ingen som känner till något övergett ind. område? tycker sverige satsar på tok för lite på motorsport! liksom, lägga ut hur mkt pengar som helst på en fotbollsarena när allt som behövs för att spela fotboll är en gräsmatta, 2 mål och en boll! är det någon som har ett förslag är jag gärna med och hjälper till! hade varit skoj att haft ett område att leka av sig på! och tror faktiskt lokala ordningsmakten hade tyckt om det! för i ängelholm har ja hört folk brukar leka lite på F10?
Grusvägar är och kmr ju alltid vara klart roligast, iaf när det är snö och bilar man inte bryr sig om
ingen som känner till något övergett ind. område? tycker sverige satsar på tok för lite på motorsport! liksom, lägga ut hur mkt pengar som helst på en fotbollsarena när allt som behövs för att spela fotboll är en gräsmatta, 2 mål och en boll! är det någon som har ett förslag är jag gärna med och hjälper till! hade varit skoj att haft ett område att leka av sig på! och tror faktiskt lokala ordningsmakten hade tyckt om det! för i ängelholm har ja hört folk brukar leka lite på F10?
Hur är det med alla områden och parkeringar ner på östra strands industriområde? Varit lite där nere o finns vissa ställen som verkar helt okey
Ang Ängelholm så stämmer detta och vi från Hässleholm har haft P10
jo men liksom vore ju inte fel om man kunde varit där utan gnäll från ordningsmakten?
jo men liksom vore ju inte fel om man kunde varit där utan gnäll från ordningsmakten?
nej de hade de inte varit men vad jag har hört den lilla stund jag varit här uppe, så har ni faktiskt haft lagligt race ute i östra stranden ?
De var innan biltema byggde lager där, nu finns de ingen retursträcka kvar därav så går de inte. Men nu snackar vi väl sladdområde och inte blackrace?
varför inte försöka ordna både och? vi skulle dragit ihop ett gäng seriösa och snackat med kommunen? liksom vad behövs för att ordna racesträcka samt sladdområde? asfalt! och halland är så platt att de finns gott om plats! ser bara fördela med det hela, för buskörningar minskar, fler folk kan få upp intresse för det, sen kan man liksom ha diverse evenemang där? liksom vad kan påverka negativt? är det någon som vet vad det kostar att asfaltera per m2?
Okej jag vet vart vi kan vara.. är en liten bit att köra men vafan byholma flygfält.. där finns både retursträckor och fiiina kurvor har nog bilder därifrån på highrevs tror jag:P Alla jäkla timmerlavor ska vara borta också
Okej jag vet vart vi kan vara.. är en liten bit att köra men vafan byholma flygfält.. där finns både retursträckor och fiiina kurvor har nog bilder därifrån på highrevs tror jag:P Alla jäkla timmerlavor ska vara borta också
jo sånt funkar med, men tillstånd och sådant? för att man ska genomföra något sånthär behövs inte bara marken! man måste vara beredd på olyckor osv. därför vi borde ta kontakt med halmstad kommun! om alla hjälps åt så ska de nog inte vara några problem, liksom någon måste ju känna någon som är frivillig brandman tex, någon som är utbildad sjukvårdare, osv?
Jag och malaguti_fabbe var ute och kollade Byholma förra veckan. Bommar för infarten, sen nerfrästa slingor i asfalten kopplat till en stolpe med knappsats, sån man brukar ha vid larmade dörrar, så troligen är slingorna kopplat till larm. Inne på området ligger massa gammal bark på flygrakan, och på vissa av "småvägarna" lagras jord i plastsäckar, sånna man köper i blomsterhandeln. Så där kan och får vi nog tyvärr inte va Tror Fabbe har bilder därifrån så man ser?
Jag och malaguti_fabbe var ute och kollade Byholma förra veckan. Bommar för infarten, sen nerfrästa slingor i asfalten kopplat till en stolpe med knappsats, sån man brukar ha vid larmade dörrar, så troligen är slingorna kopplat till larm. Inne på området ligger massa gammal bark på flygrakan, och på vissa av "småvägarna" lagras jord i plastsäckar, sånna man köper i blomsterhandeln. Så där kan och får vi nog tyvärr inte va
men är det några som är seriösa med att skaffa ett ställe att träffas på? isåfall tycker jag vi ska starta någon sorts förening?
Jag och malaguti_fabbe var ute och kollade Byholma förra veckan. Bommar för infarten, sen nerfrästa slingor i asfalten kopplat till en stolpe med knappsats, sån man brukar ha vid larmade dörrar, så troligen är slingorna kopplat till larm. Inne på området ligger massa gammal bark på flygrakan, och på vissa av "småvägarna" lagras jord i plastsäckar, sånna man köper i blomsterhandeln. Så där kan och får vi nog tyvärr inte va
men är det några som är seriösa med att skaffa ett ställe att träffas på? isåfall tycker jag vi ska starta någon sorts förening?
Jag tycker att det låter som en väldigt bra idé att starta en förening/klubb eller vad man ska kalla det som jobbar för att förbättra villkoren för oss bilintresserade i Halmstad. Till exempel med ett område att köra på, och även för att ha utställningar och liknande under sommarhalvåret. Jag är gärna med på det, och antar att även du "Ekan_1" är det? Finns det fler som är intresserade? Om vi blir många så ökar ju chanserna för att ordna vad som krävs säkerhetsmässigt också, för vid lagliga alternativ så ställs det ju högre krav på säkerheten, med det anser jag bara är bra.
Jag tycker att det låter som en väldigt bra idé att starta en förening/klubb eller vad man ska kalla det som jobbar för att förbättra villkoren för oss bilintresserade i Halmstad. Till exempel med ett område att köra på, och även för att ha utställningar och liknande under sommarhalvåret. Jag är gärna med på det, och antar att även du "Ekan_1" är det? Finns det fler som är intresserade? Om vi blir många så ökar ju chanserna för att ordna vad som krävs säkerhetsmässigt också, för vid lagliga alternativ så ställs det ju högre krav på säkerheten, med det anser jag bara är bra.
ja jag är gärna på! är inte direkt ledartypen, men stöder gärna en god sak! tänker man till lite så är det ju rätt många i halmstad som är motorintresserade så förstår inte varför något inte hänt tidigare!
ja jag är gärna på! är inte direkt ledartypen, men stöder gärna en god sak! tänker man till lite så är det ju rätt många i halmstad som är motorintresserade så förstår inte varför något inte hänt tidigare!
Jag är inte heller någon direkt ledare, än i alla fall. Jobbar på det (Läser just nu kommunikation och ledarskap som en del av min utbildning på högskolan). Men är nog bra på att göra bra formuleringar inför kontakt med kommunen. Tänkte ta mig friheten och föreslå att istället för att fylla ut denna tråden med massor intresseanmälningar så skulle väl dom som är intresserade skicka ett mejl till min mejl, inte pm. Ämne på mejlet: "Bilförening Halmstad" Om ingen har något att säga emot det så kan jag samordna så att vi kan diskutera detta vidare tillsammans. Skriv gärna vad du kan tänka dig att göra, och om du har några särskilda kontakter. Jag hoppas inte att du Ekan_1 tycker att jag tar din idé ifrån dig nu, för det är fortfarande din idé försöker bara styra upp det i ett så tidigt skede som möjligt så det blir bra i slutändan
Jag är inte heller någon direkt ledare, än i alla fall. Jobbar på det (Läser just nu kommunikation och ledarskap som en del av min utbildning på högskolan. Men är nog bra på att göra bra formuleringar inför kontakt med kommunen. Tänkte ta mig friheten och föreslå att istället för att fylla ut denna tråden med massor intresseanmälningar så skulle väl dom som är intresserade skicka ett mejl till min mejl, inte pm. Ämne på mejlet: "Bilförening Halmstad" Om ingen har något att säga emot det så kan jag samordna så att vi kan diskutera detta vidare tillsammans. Skriv gärna vad du kan tänka dig att göra, och om du har några särskilda kontakter. Jag hoppas inte att du Ekan_1 tycker att jag tar din idé ifrån dig nu, för det är fortfarande din idé försöker bara styra upp det i ett så tidigt skede som möjligt så det blir bra i slutändan
Mvh Emil Jungmar emil.jungmar@gmail.com
tar verkligen inte illa upp! om jag ska vara ärlig vill jag inte vara "the boss" jag är änsålänge bara ett barn xD och jag tänker inte ta äran för någonting, vill helst bara bidra till motorvärlden tycker det låter jättebra, så skulle vi kunna ordnat ihop lite seriöst folk och ordnat träff, så vi har något att framföra till kommunen, funkar inte direkt med: "Vi pallar inte fotboll, vi vill börna någon stans så ni får ordna detta" Vore riktigt kul om man kunde haft en samlingsplats liksom, leka av sig lite, samt snacka lite skit osv. blir det ett bra ställe som man får tillgång till och allting går väl kan man ju tillomed kontakta bilsport osv, ett motorevenemang här drar ju lite folk till kommunen! Skriver min mail här med om någon behöver kontakta mig! Eric_Paulsson@hotmail.com
Inte för att vara tråkig eller så, men de är många som försökt förr med sånt här i denna stad. Tyvärr finns de för lite bilfolk i denna stan som verkligen vill köra ex Blackrace. De flesta vill bara att de ska vara blackrace i stan så man kan åka dit och kolla.
En annan grejj, har ni sett daphi.se? En hobbyfotograf här i stan som gjort en hemsida med bilder på Halmstadbilar och ett litet forum om man vill ha sin bil fotad osv!
Inte för att vara tråkig eller så, men de är många som försökt förr med sånt här i denna stad. Tyvärr finns de för lite bilfolk i denna stan som verkligen vill köra ex Blackrace. De flesta vill bara att de ska vara blackrace i stan så man kan åka dit och kolla.
En annan grejj, har ni sett daphi.se? En hobbyfotograf här i stan som gjort en hemsida med bilder på Halmstadbilar och ett litet forum om man vill ha sin bil fotad osv!
ja det är det säkert, men hellre försökt och misslyckats än att inte försökt alls
Precis, och alla har vi olika förutsättningar och kontakter. Men slutar man försöka så avslutar man även chanserna att lyckas. Så jag säger som Ekan, vi försöker, om vi nu skulle misslyckats så har vi iallafall gjort vad vi kan.
ja det är det säkert, men hellre försökt och misslyckats än att inte försökt alls
Precis, och alla har vi olika förutsättningar och kontakter. Men slutar man försöka så avslutar man även chanserna att lyckas. Så jag säger som Ekan, vi försöker, om vi nu skulle misslyckats så har vi iallafall gjort vad vi kan.
problemet e ju att vi inte har nått riktigt ställe att köra på + att väldigt många "snackare" eller va man ska säga som bara står jämte