1597
Sök

Mickes 200sx s13 Drift - Uppdatering: Såld!

4 670 Inlägg
26 februari 2008
Trådstartare
Buttman skrev:
Kanske hinner imorgon prova själv igen annars du måste ju lära dig smile

jo jag monterade allt igen! o va noga höll på i 2 timmar med kamremmen pga kom fan 1 kugg fel hela tiden tongue men nu sitter den fan där den ska!

Men ville ändå inte starta.. tände inte så undrar om tändstiften behövs bytas har ju 4 nya liggandes

Kamaxelgivaren kan sitta fel hur mycket spelar det in?

4 670 Inlägg
26 februari 2008
Trådstartare
Dagens upplivningsförsök gick ju som de gick.. inte en enda försök att tända upp.. sad

Antingen är de tändstiften eller kamaxelgivaren om den styr så pass mycket?

hört nu att det är givaren som styr de.. eftersom styrpinnen gått sönder så är det bara försöka.. får blocka bort den, snurra 1-2 mm testa osv tills den tänder sad ända sättet sen aldrig mera röra den! tongue haha..
Senast redigerat av mickius (26 februari 2008)

4 670 Inlägg
26 februari 2008
Trådstartare
så vi får hoppas på uppstart imorgon! är snorig som fan men mekar ändå för eran skull så ni kan få se en uppstart! big_smile allt för er!

4 670 Inlägg
27 februari 2008
Trådstartare
NU ÄR JAG GLAD big_smilebig_smilebig_smile

Skiten startade idag tongue fick ställa kamaxelgivaren och byta stift så gick hon igång smile

Såg även att jag inte fick ena ventilkåpan tät i bakkant så tryckte ur sig lite olja men det är lätt fixat!

http://www.garaget.org/video/j9tli25geas1 där kan ni se skönheten snurra big_smile

Motorfästet är inte helt ditskruvat så motorn rör sig rätt mycket!
Senast redigerat av mickius (27 februari 2008)

2 655 Inlägg
27 februari 2008
Bara att gratta till den lyckade uppstarten!!

Håller tummarna att det går smärtfritt hos besiktningen med.. smile

4 670 Inlägg
27 februari 2008
Trådstartare
Streckkoden skrev:
Bara att gratta till den lyckade uppstarten!!

Håller tummarna att det går smärtfritt hos besiktningen med.. smile

tack mannen! smile det som måste göras först är fixa lekaget uppe på ena ventilkåpan fick de inte tätt nu. så får väl ta flytande packning och testa smile

1 752 Inlägg
27 februari 2008
Fan så gött för dej Micke!big_smile Bara fixa resterande grejer nu med då så du kan ut o brumma sen;) O som sagt,hålla tummarna fö besiktningen med!!tonguebig_smile

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!

4 670 Inlägg
27 februari 2008
Trådstartare
nu vet jag varför det läcker ifårn ventilkåperna!

När bilen va inlämnad hos nissan i mjölby så plockade dom bort dom för o kolla ventilspelet och det sitter 2 st plugg emot torpedväggen dom glömde sätta dit dom så är bara beställa nya igen sad

Någon som vet hur dom ska sättas fast? ska dom bara tryckas i eller sitta med press?

kevlar_soul
27 februari 2008
Det borde väl dem ta på sig??

4 670 Inlägg
27 februari 2008
Trådstartare
kevlar_soul skrev:
Det borde väl dem ta på sig??

jo jag ska prata med dom.. men dom vet inte om dessa pluggar finns i sverige sad dom skulle kolla de sen ringa upp.

kostade ju bara 50 kr för 2 så tror dom bjuder på de men ändå. finns dom inte här så tar de rätt lång tid o få hit dom

1 503 Inlägg
27 februari 2008
Gött!!! big_smile Grattis till uppstarten!!
Senast redigerat av Oboy6 (27 februari 2008)

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

96 Inlägg
27 februari 2008
Tja mannen Skulle du ha en muff?

4 670 Inlägg
27 februari 2008
Trådstartare
Oboy6 skrev:
Gött!!! big_smile Grattis till uppstarten!!

Tackar mannen! smile

Speedart1: klart ja vill ha muffen! hur länge är ni där nere idag?

4 670 Inlägg
27 februari 2008
Trådstartare
första gången nått gått min väg hittade den som fattades i en låda så nu läcker den ingen olja big_smile

kevlar_soul
27 februari 2008
Wiha funkar allting nu alltså?smile

4 670 Inlägg
27 februari 2008
Trådstartare
kevlar_soul skrev:
Wiha funkar allting nu alltså?smile

Jo ja tror allt är i sin ordning.. ska få på avgassystemet o ut och testa med för o se så allt är som de ska.. tänningen måste ställas in med..

ska se om din bror kan kolla tänningen m.m så allt det stämmer med! sen är det kabel som måste köpas för o flytta bak batteriet innan besikning.. kostar ju multum den förbannade kabeln

4 670 Inlägg
27 februari 2008
Trådstartare
Va nere på speedart nu och hämtade en muff imellan röret o nya lmm så jag kan montera den med.
fick även med mig ett fjäderbenstag som inte är till 200sx men ska se om ja kan hitta på nått med de o sätta det bak i bilen..

Tack Speedart!

http://www.garaget.org/gallery/archive/12203/266782_69kk2t.jpg

96 Inlägg
27 februari 2008
Lungt wink

4 670 Inlägg
27 februari 2008
Trådstartare
Nu är det bara avgassystemet och kablar till batteriet kvar.. tyvärr så kostar ju dom där kablarna multum och jag har väl itne för mycket pengar o lägga denna månad så får se om jag kan lösa det på nått vis

Imorgon om det är bra väder kommer ja köra ut henne för o se hur hon går när man kör med den!

skulle gjort det idag men tyvärr så regnade det som fan så det får vänta!

4 670 Inlägg
27 februari 2008
Trådstartare
Nu har jag fixat pengar så jag kan köpa strömkabel! blir en ström och sen jordar ja i karossen både motor o batteri..

Så den kommer dras imorgon och avgassystemet kommer monteras efter kl 4 får hem katten igen då! sen ska den ut på en kvällstur o fotas lite!

Någon som har bra lösningar på batterilåda? ska man svetsa eller köpa en i plast hört att de finns?

Sök