jag testade mina Galant 15" idag... satans vad små de vart :-)
Dom sitter på 15" originalfälgarna. Ja visst ser det fjönigt ut med 15"
Uppdatering så. Idag hade det landat ett roligt paket till Griffin på posten, men när han skulle hämta ut det fick han inte göra det för det var adresserat till mig Trots att det var han som fick aviseringen. Rörigt värre:P Nåväl, det löste sig smidigt ändå.
Det här är lite av det som låg i paketet iaf. 330mm skivor & 8-kolvs ok borde väl räcka en bit?
såg bilen idag verkar gå att åka rätt lungt med den till vardags med
jodå den går helt klart att köra lungt med! tanken är ju att jag ska ha ett annat insug och dubbla spridarrader nästa år och då kommer den bli ännu bättre att köra lungt med!
camaro_Z28 skrev:
ska hålla kol på din tråd så man ser va som händer .. får tacka för den förträffliga åkturen man fick här i höstas ...
kul att de är folk som gillar bilen/projektet! varsegod. de vore ju synd att du bara ska få se starterna utifrån
staffe_ skrev:
var inga trökiga ok och skiver de dära blir grymmt i alla fal
förhoppningsvis så är dom lika bra som dom ser ut
stroma skrev:
var ju inga fel det där=) kommer bli nice!!
som sagt vi hoppas på det
Flandrs skrev:
Läckerbit, sockerbit
antar att du syftar på kekke med den snygga frisyren!?
uppdatering då! _Kekke_ är allt annat än på g just nu men jag har ialla fall grejat lite själv.
här började dagen. dom gamla skivorna var riktigt dåliga.
en liten spec på vad för bromsar som monteras.
redan där börjar de ju kännas bra.
fälgarna fick tvättas rejält innan de såg vettigt ut! bromsarna är nu inte luftade. fälgarna behöver spacers. sen så är blien både inparkerad och avställd så vi får se om de blir någe prov eller om vi skiter i de just nu. hur som helst så ligger ju dom gamla bromsarna kvar om de är panik de var allt just nu. Mvh Mats
Hur skivorna ska monteras har ingenting med slitsarna att göra... Det är uppbyggnaden av kylflänsarna inne i skivan som bestämmer åt vilket håll skivan ska monteras. I detta fallet är flänsarna byggda så att slitsarna hamnar åt "fel" håll.
mellan 50 och 80 för en sån jag har beroende på skick. då är det ju givet inte trimmat som min. för en rejält trimmad evo tex 10 sek evo så är det ju ialla fall 150k. henko har sin ligger på annons för 220. den har ju gått en nia. allt beror ju på skick och utrustning.
uppdatering då.. dåligt med bilder idag.. men jag har ialla fall börjat riva för att få ner lådan.. fått bort turbo grenrör fördelningslåda osv. snart så är den nog borta helt imorn fortsätter jag leka..
uppdatering då.. dåligt med bilder idag.. men jag har ialla fall börjat riva för att få ner lådan.. fått bort turbo grenrör fördelningslåda osv. snart så är den nog borta helt imorn fortsätter jag leka..
mäta lamell.. 7.5 tror jag den var. svårt att se på bilden.
ok jag erkänner.. de hade varit smartare att lossa damasken innan jag drog ner lådan och drivaxeln lossnade
Youask ska få renovera lådan sen ska den tillbaks igen. vi får väl se hur mycket de är kvar av lådan sen så är jag sugen på att beställa lite mer leksaker snart. vi får se vad ekonomin håller för:) Mvh Mats
jo de såg ju bättre ut på utsidan än insidan av lådan
Flandrs skrev:
mmm turkisk peber :S
haha jag reagerade också på att den hamnade med på bilden gott som fan ju!
youask skrev:
ACT lamell
ny: 8.00mm slut: 6.35mm
enligt act själva
mm en lätt beslutsångest har jag.. men de blir nog en ny ialla fall
Uppdatering då!
så började youask riva isär lådan. jag personligen har nog med att få ner den.. isär känns fortfarande för hightech!
skicket var ju rätt så dåligt lite här och där
vem fan är de som missar växlar hela tiden :-D
de vart ju några dåliga drev. sen så är de ju syncringarna också.. de här blir inte så billigt :S men man får ju offra lite för att ha kul! sen så vill jag ju ha några uppdateringar i lådan. lite mer exakt vad kommer visas om de blir av. Mvh Mats