2223
Sök

Mickes 200sx s13 Drift - Uppdatering: Såld!

211 Inlägg
10 januari 2008
de ju verkligen inge kul att köra utan spolarvätska ;D men skulle inte alls bli dumt att själv byta till något mindre smile

4 670 Inlägg
10 januari 2008
Trådstartare
Jyrran skrev:
de ju verkligen inge kul att köra utan spolarvätska ;D men skulle inte alls bli dumt att själv byta till något mindre smile

haha nae.. e ju inte så svårt o sätta i en mindre om de skulle vara så..

2 655 Inlägg
10 januari 2008
Ska du kapa den alla förstärkningar på undersidan av huven? Den kommer fladdra som ett asplöv om du kapar den alla förstärkningar.

Min kolfiberhuv som är förstärkt på undersidan brukar kunna fladdra lite på mitten..

4 670 Inlägg
10 januari 2008
Trådstartare
okej.. ja pratade me en som tävlar i nds o han har kapat bort allt under huven.. kanske inte är så smart o göra de än när ja ska köra med bilen vanligt detta år o många nattrace.. kanske ska vänta tills nästa vinter då den bara ska köpas på bara 09

211 Inlägg
10 januari 2008
vore de inte lättaste sättet att få bort vikt från motorhuven att göra en av glasfiber?
altså göra en exakt kopia av övre och undre huven, så har du ju en stabil huv men mycket mindre vikt ? smile
Senast redigerat av Jyrran (10 januari 2008)

4 670 Inlägg
10 januari 2008
Trådstartare
Jyrran skrev:
vore de inte lättaste sättet att få bort vikt från motorhuven att göra en av glasfiber?
altså göra en exakt kopia av övre och undre huven, så har du ju en stabil huv men mycket mindre vikt ? smile

haha jo kanske de.. men de få bli senare.. e lite inne på kolfiberhuv oxå.. har hittat en riktigt fin

211 Inlägg
10 januari 2008
nå de blir ju bara bättre de big_smile
men ja hade tänkt gjuta en huv själv i glasfiber, pengarna räcker inte till kolfiber hmm tongue

4 670 Inlägg
10 januari 2008
Trådstartare
Jyrran skrev:
nå de blir ju bara bättre de big_smile
men ja hade tänkt gjuta en huv själv i glasfiber, pengarna räcker inte till kolfiber hmm tongue

förstår de som kostar ju massor! men fanns ju nån här på garaget som byggde kolfiberhuvar till riktigt billig peng

211 Inlägg
10 januari 2008
billiga huvar i kolfiber låte inte illa big_smile

du kan ju meddela mig om du hittar typen smile

4 670 Inlägg
10 januari 2008
Trådstartare
Jyrran skrev:
billiga huvar i kolfiber låte inte illa big_smile

du kan ju meddela mig om du hittar typen smile

det ska finnas en tråd här på garaget:P

4 670 Inlägg
10 januari 2008
Trådstartare
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=67401

Sådär ja:P tror de va i den ja läste om de

6 Inlägg
10 januari 2008
Väldigt roligt projekt logg. Tackar för trevlig läsning so far smile Ska helt klart följa detta.

kevlar_soul
10 januari 2008
Ey Micke..Bilen går ej igenom besiktningen utan spolarvätskebehållaren!

4 670 Inlägg
10 januari 2008
Trådstartare
kevlar_soul skrev:
Ey Micke..Bilen går ej igenom besiktningen utan spolarvätskebehållaren!

jo för fan det gör den:P har ja redan kollat:P den går igenom om man plockar bort den. men finns det en som sitter måste den funka=) har vi gjort på många bilar när vi besiktat om dom itne funkar.. plocka bort o besikta lol

Har faktiskt även inregistrerat eller va de heter som du ska göra o då tog vi bort den med:) no problemas!!!
Senast redigerat av mickius (11 januari 2008)

kevlar_soul
11 januari 2008
Brodern besiktade R-en med tom behållare då fick den en trist 2:a på det.. bajsigt nog..

Men då har jag lärt mig någonting nytt idag tongue

4 670 Inlägg
11 januari 2008
Trådstartare
kevlar_soul skrev:
Brodern besiktade R-en med tom behållare då fick den en trist 2:a på det.. bajsigt nog..

Men då har jag lärt mig någonting nytt idag tongue

jao konstig lag det där. men så är det iaf. smile

4 670 Inlägg
11 januari 2008
Trådstartare
Nu har man pratat lite med oboy6 om att bygga glasfiberhuv. o blir nog så att det blir de istället.. vi har räknat lite på priser o hur lång tide det skulle ta m.m.. så lutar starkt åt att bygga en skälv..

Ajja snart kommer jens iaf med nya vevhus slangarna som ska monteras. får hoppas gult gör sig fint under huven tongue

4 670 Inlägg
11 januari 2008
Trådstartare
Sådär nu har jag monterat nya slangen. blev rätt bra ändå tycker ja=) blir inte som alla andra iaf o de e bra.. ska väl se om jag kan börja pilla med mätarhållaren idag med.. o passa in den så der är bara o sätta i mätare o koppla in dom..

Tror ni om o lacka tändkäpan gul med?

http://www.garaget.org/gallery/archive/12203/228308_7vo6ow.jpg
Haha fräck färg de blev när man tog med digitalkameran

http://www.garaget.org/gallery/archive/12203/228309_nfutug.jpg
tongue 9000 ic ska bytas emot fmic! och det ska på elfläkt istället

Passade även på o ta lite andra kort på bilen.

http://www.garaget.org/gallery/archive/12203/228310_aalm5q.jpg
allt det ljusa har det suttit asfaltsmatta på finns lite kvar o ta bort men sitter så in i helvete

http://www.garaget.org/gallery/archive/12203/228312_4vat3r.jpg

http://www.garaget.org/gallery/archive/12203/228311_78y7cy.jpg
Där står hon den vackra:D
Senast redigerat av mickius (11 januari 2008)

kevlar_soul
11 januari 2008
Angående den gula slangen så gör den sig bra, är du säker på att du kan få fram gul slang till övriga motorrummet? Biltema har bara breda slangar. Tror dock att Ridetech kan sälja en gul variant från Simota.

Tändkåpan måste du givetvis göra gul, helst i helgen så att jag har något att se fram emot tongue

Hur mycket får du betala för en glasfiberhuv då?

4 670 Inlägg
11 januari 2008
Trådstartare
kevlar_soul skrev:
Angående den gula slangen så gör den sig bra, är du säker på att du kan få fram gul slang till övriga motorrummet? Biltema har bara breda slangar. Tror dock att Ridetech kan sälja en gul variant från Simota.

Tändkåpan måste du givetvis göra gul, helst i helgen så att jag har något att se fram emot tongue

Hur mycket får du betala för en glasfiberhuv då?

jo gul slang går nog få tag på om man letar lite.. jo funderar på o åka och köpa lite gul färg om ett tag.. men är ju tyvärr snordyrt här i mjölby:P

det är ju bara material som ja behöver betala så vi räknade me mellan 700-900 för 1st huv:)

Sök