haha bra att jag lyckas nån gång Uppdatering igen då..
grundlack
någe lager med svart färg på.
ytan är ju inte direkt perfekt men de är ju en lekbil inte någe showbygge.. den ska klarlackas om en liten stund men de synns ju ingen skillnad på bild de var allt just nu Mvh Mats
jodå jag försöker hela tiden göra någe men de är ju evigt brist på pengar osv så ibland är de svårt!
Uppdatering då!
Gårdagens sissta bild. till slut så vart de klarlack också.. som inte är den helt rak men den är krokig ialla fall! hmm
Jag började med att skruva bort railen med 1600cc spridarna.
sen så fick de bli nya packningar i toppen när jag bytte spridare.
sen dit med org raden (530cc) i toppen. denna railen är ju nästan org förutom an 6 kopplingarna.
sen dit med sekundärraden 1600cc på insuget. jag loctitade bultarna för säkerhets skull också. känns bättre när de gäller soppa ju sen tejpade jag en del på kablarna till startmotorn. dom ligger några cm från insuget mn de känns bättre att va på säkra sidan.
så var insuget på plats.
jag hatar att vara kort på grejer så jag har haft en del an kopplingar liggandes. sen beställer jag några nya när jag behöver. nu kom lagret fram igen. dags för ett par nya slangar.
svårt att se men där sitter ialla fall båda matarledningarna på plats.
smidig btr med dubbla ingångar.. den ena var pluggad förut men ska användas nu!
om jag gnäller på att jag har ont i händerna så är de inte för att jag pillat på mig själv. de är för att dom jävla slangarna är lite tröga
allt på plats och för den ovetande så synns inte sekundär raden alls! jag är grymt nöjd med resultatet!
de var några killar från www.streetrace.se i garaget idag för att göra ett litet reprotage om bilen. så de blev inte just mycket gjort. men kåpan sitter ju som sagt ialla fall.. alltid någe Tack jörgen för bilderna din kamera är bättre än mig för övrigt så får ni gärna gå in och titta på den nya hemsidan! www.Griffinsevo.com de är Jörgen som skapar sidan. den är väl inte helt klar än men jag är ialla fall glad för att de finns en liten sida om evon! Mvh Mats
Härligt, du får hojta till nångång när man kan få komma o kika rå
Hur blir det med värmen med färgen, det agerar väl som ett extra lager att stänga in värmen men det kanske inte är i närheten av några "farliga" temperaturer alls?
Va hade du för mått på däckena? Såg ett par 225/40-16 ZR för 200kr stycket på Lantmännen Maskin/Volvo ute på ormesta när ja va där o sprang förut. Kanske kan va nåt att leka sönder?