nä det blir ingen extra pump.. motorn är byggd för elektrisk pump och en sån ska jag köra med. teoretiskt sett så borde nog org pumpen orkat med. men sen är det ju den där biten med att allt sånt ligger och drar effekt från motorn.. fortfarande nöjd med min gamla cab eller?? Mvh Mats
riktigt intresserad över pump val, håller själv på att flyttá kylet bak, ev på bägge bilarna. Följer detta så skriv gärna vad du kommer att använda i pump väg och hur det funkar. Lycka till.
ok, hur långt är det kvar tills du kan göra en premiärtur? Din gamla cab är kalas men jag har skaffat en till delta evo och nu är det brist på utrymme i garaget...
schwerre> nja jag vet inte hur lång tid det är kvar.. det finns ju en del plock som ska dit. min lön är ju lite upp och ner så det har mest med den att göra.. jag vet ju inte hur mycket jag kan lägga på min lilla leksak varje månad. men färdig helt är den om 3-4 månader gissningsvis. kvar i stora drag.
nytt insugg för dubbla spridar rader. vatten pump pluss rördragning. avgassystem. flytta batteri. all rördragning under huven. spridare. däck. det är väl i princip dom måsten som finns inför sommaren. sen till kommer ju en hel del små plock också..
det finns ju en längre lista på grejjer som jag skull vilja ha men inte har pengar till som tex D2 bromsar nyh lack, höger konvertering osv..
det finns ju en längre lista på grejjer som jag skull vilja ha men inte har pengar till som tex D2 bromsar nyh lack, höger konvertering osv..
Mvh Mats
Härligt med folk som vill sitta på höger sida för engångs skull
Som man sagt innan .. Härligt bygge, nu vill vi se allt funka till sommaren
/ Linder
Bilar får gärna vara snyggt stylade, ha massor med ljud och flashig lack.
Men finns det inget under huven så är det ju ingen bil utan en flashig multimedia kontainer på hjul...
Jag har en plan! Den är tajmad och klar, in i minsta detalj.
Har du lurat ut vad du ska köra för servopump än då? Eller blir det till att återställa och köra originalgrejer..? Ingen vänlig själ som kan tänkas skänka en Saab 9-3 SS/SC el-servopump till detta projekt?
Hmm för övrigt blev jag totalt förnedrad av en Porsche 997 turbo på slingervägarna här nere i eftermiddags. Jag får skylla på att jag hade min mor i passagerarsätet Nej, nog med OT från min sida nu..
haha nja den servo pumpen är ju inte speccielt elektrisk så där försvninner ju vitsen. saabs ellektriska servo pump är ett alltenativ.. men det finns ju fler! jo jag vet.. jag har rätt snygg kropp
lite uppdatering.
nu har jag flyttat i två dar. det börjar likna någe. den stora högen vid sidan om min bil är en gammal vägg som stod i vägen.. lite mer plats än i förra garaget ialla fall.
när högen är borta och garage polaren har kört in sin bil innanför så har jag gott om plats att skruva på!
nä jag kan inte vara i garaget utan att pilla lite på bilen.. en rätt så dålig bild men ändå. mellan kylar tuneln och mellan väggen som inte är byggd än så hamnar batteriet. det står en liten batteri låda där bå bilden. tanken är väl att ha några reläer osv där till soppa pumpar osv.
Läste igenom projekttråden, seriöst o spännande projekt... Lite kul måste man ju ha emellanåt me, de vet man ju själv hur de kan bli framåt småtimmarna hehe...
Flanders> haha jodå bilen står så lite tillfälligt. jag har en stor sophög vid sidan som skall bort.. och när den är borta så kan alex köra förbi sin bil itan att flytta på min vilket känns bra. du har ju för övrigt gott om plats till att ställa dit dom grejjer du vill ha där! bänken jag har får ju du också nyttja!
Takidas> tackar! kul att det uppskattas!
så lite UPDATERING igen. det här var vad jag såg som en ledig dag från garaget. men klockan 20.00 på kvällen så kliade det lite för mycket i fingrarna. så jag och Youask åkte ut. vi började med att fixa lite med min fina verktygstavla en stund. sen luftade vi bromsarna därefter så vart det lite grenrörsbyggnation. det är inte klart än men en bra bit på vägen! tack till youask som gjorde svetsjobbet!
punktat wg röret och provmonterar.
avgashuset på plats för säkerhets skull.. vi vill ju inte att flänsen ska slå sig.
youask in action. en fläns kvar att svetsa dit på det.. annars är de nog ganska så klart.
som sagt skulle ju inte till garaget idag men lite vart de ju ändå fortsätter imorn.. Mvh Mats
Bilar får gärna vara snyggt stylade, ha massor med ljud och flashig lack.
Men finns det inget under huven så är det ju ingen bil utan en flashig multimedia kontainer på hjul...
Tackar!! jodå vi står i för fulla muggar! idag så vart det dock en ganska så kortdag i garaget.. jag har lite annat att göra också.. imorn så ska jag börja jobba igen.. suck. Gott nytt år på alla som läser här inne! grenröret är ju alltså ett köpt grenrör som vi moddar! UPPDATERING IGEN DÅ!
WG på 60mm och rör som är 50 mm. förhoppningsvis så skenar inte trycket.. men det lär ju märkas.. isånna fall så blir det rör byte. kapade och konade röret idag ialla fall.
jag gjorde rent lite grejjer från 7 bulten.. noterade att flänsen var rätt så lik den som sitter på turbon.. olje returen på tråget har nästan samma grovlek så det verkar ju kunna bli en bra genväg.. lite moddande sen passar den 100
det var allt för idag.. pillade lite med lokalen också. det blir ju en del när man flyttar allt. men evon trivs nog bra.. den kommer ju få flanders bil som granne så
högen ska som sagt bort.. och sen så blir det ju lite annpassad plats eftersom en bil ska stå framför min.. men utrymmet är bra ialla fall!