2441
Sök

Importera bilar från USA!

V8 Power
27 Inlägg
14 oktober 2007
Trådstartare
tjena är intresserad av att importera en muskel bil från usa! Är det någon som vet någon som sysslar med detta? Eller om ni själva har importerat bil från staterna hur gjorde ni isåfall!?

MVH Danne!

\\IF YOU CAN TURN YOU´RE NOT GOING FAST ENOUGH//

276 Inlägg
14 oktober 2007
Jag skulle definitivt rekommendera att göra allt jobbet själv...det e mycket jobb men det lönar sig. Mussen som jag har nu köpte jag via ebay och fick transporterad av ett företag till en kompis i USA. väl där var det bara att stoppa in den i en container o skicka iväg den. Är bilen äldre än 1974 års modell slipper du dessutom endel omkostnader plus att du inte behöver bullertesta (tror jag iaf). Om du köper en nyare bil så kommer du få betala tull och moms...blir ca 30% allt som allt. Har du frågor så e det bara att pm:a
//Henke

V8 Power
27 Inlägg
14 oktober 2007
Trådstartare
vad var det för företag då? var de ett företag som din kompis kände" då eller? så om jag importerar en låt säga nova SS -69 vad kostar det då att få hit den?

Mvh Danne

276 Inlägg
14 oktober 2007
Det var ett transportföretag som hette McNut transport har jag för mig...sen använde jag mig av dfds att föra containern över atlanten...Det finns tusentals transportfirmor i usa så det e bara att leta på nätet eller fråga firman/personen du köper den av....Jag har för mig att min transport kostade 300 dollar och då transporterade de bilen från Michigan till New Jersey. Hoppas att detta svarade dina frågor

//Henke

Sök