nu har jag äntligen gjort något.. jaja 5 minuter har jag lagt ner ialla fall
den uppsättningen får nog bli lekfälgar. dom verkar passar vettigt mer lite spacer.. jag tror dock att de blir lite lätt slipning på dom nya bromsoken.. de är en jäkligt dum kant på dom som stör mig och mina fälgar väldigt mycket
stora frågna är ju då om dom ska bli vita eller någon annan färg.. tror dom gör sig i vitt..
haha nja dom såg riktigt fula ut när jag tittade på dom lösa första gången.. jag vart lite förvånad över hur bra det trotts allt såg ut på plats.. jag vart inte ens spyfärdig allt är ju relativt men med lite vit färg så kan dom funka som lekhjul
Bergztrom skrev:
trevligt med egen hemsida Angående fälgarna så vitt är ju alltid cleant o matchar blått bra. finns ju alterna tivt guldbrunt men. tror nog mera på vita Mvh / Patrik
jo lite gulbrunt tror jag skulle gå bra mot den blå färgen på bilen. fördelen är ju att dom skulle synas mindre då plus att jag ju gärna vill ha rejäl skillnad mellan hjulen. jag ska nog fundera ett tag till. ev så kanske jag kör slut på däcken innan lack
A-Johansson skrev:
jävligt bra bygge!!
Tackar! vi är ju inte så seriösa men vi har kul ialla fall
Flandrs skrev:
haha de var jag som busade lite med min kompis konto mohahaha
haha du är alltid misstänkt när de är bus på gång
youask skrev:
Flandrs skrev:
haha de var jag som busade lite med min kompis konto mohahaha
jag ska köra snabbare med fwd än dig med awd hahahahahaha:D
de spelar ingen roll om du är snabbbare än min evo.. min ford (bruksbilen) är ialla fall bäst
Uppdatering igen då kanske inte händer så ofta.. men det är ju för att jag är lat
olje leverans till mig och Björn. jag har lite gammalt stående så nu räcker det nog hela sommaren.. Kanske
efter en sommars tjat om att röda pluskablar inte ska användas till jord. så har jag nu tejpat kabeln med svart eltejp
nu tror jag att alla soppa pumparna ska funka. jag har kopplat på dom ialla fall
denna lappen satt på grenröret igår när jag komm ner.. Det tackar jag Thilda för:D efter flera år av osäkerhet så kan jag äntligen göra säkerhets kontroll innan jag ska köra bilen
jag har lite spacers på den. menr vill jag inte ha.
litet problem är dock att bromsoken tar i fälgarna även med spacers. jag får nog gå loss med vinkelslipen nu igen
det var allt just nu. vi får väl se hur mycket jobb jag får idag.. ev så kanske jag åker tillbaks och leker med evon .. Mvh Mats
Det är ju lite dumt o mappa när det är vitt ute. Och sen dessuom åka till bes på sommardäck är ju inte så roligt:) Och sen när de provbromsar bilen utanför o ser att ABS'n inte funkar
Det var som rackarns, har du tid att skruva när det snöade som det gjorde i natt och i morse? Både du och jag har ju den fördelen att vi får jobba häcken av oss när det snöar fast på olika vis Ska strax iväg igen
Hur långt fram ligger besiktning nu då, hinner du innan det vita smälter tror du?
jodå nog fanns det lite jobb i helgen natten mellan fredag och lördag stod jag och drog en taxi i fyra timmar.. snyggt att köra ner mellan två träd och nästan välta
besiktningen ligger nog inte så många veckor bort. det blir ju ingen fin höglast på bes mappen men det spelar ju ingen roll. jag börjar kännna att det närmar sig ialla fall
youask skrev:
Det är ju lite dumt o mappa när det är vitt ute. Och sen dessuom åka till bes på sommardäck är ju inte så roligt:) Och sen när de provbromsar bilen utanför o ser att ABS'n inte funkar
en klar poäng att vi kanske inte ska besikta när det är snö
en liten uppdatering igen då. jag har ståt en halv evighet och krånglat med klämman till drivaxeldamasken på höger sida. den som var hel. efter att fått dit den kunde jag konstatera att damasken var spruken min vanliga tur. 800kr på en dammask till då :S förmodligen så har det läckt lite etanol på dom så de är därför dom torkat sönder.
så ryker bultarna.. dom var ju lite korta.
jag prövade bocka till bromssköldarna för att få plats med skivorna utan skrap.. precis som jag trodde så vart inte resultatet så bra så jag kommer nog rycka bort dom istället.
jag var nöjd när jag fick dit den men lika nöjd när jag fick dän den.. den satt dumt och var svår att tömma så nu skiter jag i den och kör med provisoriska flaskor vid strippenkörning istället.
http://www1.garaget.org/gallery/archive/1205/567179_giorpd.jpg jag var nöjd när jag fick dit den men lika nöjd när jag fick dän den.. den satt dumt och var svår att tömma så nu skiter jag i den och kör med provisoriska flaskor vid strippenkörning istället.
Man ska inte skita i den tanken Mats, ska dock bli lite roligt och vad ska du skita i mellan strippenkörningarna då?
Griffin : snyggt evo bygge du gör , lycka till med allt , mvh
Tackar! Uppdatering igen då!
Bromssköldarna är ett minne blot
sen borstade jag naven lite så att skivorna gick på utan våld. det känns ju inte så bra om dom ligger och spänner..
rutorna har ju varit nere ett tag nu.. jag kopplade in strömmen och ryckte ner dörrsidorna idag. felet var inte att kablarna släppt som jag trodde utan att själva knapparna har gett upp. nu är dom uppe iallla fall
jag vet att bilden suger.. men ändå.. resultatet såg ju lovandes ut där..
det synns inte så väl men här hade jag just konstaterat att nån tidigare ägare haft på silicon på panelen :S färgen bara rann av den:( suck. nu är det massor med jobb eller en ful panel som gäller. jag får se vad jag gör:)
det var allt just nu men imorn så är jag nog igång igen Mvh Mats
Kul att se bilder från Norge, synd att det blev halva bilar mestadels men man kan inte få allt
Nu överdriver du allt, nog för att jag är kass o de flesta bilderna är dålig fokus osv men de va väl faktiskt bara 2 halva bilar i det albumet? Miniatyrbilderna visar dock massa halva bilar.
Du får gärna ge mig lite tips då jag e rätt ny på fotandet...
nja flockning blir det nog aldrig av den panelen.. tror jag. hur som helst så måste den vara svart innan isånna fall
stroma skrev:
ser ju bra ut det där=) hmmm, undra vad det var för idiot som drog ner fönstret så där och inte fick upp det igen;P
haha jag kan medela att det bara var knppen som var trasig ialla fall just nu har jag bara flyttat den trasiga knappen till bakrutan. men jag får handla nya vid tillfälle.
Flandrs skrev:
brum brum
pys pys
SchumiSRM skrev:
leksak skrev:
SchumiSRM skrev:
Kul att se bilder från Norge, synd att det blev halva bilar mestadels men man kan inte få allt
Nu överdriver du allt, nog för att jag är kass o de flesta bilderna är dålig fokus osv men de va väl faktiskt bara 2 halva bilar i det albumet? Miniatyrbilderna visar dock massa halva bilar.
Du får gärna ge mig lite tips då jag e rätt ny på fotandet...
Ber om ursäkt för nu såg jag att det blev klumpigt skrivet, det jag menade var att många gillar att plåta halva bilar medans jag gillar att plåta hela bilar. Bilderna i sig är skitbra!!! Sorry för OT i tråden Mats
lungt kul att folk tittar i tråden ialla fall
uppdatering då!
ny an koppling på kylaren och en ny slang till vattenbehållaren.
annars står jobbet med skuffen rätt stilla. det ska ju moddas lite men jag behöver en svets för att göra allt så jag måste investera lite
lätta att montera ihop enl dom som tillverkar dom. lätta att montera ihop med mycket våld enl mig :S
där ser de ju trevligt ut men då sitter ju inte sladdarna på platts.
hmm den gubben går till den gubben och den gubben går till den gubben
sissta bilden innan jag gav upp för dagen.
planen var att ha boxarna i handskfacket. men det går inte så jag kommer gömma dom på ett annat ställe under panelen istället. jag har ju inte köpt alla boxarna än. men jag har två till småt som inte vart med på bild och sen ska jag köpa ytterligare två om jag nu minns rätt. det kommer ju bli mycket kablar men vad gör man inte för att inte ha en bil med fula mätare!? Mvh Mats