jadu jag väntar spänt på att få se resultatet ;D .. ser ju grymt bra ut just nu
trevligt=) jo det börjar dra sig emot dom roliga sakerna. Som lacka kjolpaketet, sätta dit nya stolar m.m men det blir nog itne förns feb som sagt innan dom kommer dit. men nästa vecka kommer ja riva lite i bilen och kolla över allt
Riktigt nice projekt! Hoppas det kmr gå bra och att man får se den på bana Tyckte latinorden som bord verkade fränt, skulle vilja ha några av dom själv Mörk lila färg på Japanare är super! Tycker jag att du ska göra.
"Larsmalm"
Nu: Pontiac Trans Am -88
"Oldies": Honda crx -89, Opel Manta Gsi -87, Volvo 855 -95
Riktigt nice projekt! Hoppas det kmr gå bra och att man får se den på bana Tyckte latinorden som bord verkade fränt, skulle vilja ha några av dom själv Mörk lila färg på Japanare är super! Tycker jag att du ska göra.
Jo de skulle vara fränt men får se va de blir för board. Jo det kommer nog bli mörklila under sommaren, om ja inte hittar nån annan frän färg innan dess
Nu har man tagit in bilen i garaget.. tog bara 1 timma o flytta bilen 50 meter:( uppförsbacke till garaget så fick användra spännband pga inge batteri och bromsen låg emot.. så idag har jag tänk plocka bort baksäte m.m se om man kan montera mätarhållaren me o se hur de blir=)
Sådär nu har man rivit bort baksäten + alla bälten. tog även bort allt i bagageutrymmet. när det var klart så tittade ja över motorn lite och drog om lite kablar.
Så är det någon som behöver säten, bälten m.m så hör av er.
Ber om ursäkt för den dåliga kvaliten på bilderna men min bygglampa hade gått åt skogen så hade bara vanlig skitlampa
Så under morgondagen kommer ja ta bort alla mattor baktill och all plast. så den blir plåtren.
baksäte borta
Ska dit gula eller blå slangar till vevhusventilationen senare
Imorgon kommer även mattan i bilen plockas bort så de blir ordenkligt driftstuk över det hela...
ska se om man kan hinna till linköping en sväng under veckan med.. köpa lite nya slangar till vevhusventilationen. men har ej bestämt vilken färg ja ska ha än. lutar åt blått.. men tror gult skulle bli fränt me gul tändkåpa?
Satsa på gula slangar till vevhusventilationen!! Har aldrig sett en bil med gula slangar i motorrummet, kan bli coolt. Se till att slita häcken av dig nu så du blir färdig till Elmia!!
RB25DET, probably the best motorsound in the world!
Satsa på gula slangar till vevhusventilationen!! Har aldrig sett en bil med gula slangar i motorrummet, kan bli coolt. Se till att slita häcken av dig nu så du blir färdig till Elmia!!
jo det ska jobbas hårt nu för o få klart allt.. det ända ja oroar mig över e lacken men i västa fall gr de bli garagelack av skiten... får man va lite mera noga me dammet bara... men tror allt ´ja hinner te elmia...
Nu har man tagit bort mattan och lite annat smått.. ligger ju typ takmatta i karossen som ja har tagit bort till viss del.. många kilo som försvann! vägde fan bly:D
Hittade även lite utrost som ja ska slipa ner o lägga på bättringsfärg
Men iaf har satt tillbaka stolarna tills vidare för ska dra bilen senare o byta oljepumpen. Så nu är insidan nästan klar ska dit mätarna, sportstolar och bur innom sin tid
men här är lite mera kort på dagens arbete
Sambon gjorde mig sällskap och gjorde suduko
Där sitter hon bra:D
stolarna på plats igen tills sportstolarna kommer nån gång
det som mest väckte min uppmärksamhet var den tjusiga arbetslampan
haha jo min Arbetslampa har gått åt skogen så har ej hunnit köpa ny så den får duga tills vidare:) Men är ju nästan klar med insidan för tillfället så i helgen ska ja börja lite smått på motorn o byta ut lite slangar m.m
dags att skaffa en bättre kamera så man ser vad det är på bilderna
Jo har en bättre kamera men inga batterier:P så mobilen får duga tills ja hinner åka o köpa nya.. kan ta bättre kort imorgon när de är lite ljusare så syns de bättre..