2639
Sök

Poliser som försöker provocera?!

173 Inlägg
1 november 2007
Trådstartare
Igår vart jag stannad för att få blåsa av en polis.

Men det första han säger är: Med den där bilen får du ju inte änns gasa för att det ska bli ofredande i bostadsområde.

Då svarar jag: Så farligt är det inte, (vilket det inte är. avgassystemet har redan 2 ljuddämpare och gick igenom besiktningen utan anmärkning.)

Då blir han lite arg och säger högt: Jo är det.

Och precis innan jag ska blåsa säger han i arg ton: De där byxorna är ju inte direkt vinterbyxor. (Jag har ett par jeans som har ett stort hål vid ena knät.)

Vafan har han med det å göra? roll

Jag har hört värre provoceringar än detta men var tvungen att höra lite vad ni andra råkat ut för. För det får fan skärpa sig. Och att tjata emot blir bara värre.

Men om många råkat ut för det så kan man ändra på det.

Sköt om er!

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
1 november 2007
Tråkigt detta, med poliser som tror sig ha makt. Var väl en ny plit, som inte var torr bakom öronen. Ta fram besiktnings pappret nästa gång och vissa polisen att den är godkännd.

Lev livet, det kan ta slut fort

8 156 Inlägg
1 november 2007
Han hade väl en dåligt dag...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

2 118 Inlägg
1 november 2007
haha, en snut jag vart stoppad av sa att min bil luktade illa å att dom som satt bak (bötfälldes för att åkt utan bälte) skulle ta på sig bälte så jag inte skulle få tre elefanter i ryggen om jag krockade... detta var då en fredageftermiddag och just innan vi skulle fara så sa han - hoppas jag inte förstört helgen för er, med ett fult flin

D.i.l.l.i.g.a.f

173 Inlägg
1 november 2007
Trådstartare
Jag har inget emot poliser tycker de ofta gör ett bra jobb. Men har emot provecering.

Problemet var att han inte var en ny plit utan snarare runt 50år.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
1 november 2007
saab9_3turbo skrev:
Jag har inget emot poliser tycker de ofta gör ett bra jobb. Men har emot provecering.

Problemet var att han inte var en ny plit utan snarare runt 50år.

Av det jag läste så provocerade han inget, han va bara otrevlig.
Olika saker det där.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

165 Inlägg
1 november 2007
Vad menar du med provocerade? Han va ju bara lite allmänt gnällig.. Alla människor kan ha en dålig dag, även poliser.

DFFL
9 020 Inlägg
1 november 2007
darkwizard skrev:
Tråkigt detta, med poliser som tror sig ha makt. Var väl en ny plit, som inte var torr bakom öronen. Ta fram besiktnings pappret nästa gång och vissa polisen att den är godkännd.

Det betyder inte att bilen är godkänd i det skick den körs i.
Det betyder att den blev godkänd i det skick den besiktigades i.

Besiktningspappert är alltså värdelöst i detta sammanhanget.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

173 Inlägg
1 november 2007
Trådstartare
genom att klanka ner eller vara anmält otrevlig kan vara väldigt irriterande och samtidigt kännas att han provocerar. En polis kan ha dåligt humör.
Men vad har han för rätt att kommentera mina byxor?
Det är jäkligt provocerande när någon ska säga nått om dina kläder?

Men visst, det är bara min uppfattning och det har inget med att han är polis att göra. Han kunde lika gärna göra sitt jobb utan att klaga?
Senast redigerat av saab9_3turbo (1 november 2007)

VW-nörd?
4 332 Inlägg
1 november 2007
Inte konstigt att folk blir skakis så fort de ser en polisbil på motorvägen tongue Snuten kan fan ligga i 60 på 90 väg och ingen kör om, gör man de blir man ju förföljd en halvmil...de enda man kan göra är att anpassa sig till hur dom är, va lite positiv istället å prata om vädre eller vafan som helst tongue Men att tjaffsa emot e ingen bra grej, kanske du inte gjorde, men lät lite som de bara smile

399 Inlägg
1 november 2007
blev stannad förra hlgen för ja glömde slå på lyset:P å det va första gången jag har blivit stannd å dom var jätte tevliga. har däremot hört att de kan vara väldigt otrevliga.

VOLVO for life

173 Inlägg
1 november 2007
Trådstartare
Jag vet att inte alla poliser är otrevliga. Jag har mött många som är hur trevliga som hellst. Det finns otrevliga i alla yrken.

Men jag vet att polisen vill komma närmare ungdommar, men då hjälper det inte att ha en "dålig dag" på jobbet. :\.
Fast man kan inte säga emot en polis på samma sätt. Det är därför det blir många känslor inblandade.

Allt i allo
358 Inlägg
1 november 2007
Jag å min morbror satt å gled ute på motorvägen och leta efter folk som ville köra lite.(Obs vi hade farthållaren på 110km/h)
Så kommer en silvrig v70 upp bakom oss och lägger sig typ 2-3 meter bakom oss och blinkar med helljuset och kör om, vi hänger på och vi kör om den där v70in, som höll minst 130, Då drar fanskapen på blåjuset och stoppar oss.
Det kallar jag att provocera fram ett brott!

De é nice !

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
1 november 2007
Jag stog och tankade på statoil efter ett skift med hjullastaren så kommer staden Moppe-Polis  = Han har bara nog med stake att haffa mopedister . så kommer ha  fram till mig Hejar på mig o jag hejar tillbaka, då frågar han : Får du köra den där?
Jag svarar : Jajjomen den får jag...
Polisen svarar : Varför då?
svarade inte på den frågan utan bara gick in och betalade dieseln och for, maskinen är en 924G som min styv far har i sitt åkeri..
men de är inte provocerande i detta tycker jag, tyckte de bara lät väldigt roligt när han sa " Varför då? " tongue

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

blacken
1 november 2007
Det är inget ovanligt med provocerande snutar, ibland så har dom väl tråkigt bara.

39 Inlägg
2 november 2007
JH skrev:
Vad menar du med provocerade? Han va ju bara lite allmänt gnällig.. Alla människor kan ha en dålig dag, även poliser.

det ska ju inte ha påverkan i jobbet?.... det har hänt mig med att polisen va grining han sa att jag va stadens dumaste unge visserligen så hade jag skjudsat på pakethållaren så jag får skylla mig själv:P

satt på en bensindunk och fick hålla i mig för kung och fosterland när man skulle gasa

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
2 november 2007
JH skrev:

jag kan också ha dåliga dagar men jag uppför mig och är trevlig på jobbet för de!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
2 november 2007
har själv nästan bara blivit stoppad av snälla poliser både när man körde moppe, epa och nu bil... enda gången jag träffade på en grinig snut var i våras när jag hade min förra sierra 2,9 och körde med dimmljus och p-ljus... han lät skit sur och grinig när han kom fram till min bil men jag slapp endå böter så det var ju iofs snällt endå men han hade nog endå en dålig dag eftersom han lät så sur och grinig tongue smile

men sen finns det en sak till som är lite jobbigt.... som i början på den här veckan så lånade jag och en polare bilen utav en annan polare.. en volvo 740 som var sänkt, plåtisar med naviar, lysande sido blinkers, tonade rutor osv och allmänt skabbig.. alltså en äkta fjortis bil roll men iaf så var vi ute och åkte för jag hade skjutsat en polare till ett ställe för han höll på att ragga på en brud där (som han för övrigt lyckades få ihop det med tack vare att jag var så snäll och skjutsade han wink ) men iaf så var klockan runt 03:00 på en vardag och vi möter en polis och dom tvär vände och följde efter oss och började blinka med alla ljus som fanns på bilen och stoppade oss.. fick blåsa, visa kortet och sen så frågade dom en massa... och det jag vill komma fram till är att det var garanterat för att dom såg att det var en ungdoms bil och inte nån gubb bil.. hade det varit en gubb bil och en gubbe som körde så hade dom garanterat inte stoppat han smile
Senast redigerat av _Glenne_ (2 november 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Leg. Spådam
816 Inlägg
2 november 2007
Men buhu, den elaka polisen tyckte inte om mina byxor :'(
Dra in tjuthakan och bete dig inte som en dagisunge.

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.

mercedes_driver
2 november 2007
Merclone skrev:
Men buhu, den elaka polisen tyckte inte om mina byxor :'(
Dra in tjuthakan och bete dig inte som en dagisunge.

TUFFING wink

Sök