I just Griffins garage bor bara Griffins 2a och Flandrs 3a i evoväg. Youask håller till på annat håll, likaså Björn med den silverfärgade 1an. Hewrans trädälskande röda 3a bor fortfarande på plåtverkstan, men flyttar kanske(?) in i samma garage som Griffin så småningom
NÅNGÅNG, ringde senast idag. Inga besked, den står på Segerstens för lack nu, men dom väntar på den felbeställda framskärmen innan dom gör något.
OCH DEN DÄR JÄVLA SKÄRMEN VERKAR VARA PÅ MÅNEN!
Skulle ta 8-10 arbetsdagar först. Nu 3 veckor senare så ska dom kanske få den på lördag (?) och sen när jag frågade lite till så hade dom inga säkra besked om det egentligen alls.
Snart bara 5 månader sen jag lämnade iväg den..
Men när jag får tillbaka den blir det rätt mycket att hinna göra:
i med motorn fixa klart toppen (maxportade den ända ut i fjäderbrunnen ) bygga downpipe bygga grenrör på med coilovers och sen en massa tjaffs med mätare som ska i, soppapump och en del annat jag inte ens minns just nu.
Tackar för alla komentarer! kul att tråden uppskattas! nu när jag är hemma så börjar det snart hända lite igen.. jag är dock lite smått fattig så det blir inte så mycket handlande just nu
lite uppdatering igen. så var oljepumpen helt borta.
ett fel som är trasigt.. inte så konstigt att det läckte olja. den ytan som har sprukit i inner kant skall alltså täta mot en packbox.
jag ska kolla skicket på den andra oljepumpen jag har.. den ligger hemma hos Kekke.. mannen som sover länge jag väntar fortfarande på att han ska vakna:D när han gjort det så kan vi snart börja montera ihop grejjerna igen. Mvh Mats
uppdatering igen. nya delar till olje pumpen.. nu ska det nog bli lite bättre
här är vad som kunde varit en fint fungerande plugg till mitt moddade vatten sysstem.. jag kapade och gjorde allt fint för svetts.. sen gjorde jag tabben att lämna den till Saalex för svets.. där han skulle svetsa dit en plata fyllde han istället hålet med tråd.. resulttet är inte bara fult det läckte också
eftersom jag inte hadde pengar till att köpa en ny pump så blir det att lämna in på svetsning.. lite seriösare ställe bara.. för övrigt så sitter olje pumpen/ bröst kåpan på plats igen. om jag får svettsningen gjord imorn så kan jag fortsätta då. sen är det snart dags att fortsätta modda grejjer igen.
runda nummer två till garaget under samma dag så hälde jag i lite olja i motorn och drog manuellt upp olje trycket.. det funkade ju bra så någe fart är det ju i pumpen ialla fall
Youask löder ihop ett sprut.
youask river isär org sprutet.
som ni kansek redan gissat så är det inte jag som fixar elen.. jag är tacksam för bra polare som kan sånt! Mvh Mats
en kort runda på förmidagen.. det gick mest ut på att flytta evon eftersom Alex som står innanför skall ha sin bil till Elmia. Danne/Slynan var med och tog bilder ialla fall Griffin i action. jag skruvade dit mina luftnipplar som jag köpt igår.
jodå det var rätt gängor så dom passade ju fint.. frågan är ju bara om det inte kommer se bättre ut när vi lackat om insuget igen
när vi skruvade isär bilen så var jag lite självsäker.. "det här kommer gå fort så den är klar när alex ska ut" hmm jag hade fel.. så nu blev allt lite provisoriskt för att flytta bilen.. här hängde jag dit motorfästet.
Lite hål i schemat så ska ut ikväll o löda vidare nu först lite mappning av en bmw
Hjälper du alla där i örebro med mappning
inte alla men många
uppdatering igen då
you ask gjorde en praktisk handväska.. den rymmer hmm ingenting.. men den är ju unik ialla fall
själv så skruvade jag dit de nysvettsade pumphuset och remmarna. bling bling både uppe och nere förståss
vattenslangen hade blivit skadad vid demonteringen så den kortade jag av en bit på och därefter så fick den lite försärkning så att den inte skall gå sönder i framtiden.. hoppas jag ialla fall det var allt idag.. fortsätter imorn.. Mvh Mats
nej den har inte vaknat än.. den var ju igång men efter läckaget så har den inte hunnit bli startklar. idag var jag ute och små pillade lite. kopplade en del drog åt det sissta vid kamremmen.
efter att gjort några jätte snygga fästen som så grymt bra ut men inte passade bilen så blev jag lite lat.. nu sitter spolarna med stripes dom skall ju dock bytas ut när pengar finns!
jag har även fått tillbaks en kat av Youask som råkade pajja min förra året efter att ha lånat den till besiktningen. den är inte klar men ändå..
så skall fläkten sitta. tror jag. den skall dock få en kompis och när den fått det så skall jag lämna bort kylaren på svetts så att jag får lite fästen på den! ibland fattar jag inte själv vad jag gör i garaget.. efterr att varit där ute sen frukost men inte hunnit mer är ju nästan imponerande men men någe hände ju ialla fall Mvh Mats
uppdatering igen då.. igår vad jag och youask ute en runda på kvällen igen. nu ärdet mesta till sprutet i motorutrymmet klart. youask hade kommmentarer om mina reläkopplingar i skuffen.. det såg bra ut bara det att de var fel så jag har lite läxa att fixa sen.. sen så har jag stått en halv evighet och fixat med katten.. det satt gamla rostiga bultar i den som nån svettsat på dessutom.. suck.. men nu borde min bes-lösning funka
Nya tändkablarna.. det såg ju inte så dumt ut.. men jag fick en ny ide
så blev min nya ide.. ett bra ställe att ha spolarna på för att minska fult skit i motorutrymmet.. jag fixade även lite smått med kablar till kylfläktar idag. det var allt just nu.. men vi får väl se när jag åker ut igen Mvh Mats
haha fy fan vad mycket avgaser jag luktar också uppdatering då!
jag började med att svetsa dit lambda muttern medans Youask fixade med kablaget i bilen.
insug med luftslangar på.. det blir silicon sen istället.. behövde några direkt bara
kvällens andra nödlösning.. Evo fläkten var dör så det blev en mindre snygg mazda fläkt
okej den gick väl lite fett då
lambdan
det vart en provsväng idag igen... konstateranden.. vatten pumphuset läcker. varvskyddet satt på 2400 rpm.. då går bilen illa lambdan vart igensatt direkt och hängde sig. flexröret är av inuti jag luktar avgaser jaja historien fortsätter sakta men säkert .
jag var lite uttråkad och tog en bild bara.. jag har fått höra att min bil inte alls är så låg.. vissst finns det lägre men på min så är det inte bara plast som bygger neråt ialla fall;) Mvh Mats
MMM låg var det - får allt ta o sänka min med litte....
min är ju lite högre fram nu än förut.. men det skall finjusteras efter bes
uppdatering igen då.. lång dag som sällskap i garaget idag har jag skruvat ner dp:n so skall moddas lite. sen så skruvade jag dit fjäderbenstag och putsade lite i motorutrymmet. vi fixade även lite el fel.. skönt när do är lätta att hitta ialla fall
motorn har gott om plats utan kylare ju bes vänligt och diskret eller!? imorn så blir det nog mer gjort.. hoppas jag