Lumpen historier...

NiMroD
17 oktober 2007 · 264 Inlägg

tjabba.. nu är det snart dags för inryckning och jag undrar om någon har lust att bjuda på nån rolig händelse eller bara berätta lite om lumpen.
Vad tyckte du va roligt eller tråkigt i lumpen.
är det fler som rycker in snart.
själv så blir jag fordonsmekaniker i boden...


kan ju bli allmän rolig läsning smile
mvh// henke

Volvo XC 60 "Gubbens" (2008)
Volvo V60 "D4 awd" (2013)
wimhed
17 oktober 2007 · 510 Inlägg

NiMroD skrev:
tjabba.. nu är det snart dags för inryckning och jag undrar om någon har lust att bjuda på nån rolig händelse eller bara berätta lite om lumpen.
Vad tyckte du va roligt eller tråkigt i lumpen.
är det fler som rycker in snart.
själv så blir jag fordonsmekaniker i boden...


kan ju bli allmän rolig läsning smile
mvh// henke

21 Januari för min del wink F17 Ronneby hehe .. Längtar .. men har tyvärr inga händelser då ja inte råkat ut för någon än haha .. Mvh Johan

Ford F100 (1953)
Opel Vivaro (2011)
NiMroD
17 oktober 2007 · 264 Inlägg

wimhed skrev:

NiMroD skrev:
tjabba.. nu är det snart dags för inryckning och jag undrar om någon har lust att bjuda på nån rolig händelse eller bara berätta lite om lumpen.
Vad tyckte du va roligt eller tråkigt i lumpen.
är det fler som rycker in snart.
själv så blir jag fordonsmekaniker i boden...


kan ju bli allmän rolig läsning smile
mvh// henke

21 Januari för min del wink F17 Ronneby hehe .. Längtar .. men har tyvärr inga händelser då ja inte råkat ut för någon än haha .. Mvh Johan

rycker in 28,de jan jag..

Volvo V60 "D4 awd" (2013)
Volvo XC 60 "Gubbens" (2008)
Sonnbring Opelfreak
17 oktober 2007 · 431 Inlägg

ska också in på f17 i ronneby. men det blir inte för än januari 2009 sad

"Egentligen borde alla köra Opel"
Opel Corsa A 1,8i 16v wide -90 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=87942
Opel Rekord D diesel -76 http://www.garaget.org/?car=53095
good_year
17 oktober 2007 · 755 Inlägg

tur att man slapp hehe "höjdrädd"

NiMroD
17 oktober 2007 · 264 Inlägg

good_year skrev:
tur att man slapp hehe "höjdrädd"

?????????????

Volvo V60 "D4 awd" (2013)
Volvo XC 60 "Gubbens" (2008)
Miklen
17 oktober 2007 ·

ja man utsätts ju för otroligt höga höjder tongue hehe smile skulle du bli fallskärmsjägare då eller wink

Lumpen är något som ja aldrig kommer glömma.. eller ångra. Körde lastbil på T2 i skövde.. Bra polare hade man..inte alla .. men dom flesta faktiskt.  Har faktiskt ingen konkret händelse..hände rätt mycke skoj hela tiden tongue.

Tega Yrkesförare
17 oktober 2007 · 1 073 Inlägg

Lumpentiden ser man tillbaka på med ett léende på läpparna smile
Hade väl ingen jättemacho befattning. Låg som bilförare på F14 Halmstad. Gjorde grundsoldatutbildningen på F10 Ängelholm.
Det är en tid som jag absolut inte ångrar att jag gjorde. Man utvecklades en hel del. Man lärde sig att ta vara på sig själv, att arbeta i grupp, fick civila meriter, maten var helt underbar:) men framför allt kamratskapen. Grabbarna i plutonen blev som en familj och man hade bara skitkul. Låg inne i 10 månader.

NiMroD
17 oktober 2007 · 264 Inlägg

Tega skrev:
Lumpentiden ser man tillbaka på med ett léende på läpparna smile
Hade väl ingen jättemacho befattning. Låg som bilförare på F14 Halmstad. Gjorde grundsoldatutbildningen på F10 Ängelholm.
Det är en tid som jag absolut inte ångrar att jag gjorde. Man utvecklades en hel del. Man lärde sig att ta vara på sig själv, att arbeta i grupp, fick civila meriter, maten var helt underbar:) men framför allt kamratskapen. Grabbarna i plutonen blev som en familj och man hade bara skitkul. Låg inne i 10 månader.

det lät ju bra det big_smile

Volvo V60 "D4 awd" (2013)
Volvo XC 60 "Gubbens" (2008)
Braather (none)
17 oktober 2007 · 1 725 Inlägg

Lumepn ja...Fan det var goa tider big_smile jag var på P4 i skövde..Men som Miklen sa: Det händer roliga saker var och varannan dag-- ångrar aldrig att jag gjorde lumpen..

Lycka till, till er som rycker in!

//Jonas

--Lev i går som det vore i morgon--
wimhed
17 oktober 2007 · 510 Inlägg

johan89 skrev:
ska också in på f17 i ronneby. men det blir inte för än januari 2009 sad

Måste vara nått speciellt med oss som heter Johan haha .. Mvh Johan

Ford F100 (1953)
Opel Vivaro (2011)
Hygglo
17 oktober 2007 · 41 Inlägg

Mina tester på mönstringen gick inte så bra....men det var nog för att jag ville det. Så ingen lumpen för mig big_smile

Streammen Kalaskillen
17 oktober 2007 · 246 Inlägg

Jag låg som signalmatros på en korvett (typ sthlmsklass) vilket var jäkligt kul! Fick besöka polen,  ha övningar med hangarfartyg, jagare, frigatter, kryssare, mm big_smile

Bara å fråga om de är något, jag muckade i år (21/6 -07)

Varför ska man alltid behöva hålla 5-56burken rakt för att något ska komma!!? CRC uppfinn något bättre!
båge montör och hobby mekaniker
17 oktober 2007 · 2 672 Inlägg

blir ingen lump för mig heller, pga hälsoproblem.. sad hade varit kul å göra den annars!! men lycka till till er som får!! smile

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
Maizer
17 oktober 2007 ·

De ville att jag skulle direkt in i SSG pga min otroliga fysik, (och utseende, för att locka tjejer till lumpen) men jag ville inte detta så jag hoppade över.

Brother_B Servicetekninker
17 oktober 2007 · 70 Inlägg

Jag ryckte in hösten 1988 på A8 i boden som Närskyddsoldat.

Det som jag tyckte var jobbigast var de korta frukostarna, upp kl.07:00 käka frukost, bädda sängen och sen städa sitt städområde innan uppställning kl08:00

Roligaste minnet...   Sprängövning, spränga granater och artelleripjäser, smällde bra högt. smile

Tråkigaste minnet...  En kille i grannhuset sköt skallen i småbitar med flit, hade stora problem som befälen missade, smugglade med sig en bössa ner i vapenrummet och tryckte av, tråkigt som faan.

Men det bästa som hände mig var att jag fick en vän för livet, jag och "brorsan" e bästa polare fortfarande.

Efter 15 månader och tre streck var sista dan kommen och man stod i kö för att få sina betyg och vitsord, ansökan till FN var redan skriven och skulle bara postas med kopia av betygen. Det behövdes 10 i "Uppförande" och minst 7 i "Lämplighet i befattning" och 7 i "Kunskaper och färdigheter".

Då när jag fick betygen satt den där förbannade jäfla majorfi**an, ursäkta språket, men det är svårt att hålla tillbaka, och log till mig och sa. -"Nu din jävel har jag fixat din framtid"

Han hade hatat mig sen jag drog ett ölglas i huvvet på han civilt för han skulle spöa mig av nån påhittad anledning och jag reagerade instingtivt..

Jag öppnar ialla fall mina betyg och ser att han har satt:
9 i "Lämplighet i befattning"
9 i "Kunskaper och färdigheter"
9 i "Uppförande"

Alltså, man får faan inte 9 i uppförande om man inte typ skadeskjuter nån. Jag hatar fortfarande Major Karlberg.

Tack för mig, hej.

_b
klimpan
18 oktober 2007 · 2 600 Inlägg

blir inget för mig heller. blev inte äns kallad till mönstringen:P

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
John87 Stolt Volvoägare
18 oktober 2007 · 4 913 Inlägg

Gick på mönstringen, fick dock inte vara kvar under hela.
Datortestet gick bra, psykologen frågade några frågor och sen sa hon:
-"Ja, du behöver inte göra fystestet. Vet du vägen tillbaka till ingången själv eller ska någon visa dig?"

Jag som ville göra fystestet sad

En kompis till mig fick inte heller göra fystest, men av en annan anledning.
Han kom dit, satte sig på cykeln så säger "handledaren":
-"Hah! Ska du göra fystest? Du kommer ju gå sönder!"

Killen är ganska smal och nu t.o.m för smal tongue

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
FanGus AUTOEXPERTEN I NACKA
18 oktober 2007 · 77 Inlägg

inga hisrorier men jag rycker in 28jan 08 som elektromekaniker på korvett typ visby.
ska bli kul... smile

Streammen Kalaskillen
18 oktober 2007 · 246 Inlägg

Jag gjorde bland annat högvakten förra året vid sthlms slott, i november närmare bestämt! Stog vid post nr5 som är beläget vid lejonbacken (norra fasaden) riktigt tråkigt var de, men med närmare eftertanke så var de förbannat kul och "spännande" på något sätt. Se Stockholm vakna till liv varje morgon var något speciellt, se fylleslag komma vinglandes varje helg och torsdagmornar. Polaren och jag som stog tillsammans på nätterna såg ibland några riktigt konstiga saker, bland annat en person i dunjacka som stog med armarna i kors och bara glodde på oss hela tiden!
     "Vafan, varför står han där och glor hela tiden?" men sen när de börja ljusna på morgonen, insåg vi att de var en runt stenpelare (format som en boll) och de hade runnit vatten längs sidan så den fick kunturer som ett par ben roll

Och alla minnen med att springa in som en kängru varje gång när de var vaktavlösning kommer jag aldrig heller och glömma, knäna högt och med en stor ullig rock flaxandes längssidan" Även när vi skulle lösas av för sista gången (mot P4) så hade våran ordinare post n1 (på avlösningarna enbart) gått och blivit sjuk. Så allt hängde på en liten blond tjej som skulle skrika ut alla dessa väl valda ord. Och P4 hade naturligtvis valt deras största och mest idiotförklarade värnpliktige som enbart kunde skrika och inget annat. Våran gulliga lilla blonda tjej som stog där och tog emot all spott och skrik från honom var inte så uppkäftig efteråt kan jag säga roll

Varför ska man alltid behöva hålla 5-56burken rakt för att något ska komma!!? CRC uppfinn något bättre!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang