5566
Sök

Handbromsen tar bara på höger däck på 740:in?!

Brodar'n Maffia!
184 Inlägg
27 oktober 2007
Trådstartare
Hoj!

Har ett litet fel på bilen min. På höger sida tar handbromsen jättebra, men på vänster tar det inget alls verkar det som. För kör jag i kanske 20-30km/h på en grusväg och drar kryckan så blir det bara ett streck och det är efter höger bakdäck.

Jag har nyss bytt höger bromsvajer och alla fyra beläggen. Sen har jag då spännt vajern där vid ask-koppen.

jag tror inte att jag monterat något fel och vänster vajer ska det inte vara några fel på heller. Så vad kan det vara för fel?

behöver snabba svar, ska besikta henne på onsdag tongue

Fred ut!

...tror jag, är dock inte helt 100...

Hojmek
748 Inlägg
27 oktober 2007
Har du provat att justera vid skivan med? Det du justerar vid armstödet är bara finjustering! Mvh

Brodar'n Maffia!
184 Inlägg
27 oktober 2007
Trådstartare
Bodegan skrev:
Har du provat att justera vid skivan med? Det du justerar vid armstödet är bara finjustering! Mvh

Nope, det har jag inte. Hur gör man det?

89 Inlägg
28 oktober 2007
En snabb beskrivning: Släpp på justeringen vid spaken, ta bort bakhjulen. Det finns ett hål i skivan där du kommer åt justeringen. Justera upp handbromsen där tills den nyper, släpp sedan lite grann tills det rullar fritt. Gör lika på båda hjulen. Sedan justerar du det sista vid spaken.

Om detta inte funkar kan det vara dina backar som är kass, då är det ett byte som gäller!

\\ Mer laddtryck åt folket! //

Brodar'n Maffia!
184 Inlägg
29 oktober 2007
Trådstartare
TurboKolle skrev:
En snabb beskrivning: Släpp på justeringen vid spaken, ta bort bakhjulen. Det finns ett hål i skivan där du kommer åt justeringen. Justera upp handbromsen där tills den nyper, släpp sedan lite grann tills det rullar fritt. Gör lika på båda hjulen. Sedan justerar du det sista vid spaken.

Om detta inte funkar kan det vara dina backar som är kass, då är det ett byte som gäller!

Ok, ska prova. Förresten vad säger dom på besiktningen om det tar olika mycket på de två bakdäcken?

Backarna är förresten nya. även vajern.

Sök