1548
Sök

Mickes 200sx s13 Drift - Uppdatering: Såld!

79 Inlägg
16 februari 2008
Hur gjorde du när du skulle ha loss apshalts mattorna? håller på o luskar hur fan ja får bort mina......:S

4 670 Inlägg
16 februari 2008
Trådstartare
jo blev riktigt najs=) men som sagt det ska ju inte bli någon utställningsbil.

kanske lackar lite detaljer röda i bilen kommer ju plocka bort massor på instrumentpanelen när buren byggs i för o få bort onödiga saker så vill itne lacka o hålla på när man ska ta sönder det sen igen big_smile haha

4 670 Inlägg
16 februari 2008
Trådstartare
Billy_Butt skrev:
Hur gjorde du när du skulle ha loss apshalts mattorna? håller på o luskar hur fan ja får bort mina......:S

Hammare och skruvmejsel hade jag sitter rätt hårt och m.m går säkert med huggmejsel oxå men ja hade ingen att tillgå! va inte rädd för o ta i! som sagt det sitter!

79 Inlägg
16 februari 2008
Okej får testa:D ne men flocka brädan blir lite race känsla då hehe sen fet varv räknare:D men kör på rött o ta bort det gula du lacka inne:D hehe

4 670 Inlägg
16 februari 2008
Trådstartare
Billy_Butt skrev:
Okej får testa:D ne men flocka brädan blir lite race känsla då hehe sen fet varv räknare:D men kör på rött o ta bort det gula du lacka inne:D hehe

haha jo blir någon gång nu är det annat som går innan lackering m.m. måste bli klar med bilen m.m innan ja börjar snygga till saker o ting. smile

79 Inlägg
16 februari 2008
Jo sant:D Men biltemas högtalar tyg:D hehe o kontakt lim funkar.... håller sjålv på o mäter inför burbygge så hehe få se om man hinner till sommarn osäkert men får se:D

4 670 Inlägg
16 februari 2008
Trådstartare
Billy_Butt skrev:
Jo sant:D Men biltemas högtalar tyg:D hehe o kontakt lim funkar.... håller sjålv på o mäter inför burbygge så hehe få se om man hinner till sommarn osäkert men får se:D

okej jag beställer en bur sen svetsar ihop det.. Min teampolare kan sådant smile jo får se hur det blir sen när sommaren kommer o bilen funkar som den ska så kanske man går på o fixa allt annat big_smile

79 Inlägg
16 februari 2008
Juppz hmm min finns det inte o köpa till:,( får jue bygga min från scratc... Jo sant så haha

4 670 Inlägg
16 februari 2008
Trådstartare
Billy_Butt skrev:
Juppz hmm min finns det inte o köpa till:,( får jue bygga min från scratc... Jo sant så haha

okej men kan vara roligt det med... blir ju mer som du byggt skälv o vara stolt över=)

79 Inlägg
16 februari 2008
Exakt de som e meningen. Tillverka något som inte någon annan har hehe:D

4 670 Inlägg
17 februari 2008
Trådstartare
precis...

jaha idag ska ja se om man kan få bort avgassystemet på bilen ifrån katten.. ska bli intressant o se hur hårt de sitter.. måste ha bort de för o kolla så det inte är täppt eftersom de glödde om katten när vi testade bilen! efter ca 3 min! så det ska göras sen ska ja kolla över motor och se hur mycket packningen sitter fel till oljetråget om ja hinner..

4 670 Inlägg
17 februari 2008
Trådstartare
Jaha idag blev de meka bil iaf! utan lyckat resultat tyvärr!
började med o ta bort avgassystemet o det gick smärtfritt men ej igensatt så vet inte varför katalysatorn glödde men det kommer ja tömma ivf tillsvidare.

Så börja jag med lekaget o plockade bort tråg o allt för o lägga packningarna till rätta ifall det var dom som gjorde lekaget
så skruvade bort allt coh det såg bra ut men tog bort packningen och pillade dit den rätt.
det är flytade packning på tråger förutom mellan tråg och oljepump sitter vanlig gummi där..
så la den tillrätta bytte ut skruvarna för o vara på säkra sidan så allt satt!
Kopplade på batteri och körde igång maskineriet tog 10 sec så byggde han upp tryck till 1,7 bar o låg där men startade ej. pga kassa tändstift.
så testade 1 gång till för o kolla hur tätt det höll, TROR FAN att just den jävla packningen längst ner inte va tät! den går som ett U så måste plocka bort allt igen o försöka med flytande packning där + orginalpackningen får fan hoppas det funkar!
Eller så får man beställa 1 Ny o kolla på båda om de skiljer nått, men packningen ska vara ny så, blir så trött påt tongue

lite kort på Avgasystemet o motorn!

http://www.garaget.org/gallery/archive/12203/258236_ucrkpu.jpg

http://www.garaget.org/gallery/archive/12203/258237_q22lgq.jpg

http://www.garaget.org/gallery/archive/12203/258240_vonv3t.jpg
Där under pumpen mellan pump o tråg läcker det! sad
Senast redigerat av mickius (17 februari 2008)

211 Inlägg
17 februari 2008
jävligt synd dedär sad

men får hoppas att de funkar med en bättre packning smile

mch Jyrran

4 670 Inlägg
17 februari 2008
Trådstartare
Jyrran skrev:
jävligt synd dedär sad

men får hoppas att de funkar med en bättre packning smile

mch Jyrran

jo men denna ska itne vara nått fel på det som irriterar mig.. men ska ut snart igen o plocka bort allt igen o sen rengöra förjävla noga igen o sedan testa funkar de inte då ska ja till nissan imorgon o prata med dom så får dom fixa hit en till sen ska ja mäta båda packningarna!

4 670 Inlägg
17 februari 2008
Trådstartare
Nu har man varit ute igen o testar rengjort allt och varit riktigt noga med allting men tyvärr så läcker det där fortfarande så nu blir de o komma på nått sätt o fixa de.
gummit där är helt o inga sprickor i, ser ut som nytt. men blir ändå inte tätt tyvärr. så ska kolla runt lite på olika lösningar på problemet.
Det är bara lekaget och fixa ny siliconslang till dumpen sen kan jag besikta den om jag vill.. kanske kan hinna till elmia med lite tur!

Mr: Mike
231 Inlägg
17 februari 2008
Tja.

Ser fint ut!
Kort fråga på detta. Om du ska köra "drift" med din 200:a, hur gör du med bak-diffen? Jag har själv försökt få tag i en s14 diff men Sveriges bilskrotar tar ju c:a 8000kr för en beg diff.

//Mike

-=What we do in life, echoes in eternity=-
-=TACK TILL=-
-Philip "Wassen" -Lennart (Allt med bil och däck) -ECUmaster.se - Erland Cox (topplocksverkstan) - Leif (Leifs Billackering) - Jesper (abrmotorsport.se) - Gustav "Gurra" - Övriga grabbar i garaget

Mr.RoadRage
428 Inlägg
17 februari 2008
mickius skrev:
Nu har man varit ute igen o testar rengjort allt och varit riktigt noga med allting men tyvärr så läcker det där fortfarande så nu blir de o komma på nått sätt o fixa de.
gummit där är helt o inga sprickor i, ser ut som nytt. men blir ändå inte tätt tyvärr. så ska kolla runt lite på olika lösningar på problemet.
Det är bara lekaget och fixa ny siliconslang till dumpen sen kan jag besikta den om jag vill.. kanske kan hinna till elmia med lite tur!

Projekt: Nissan 200sx s13 Drift - Uppdatering: Stolen Monterad
ha ha ha, ibland läser jag lite för fort, fick rubriken till :Uppdatering Stulen Motor! :lol:

Tyckte att de var en konstigt uppdatering! :)

Mangeman a.k.a Mr.Roadrage.

4 670 Inlägg
17 februari 2008
Trådstartare
Mangeman skrev:
mickius skrev:

ha ha ha, ibland läser jag lite för fort, fick rubriken till :Uppdatering Stulen Motor! lol

Tyckte att de var en konstigt uppdatering! smile

haha så det kan gå ibland tongue

4 670 Inlägg
17 februari 2008
Trådstartare
nu har ja bestämt mig ska testa med flytande packning imorgon o sedan köpa nya stift o starta upp henne.. bara hoppas på det bästa att det kommer funka!

Halvfinsk Norrman från Sverige
586 Inlägg
17 februari 2008
Mangeman skrev:
mickius skrev:

ha ha ha, ibland läser jag lite för fort, fick rubriken till :Uppdatering Stulen Motor! lol

Tyckte att de var en konstigt uppdatering! smile

Haha, klockren felläsning må jag säga:D

Ableton Live

Sök