27 oktober 2007
Trådstartare
Hallå, jag är så jävla dum...fick nå ryck och skulle spinna när jag backade, iaf så small det till, och nu när jag lägger i backen så skrammlar det i växellådan, utan att bilen rör sig någonting...backen funkar alltså inte...och sen när jag gasar på lite så hackar det i hela bilen på alla växlar..det hackar mycket om jag svänger, kopplar jag ur till friläge och svänger så hackar det ingenting..det hackar heller ingenting om jag kopplar ur på en rak väg...men iaf så hissade jag upp bilen i bak, la i 4ans växel och kunde inte höra nå missljud från bakaxeln iaf...hissar jag upp bilen så ena bakhjulet är i marken och snurrar på däcket kommer det missljud ur bakaxeln varför ? men som sagt åker jag 60 km/h så hackar det då och då..men slutar så fort jag lägger i friläge...så i morgon tänkte jag byta växellåda..jag ska ta en från en 740 GLE -86 är det hydralisk på den ? om inte hur gör jag då ? för på min 740 tic -86 är det hydralisk..är det nått specielt jag ska tänka på ? jag kan nämligen INGENTING om växellådor..o ja just det..behöver ja ta kardanstångarna från glen med ? ge mig tips !!!
Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden