2142
Sök

Griffins 10 sekunders Evo

Ingenjör & Extremsportare
140 Inlägg
1 juli 2008
1h27m till besiktning... *håller tummarna*

Fartblind extremsportare.

569 Inlägg
1 juli 2008
Nu är man nyfiken på besiktningsresultatet!

Björn J - Projekttråd V40

271 Inlägg
1 juli 2008
En annan har ju resultaten , men vi suger lite på det wink
Nu står bilen och solar sig på mitt jobb..hehe

Griffin ligger ute på jobb och är inte hemma förrän fredag, så jag å MrEastman styrde upp lite besiktning
Senast redigerat av youask (1 juli 2008)

140 Inlägg
1 juli 2008
Men youask din torsk =P, du måste ju berätta hur det gick nu!

Örebroare i exil
970 Inlägg
1 juli 2008
Trådstartare
trumvirvel...

Två tvåor vart det totalt! Dels var det en hjulmutter som saknades (var väl inte så otippat att det skulle bli en 2a för det...) och så gick det inte att mäta avgasvärden pga ett smärre avgasläckage. Men hey det kunde vart värre big_smile Vi är nöjda!

Ryktas att det åtgick inte mindre än 3 besiktningsmän dessutom wink

Hej FRA!

271 Inlägg
1 juli 2008
Nu ska jag åka o lämna "tuff tuff" och hämta min vagn som är lite snabbare (rymdvagnetn) big_smile
Senast redigerat av youask (1 juli 2008)

Galen!
723 Inlägg
1 juli 2008
nu är jag riktigt nöjd! tackar för hjälpen! jag skulle inte klara mig utan så bra polare!
avgasläckaget var ju rätt pinsamt när Youask hittade det big_smile det är en kanal i insuget till egr:en som läcker en del big_smile men jag är ledig natten mellan fredag och lördag och ska skruva bort insuget för svets då.
om jag nu hinner/orkar
Mvh Mats

Örebroare i exil
970 Inlägg
1 juli 2008
Trådstartare
Som sagt så är det en kanal till egr'en som inte var pluggad. Jag tog en sväng förbi garaget och skruvade bort insuget ikväll så Griffin slipper skruva på fredag natt wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/9498/389387_zcaiu5.jpg

Hej FRA!

271 Inlägg
1 juli 2008
gängsnitt å bult eller svetsa?big_smile

Har du sakerna med dig så kan du väl titta förbi jobbet så kan ja hitta på nått med lite tur:)

140 Inlägg
2 juli 2008
Fy va nice att det gick så bra! Det lilla fixar ni ju smile!

Örebroare i exil
970 Inlägg
2 juli 2008
Trådstartare
youask skrev:
gängsnitt å bult eller svetsa?big_smile

Har du sakerna med dig så kan du väl titta förbi jobbet så kan ja hitta på nått med lite tur:)

Björn tog med sig insuget in till stan igår. Vet inte om det ligger nere hos garabedian racing nu eller vart det är, men tror Gabi skulle svetsa igen hålet om jag fattade saken rätt...

Hej FRA!

Örebroare i exil
970 Inlägg
2 juli 2008
Trådstartare
slaim skrev:

Ja jag måste i ärlighetens namn säga att jag är grymt förvånad över hur bra besiktningen gick. Va inställd på betydligt fler 2or än de som blev. Dock frågade dom visst när den riktiga motorn skulle i tongue

Blir bara insuget fixat och pinnbulten bytt så ska det snart finnas blanka papper smile

Hej FRA!

56 Inlägg
2 juli 2008
Nu har jag precis lämnat insuget för svetsning!

Så helgens evoåkande är troligtvis räddat för Mats.

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
3 juli 2008
Ja det vore kul att betrakta bilen någon annanstans än i garaget dem få gånger man tittar förbi där.
Kul att det börjar ordna sig för dig iaf Griffin. Såg att du och VilleV hade roat er friskt när du var förbi i Nyköping big_smile

Väl mött i helgen om bilen rullar då.

Mvh
Mikke

140 Inlägg
3 juli 2008
_Kekke_ skrev:
slaim skrev:

Ja jag måste i ärlighetens namn säga att jag är grymt förvånad över hur bra besiktningen gick. Va inställd på betydligt fler 2or än de som blev. Dock frågade dom visst när den riktiga motorn skulle i tongue

Blir bara insuget fixat och pinnbulten bytt så ska det snart finnas blanka papper smile

haha "är den riktiga motorn skulle i" ... och ni bara visslade, rullade runt med ögonen och sa "riktigt motor? nu förstår jag inte alls vad du pratar om..." ;-)

271 Inlägg
3 juli 2008
Den riktiga motorn sitter ju i

271 Inlägg
3 juli 2008
trimchip monterat, 100hk++ i den nu:)

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
3 juli 2008
Var förbi en kortis idag och kollade på när Alex pillade på sin bil och passade samtidigt att glo lite på din bil.. Och det jag kan konstantera är, snygga svetsar ;-)

121 Inlägg
3 juli 2008
J-P-R skrev:
Var förbi en kortis idag och kollade på när Alex pillade på sin bil och passade samtidigt att glo lite på din bil.. Och det jag kan konstantera är, snygga svetsar ;-)

HAHAHAHA NYA KH! big_smile

JB-ENGINE
EVO 0
Träd 1

Galen!
723 Inlägg
3 juli 2008
Fan vad fint det är med polare som grejjar när jag jobbar! tackar som vanligt wink
Uppppdatering igen!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/1205/391111_g1iaiv.jpg
ny svetsat. inte vackert men det funkar ju så länge jag ska köra med det insuget.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/1205/391114_tj7gqe.jpg
ny lackat.. sjukt oseriöst men snyggare än innan.. bryr mig inte så mycket just nu.. jag har inte tid bara helt enkelt.
det var allt just nu.. nu är det bara tre arbets dagar kvar sen börjar.. hmm en ny arbetsvecka.

Mvh Mats

Sök