2698
Sök

Mickes 200sx s13 Drift - Uppdatering: Såld!

kevlar_soul
5 mars 2008
Grattis till jobbet..

Macgyver har vissa rätt.. Fan det måste ta slut på problemen någon gång.. Varför kan den inte bara starta och gå som den skall? sad

4 670 Inlägg
5 mars 2008
Trådstartare
kevlar_soul skrev:
Grattis till jobbet..

Macgyver har vissa rätt.. Fan det måste ta slut på problemen någon gång.. Varför kan den inte bara starta och gå som den skall? sad

Tack, jo dom måste ta slut.. börjar blir lite mycket problem. får se vad dom säger idag när den är inlämnad.

211 Inlägg
5 mars 2008
får hoppas på att dom löser de och allt funkar efter detta smile

hur blev det annars med dina stolfästen? kom inte stolen högt upp då du använde orginal fästen? ryms du dit me hjälm på huvve? smile

mvh Jyrran

4 670 Inlägg
5 mars 2008
Trådstartare
Jyrran skrev:

hur blev det annars med dina stolfästen? kom inte stolen högt upp då du använde orginal fästen? ryms du dit me hjälm på huvve? smile

mvh Jyrran

jo det får ja hoppas ska dit snart o prata med dom o se om dom gjort nått!

Nej då jag är inte så stor av mig! så jag får plats! tongue

211 Inlägg
5 mars 2008
mickius skrev:
Jyrran skrev:

mvh Jyrran

okej smile
för mig blir det att ja måste göra egna fästen.. inga skenor då.. då ja läggde stolen på skenorna slog ja huvve i taket och störtbågen var rakt framför ögorna tongue

4 670 Inlägg
5 mars 2008
Trådstartare
Jyrran skrev:
mickius skrev:
Jyrran skrev:

mvh Jyrran

okej smile
för mig blir det att ja måste göra egna fästen.. inga skenor då.. då ja läggde stolen på skenorna slog ja huvve i taket och störtbågen var rakt framför ögorna tongue

haha då är det nog lika bra o få den så långt ner som de går!

4 670 Inlägg
5 mars 2008
Trådstartare
Har varit nere på verkstaden nu och pratat med dom!

Kamremmen satt lite fel så det har dom åtgärdat och även kollat kompet i motorn.
det ska tydligen helst göras med varm motor så värdena är lite mindre än vad dom ska vara

Komp 1 9,7 Bar
Komp 2 9,5 Bar
Komp 3 9,4 Bar
Komp 4 10,5 Bar

Skönt o veta att det är komp i alla!

Dom sa att signalimpulsterna på 2 spridare inte är rätt = Dom som strular
Så dom ska felsöka alla kablar m.m för o se vart felet ligger. dom pratade om nått motstånd som kan strula så bara hoppas det är nått enkelt

Men Huvudsaken är iaf att allt annat funkar som de ska förutom spridarimpulserna

211 Inlägg
5 mars 2008
mickius skrev:
Har varit nere på verkstaden nu och pratat med dom!

Kamremmen satt lite fel så det har dom åtgärdat och även kollat kompet i motorn.
det ska tydligen helst göras med varm motor så värdena är lite mindre än vad dom ska vara

Komp 1 9,7 Bar
Komp 2 9,5 Bar
Komp 3 9,4 Bar
Komp 4 10,5 Bar

Skönt o veta att det är komp i alla!

Dom sa att signalimpulsterna på 2 spridare inte är rätt = Dom som strular
Så dom ska felsöka alla kablar m.m för o se vart felet ligger. dom pratade om nått motstånd som kan strula så bara hoppas det är nått enkelt

Men Huvudsaken är iaf att allt annat funkar som de ska förutom spridarimpulserna

dedär var ju schönt att höra big_smile grattis tongue

4 670 Inlägg
5 mars 2008
Trådstartare
tack du mannen. men som sagt kostar ju lite med för att dom ska kolla allt tongue

Men skönt o veta vad felet är. så nu är bara frågan varför impulserna strular vart det felet ligger.
Och vad de kommer o kosta o laga

1 703 Inlägg
5 mars 2008
Ah, spridarmotståndet. Sitter ung. där kolkanistern sitter/satt, en silvrig avlång klump. Byt det, och du lär ha en fungerande motor igen smile

4 670 Inlägg
5 mars 2008
Trådstartare
henkebenke skrev:
Ah, spridarmotståndet. Sitter ung. där kolkanistern sitter/satt, en silvrig avlång klump. Byt det, och du lär ha en fungerande motor igen smile

jo dom håller ju på med bilen så dom får byta det.. dom mäter upp allt i hela bilen så dom kontrollerar även allt annat så det är som de ska! och att allt funkar m.m

ska iväg till dom om ca 20-30 min o prata med dom lite igen.

4 670 Inlägg
5 mars 2008
Trådstartare
Nu har man varit o pratat med dom igen.

Dom hade ingen kabel för o felsöka vart felet ligger så den får dom imorgon!
Så imorgon får jag reda på vad som strular, har motståndet gått så måste det beställas nytt o även om nått annat strular så frågan är hur lång tid det kommer ta innan den saken kommer hem sad
Och vad skiten kostar tongue

så blir nog o ändra besikningstiden då jag inte tror den kommer vara klar tills fredag.

96 Inlägg
5 mars 2008
Det var inge kul att höra

4 670 Inlägg
5 mars 2008
Trådstartare
Speedart1 skrev:
Det var inge kul att höra

nej o det kommer säkert ta tid innan dom får hem den delen som nu är trasig vilken det nu kommer vara..

4 670 Inlägg
6 mars 2008
Trådstartare
Jaha nu har dom ringt o sagt vart felet ligger,

Det har tydligen kommit in lite vatten vid styrboxen så något har hänt där så han får inte rätt signaler till 2 spridare
så nu är de brottom o få tag på ny styrbox.

Så om någon har en styrbox liggandes så pm:a mig!
Senast redigerat av mickius (6 mars 2008)

96 Inlägg
6 mars 2008
Fasen vad det går bra för dig.... Du har ju inte turen med dig iaf sad

4 670 Inlägg
6 mars 2008
Trådstartare
Speedart1 skrev:
Fasen vad det går bra för dig.... Du har ju inte turen med dig iaf sad

Jo man kan ju säga att jag är den lyckligaste person på denna jord!

Vet om en styrbox som min polare har men är en annan köpare på den, så måste fixa cash om ja ska köpa den av honom, o dom har ju inte kommit in än jävla skit F-KASSA Hatar dom!

Så blir o jaga pengar idag så man kan köpa skiten annars ser det mörkt ut för o hinna till elmia tyvärr!

Vad är tur tongue
Senast redigerat av mickius (6 mars 2008)

1 503 Inlägg
6 mars 2008
Ne nu ska vi få tag på en styrbox åt dig!! Du ska åka 200sx till elmia och därmed basta!

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

4 670 Inlägg
6 mars 2008
Trådstartare
Oboy6 skrev:
Ne nu ska vi få tag på en styrbox åt dig!! Du ska åka 200sx till elmia och därmed basta!

Låter bra mannen! smile kommer göra allt för o hinna klart med skiten i västa fall kör ja den obesiktad ner big_smile

Halvfinsk Norrman från Sverige
586 Inlägg
6 mars 2008
ja du måste vara med:D måste se den:P

Ableton Live

Sök