2979
Sök

Mickes 200sx s13 Drift - Uppdatering: Såld!

2 655 Inlägg
27 februari 2008
Jag åker runt med ett extrabatteri i skuffen, på den sidan soppapumpen sitter. Köpte en batterilåda i plast och skruvade den bakom bakljuset. Har funkat bra, även ute på bana och lite tuffa tag.

Vad för kabel ska du köra med?

4 670 Inlägg
27 februari 2008
Trådstartare
Streckkoden skrev:
Jag åker runt med ett extrabatteri i skuffen, på den sidan soppapumpen sitter. Köpte en batterilåda i plast och skruvade den bakom bakljuset. Har funkat bra, även ute på bana och lite tuffa tag.

Vad för kabel ska du köra med?

okej.. jo jag ska ju ha själva batteriet där.. okej va fick du ge för den då?

ja köper 50mm2 kabel.. räcker va?

2 655 Inlägg
27 februari 2008
Billigast blir tyvärr Biltema, deras lådor är billigare än vad vi får ge netto från vår batterileverantör. Har sett ett par S13 med lådor från Biltema.

Oh ja 50mm² räcker utmärkt.. 35mm² är nästa klent..

4 670 Inlägg
27 februari 2008
Trådstartare
Streckkoden skrev:
Billigast blir tyvärr Biltema, deras lådor är billigare än vad vi får ge netto från vår batterileverantör. Har sett ett par S13 med lådor från Biltema.

Oh ja 50mm² räcker utmärkt.. 35mm² är nästa klent..

okej blir o kolla biltema på de då.. men sätter bara batteriet provisoriskt än så länge då!

Jo hört att den ska vara klen så tänkte att lika bra o köra 50mm2 kabel!

96 Inlägg
28 februari 2008
Sett nya sidan?

4 670 Inlägg
28 februari 2008
Trådstartare
Ifag blev de o dra nya kabeln till batteriet så allt sådan är klart nu!

Körde även ut bilen för en provtur men kom underfull att den inte går på alla sad
ni som är duktiga på sådan o kan lite får gärna skriva va ni tror kan vara fel

Jag tog bort främre tänsspole så dör den 2 tänspole går ändå 3 dör o 4 går..

testade även o skifta dom men blev samma sak! någon som kan ha en aning om vad som kan vara fel?

Tog lite kort på bilen ute med.. med dom nya 17 på fram men ej bak!

http://www.garaget.org/gallery/archive/12203/267553_6cvn9i.jpg

http://www.garaget.org/gallery/archive/12203/267554_qvla2t.jpg

http://www.garaget.org/gallery/archive/12203/267555_8ar7v4.jpg

96 Inlägg
28 februari 2008
Blir ju bra det där smile

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
4 670 Inlägg
28 februari 2008
Trådstartare
Jaha har pratat med lite folk nu.. tror det kan vara så illa att ena spridaren lagt av + en tändspole.. ska kolla tänspolen imorgon för o se om den gått eller inte sad

Så får se hur det blir med besikningen! e rätt tomt på kontot o ska ja då ha nya spridare + tändspole så vet i fan om ja hinner..

så om någon har en org eller 2 spridare liggandes till en billig peng så säg gärna till!

Herr
1 722 Inlägg
28 februari 2008
Puh, jag har ju mina till salu... men sitter redan i bilen! sad har inte fått ur dom än..lycka till!

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

4 670 Inlägg
28 februari 2008
Trådstartare
LocKtar skrev:
Puh, jag har ju mina till salu... men sitter redan i bilen! sad har inte fått ur dom än..lycka till!

okej.. ja har kanske fått tag i en som har de liggandes behöver ju bara 1 vet att dom andra 3 får soppa! ska se om han kan komma förbi med den så kan ja testa imorgon

1 503 Inlägg
28 februari 2008
mickius skrev:
LocKtar skrev:

okej.. ja har kanske fått tag i en som har de liggandes behöver ju bara 1 vet att dom andra 3 får soppa! ska se om han kan komma förbi med den så kan ja testa imorgon

Tänker du på mig Micke? wink Har dock inte kvar de jag hade i min bil men andra som jag fick med.

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

4 670 Inlägg
28 februari 2008
Trådstartare
Oboy6 skrev:
mickius skrev:
LocKtar skrev:

Tänker du på mig Micke? wink Har dock inte kvar de jag hade i min bil men andra som jag fick med.

Skulle vara skitsnällt om ja kunde låna dom ifallatt o testa spridarna

1 503 Inlägg
28 februari 2008
mickius skrev:
Oboy6 skrev:
mickius skrev:

Självklart Micke! Nu ska den banne mig igång!

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

4 670 Inlägg
28 februari 2008
Trådstartare
Oboy6 skrev:
mickius skrev:
Oboy6 skrev:

Självklart Micke! Nu ska den banne mig igång!

jo behöver lite tur med mig nu när allt går emot hela tiden.. Nu är det bara detta kvar sen är bilen klar till besikning och elmia!

96 Inlägg
29 februari 2008
He he hur fasen kan du ha sådan otur?
smile

4 670 Inlägg
29 februari 2008
Trådstartare
Speedart1 skrev:
He he hur fasen kan du ha sådan otur?
smile

det undtrar jag med:(

4 670 Inlägg
29 februari 2008
Trådstartare
Nu har ja kollat alla tändhattar o alla är hela! har även bytt 2 stift ifa o kollat o alla som sitter i nu funkar! men den går ändå inte på alla!

En polare kommer över med en spridare senare sen som han vet fungerar så ska vi bara testa o byta för o se om min gått sönder! sen ska ja åka till oboy6 o låna några ifa min e paj!

Bara hoppas att det kan vara de så det itne är något annat sad

börjar bli less nu när allt går emot hela tiden!

Pratat med cims bror nu med så han skulle komma senare sen o mäta över tändstiften m.m och se om han kunde komma på vart det strular någon stanns
Senast redigerat av mickius (29 februari 2008)

96 Inlägg
29 februari 2008
Håller tummarna för att allt går bra vill ju se den ute snart ju wink

52 Inlägg
29 februari 2008
Denne bil sad

Matte

Sök