Dagens upplivningsförsök gick ju som de gick.. inte en enda försök att tända upp..
Antingen är de tändstiften eller kamaxelgivaren om den styr så pass mycket?
hört nu att det är givaren som styr de.. eftersom styrpinnen gått sönder så är det bara försöka.. får blocka bort den, snurra 1-2 mm testa osv tills den tänder ända sättet sen aldrig mera röra den! haha..
När bilen va inlämnad hos nissan i mjölby så plockade dom bort dom för o kolla ventilspelet och det sitter 2 st plugg emot torpedväggen dom glömde sätta dit dom så är bara beställa nya igen
Någon som vet hur dom ska sättas fast? ska dom bara tryckas i eller sitta med press?
Jo ja tror allt är i sin ordning.. ska få på avgassystemet o ut och testa med för o se så allt är som de ska.. tänningen måste ställas in med..
ska se om din bror kan kolla tänningen m.m så allt det stämmer med! sen är det kabel som måste köpas för o flytta bak batteriet innan besikning.. kostar ju multum den förbannade kabeln
Va nere på speedart nu och hämtade en muff imellan röret o nya lmm så jag kan montera den med. fick även med mig ett fjäderbenstag som inte är till 200sx men ska se om ja kan hitta på nått med de o sätta det bak i bilen..
Nu är det bara avgassystemet och kablar till batteriet kvar.. tyvärr så kostar ju dom där kablarna multum och jag har väl itne för mycket pengar o lägga denna månad så får se om jag kan lösa det på nått vis
Imorgon om det är bra väder kommer ja köra ut henne för o se hur hon går när man kör med den!
skulle gjort det idag men tyvärr så regnade det som fan så det får vänta!