styrd kylfläkt som sitter på tex. gammla volvos och fordar drar flera hk vid högre varv.



Sök