Färgförslag?

Pim_
31 oktober 2007 · 11 Inlägg

Tanken var att lacka om min bil i vinter, Pontiac trans am -75.
å tänkte att ni gärna får komma med något färgförslag !

Mvh //Thim

http://www.garaget.org/gallery/archive/57633/182130_9txinw.jpg

Senast redigerat av Pim_ (31 oktober 2007)

pr0bz
31 oktober 2007 · 163 Inlägg

http://www.kxcad.net/autodesk/maya/Maya … -slk-1.jpg denna färg smile Kanske går och få till även om den är datorgjord.

Pim_
8 november 2007 · 11 Inlägg

Okey:P jo, men den blir nog någon mörk färg..!
big_smile

Texi Fundersam
8 november 2007 · 126 Inlägg

mattsvart?? smile

Girls don´t like boys, girls like cars and money!
Pim_
14 november 2007 · 11 Inlägg

haha.. skulle nog va grymt smile men den blir nog nån blank cool

Phaetoon
14 november 2007 · 8 156 Inlägg

Blanksvart, kanske metallic?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Pim_
15 november 2007 · 11 Inlägg

Jo, lutar väl åt svart smile
Funderar om ja fortfarande ska ha sånadär stripes på sidorna?  Men kanske annan färg på dom och örnen.. ? 

http://www.garaget.org/gallery/archive/57633/190756_680y8o.jpg
Pärlan från sidan

_ZooN_ Blästrare/Lackerare
15 november 2007 · 651 Inlägg

Vill bara påpeka först.. För din egen skull, inte matt wink Kan inte vaxa den, då blir den blank.. Får tvätta 3ggr i veckan och då sitter ändå skiten som fan, plus att det blir fula märken i det utan ngt skydd på lacken smile

Men iaf till din fråga så tycker jag först och främst att den är riktigt läcker som den är, men vill du lacka om så tycker jag du ska satsa på svart, inte metallic och sen lacka stripes och örnen i grå/svart/silver typ ghost liknande om du förstår? Inte HELT synligt utan lite mer diskret "gömt" i den svarta lacken smile Tror det hade gjort sig bra

ErikAxelsson
15 november 2007 · 517 Inlägg

_ZooN_ skrev:
Vill bara påpeka först.. För din egen skull, inte matt wink Kan inte vaxa den, då blir den blank.. Får tvätta 3ggr i veckan och då sitter ändå skiten som fan, plus att det blir fula märken i det utan ngt skydd på lacken smile

Men iaf till din fråga så tycker jag först och främst att den är riktigt läcker som den är, men vill du lacka om så tycker jag du ska satsa på svart, inte metallic och sen lacka stripes och örnen i grå/svart/silver typ ghost liknande om du förstår? Inte HELT synligt utan lite mer diskret "gömt" i den svarta lacken smile Tror det hade gjort sig bra

Precis vad ja tänkte på också.. ! Alltså svart (gärna metallic). Sen örnen och stripesen i någon annan liknande nyans, alltså mkt diskret. Kanske rentav ett snäpp ner på färgskalan men med flakeeffekt kanske ? Kunde bli snyggt.. ! smile

Phaetoon
15 november 2007 · 8 156 Inlägg

Varför inte lacka bilen i svart och det andra örn+annat i metallic svart?
(eller vice versa)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
joel91
15 november 2007 · 124 Inlägg

mattsvart med röda ränder och stora feta fälgar.

Pim_
15 november 2007 · 11 Inlägg

_ZooN_ skrev:
Vill bara påpeka först.. För din egen skull, inte matt wink Kan inte vaxa den, då blir den blank.. Får tvätta 3ggr i veckan och då sitter ändå skiten som fan, plus att det blir fula märken i det utan ngt skydd på lacken smile

Men iaf till din fråga så tycker jag först och främst att den är riktigt läcker som den är, men vill du lacka om så tycker jag du ska satsa på svart, inte metallic och sen lacka stripes och örnen i grå/svart/silver typ ghost liknande om du förstår? Inte HELT synligt utan lite mer diskret "gömt" i den svarta lacken smile Tror det hade gjort sig bra

Har inte tänkt göra den mattsvart.. i så fall blir den blanksvart och diskreta stripes smile Funderade på att göra dom i någon mörkblå metallic.. å då menar jag väldigt mörk blå, samma sak med örnen smile så de syns, men är diskret..!

Men tack för förslagen!! skulle bli nice med det du sa också !  grå/svart/silver ..!

_ZooN_ Blästrare/Lackerare
15 november 2007 · 651 Inlägg

Ingen fara smile Är svårt när man står där med planer att lacka om, men tror det hade blivit väldigt snyggt att ha den svart med diskreta stripes och örn (kvittar färg) smile

Lycka till!

Pim_
15 november 2007 · 11 Inlägg

_ZooN_ skrev:
Ingen fara smile Är svårt när man står där med planer att lacka om, men tror det hade blivit väldigt snyggt att ha den svart med diskreta stripes och örn (kvittar färg) smile

Lycka till!

Jo, men har som sagt inte bestämt färg alls än, utan funderar bara:)
Tack för tipset smile

tack tongue

neckwomen_88
16 november 2007 ·

Jag skulle nog funderat över att lacka över stripsen, eller iaf utforma dom på ett annat sätt...?

men örnen är dyngläcker, motivlackad i mörka blå och vita toner (vita bara förstärkande såklart) eller i "eld"-färger är väldigt snyggt!

hm, skulle satsa på blanksvart med motivlack i mörka blåa nyanser smile

Squadron
16 november 2007 · 1 833 Inlägg

BlankSvart är alltid snyggt1

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!
Elmtoft
16 november 2007 · 3 Inlägg

Jag skulle vilja ha nån blå metallic färg , sedan stripes på motorhuven och över taket till bagaget , susen!

Kan Det Bli Bättre?
AirbrushAnders Motivlackerare
17 november 2007 · 7 Inlägg

Eftersom du verkar vara inne på en blanksvart metallic så varför inte bara köra en vanlig svart basfärg som du blandar i en pearl i önskad färg, då får du ju ett snyggt skimmer i solljuset i tex blå, lila, röd, gul, grön eller vad du nu önskar för färg.  Och de där ränderna på sidorna går ju att göra lite modernare och snyggare också:-) Tror den kommer bli skitsnygg när den är omlackad och klar!!

Pim_
17 november 2007 · 11 Inlägg

Tack för alla tips smile

Jo, de hade ja inte tänkt på ens.. skulle nog bli rätt nice! smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang