Hoppas du får allt till att funka..Förhoppningsvis får ja se den på gatebil om ja får ihop min 200a tills dess
Jo det är bara hoppas jag vet ju att allt annat funkar förutom oljetrycket
Quist: fick på katten, några lampor, sätta fast fjädrar fram och sen svetsa tid 2 plattor ungefär så känns lite synd att man kanske inte hinner ombesikta bilen innan dess
Ska testa idag med annan mätare även kolla vid kammarna om det kommer olja.
och börjar starkt fundera på topplockspackningen men förstår inte varför allt oljetryck försvinner då? alla skriver olika att den borde ha tryck ändå? om inte hela skiten flygit åt helvete
Men det första som ska göras nu är Komptest, har jag komp så ska olja filter och mätare bytas sen startas för o kolla tryck, har ja inget då så byter ja pumpen igen
har packningen gått så kan de bli så att jag lyfter motorn och renoverar allt
Byter kolvar, stakar bygger sprut ja allt kan man säga o då lär inte motorn vara klar förns 2009 kanske
har nu konstaterat att det inte kommer någon olja vid kammarna på startmotorn! så är väl bara byta pumpen igen då Ville inte starta upp bilen och det hände inget på startmotorn
Hur kan man ha sådan otur? så morgondagen kommer spenderas i garaget med o börja riva allt igen! Det som är så himla roligt
så frågan är ska ju göra komptest imorgon om den visar bra värden om man ska byta packningen eller om man ska köra på den, kan bli o byta ändå men det tar jag senare!
har nu konstaterat att det inte kommer någon olja vid kammarna på startmotorn! så är väl bara byta pumpen igen då Ville inte starta upp bilen och det hände inget på startmotorn
Hur kan man ha sådan otur? så morgondagen kommer spenderas i garaget med o börja riva allt igen! Det som är så himla roligt
så frågan är ska ju göra komptest imorgon om den visar bra värden om man ska byta packningen eller om man ska köra på den, kan bli o byta ändå men det tar jag senare!
som du vet så finns där tre saker en toppackning tätar, 1 komp 2 vatten 3 olja. om oljan blandar sig med någon av dessa så märker man det. tex att det finns olja i vattnet eller vatten i oljan .... eller om det ryker blått så har oljan blandads i förbränningsrummet! men det är om det läcker mycket.
dricker den mycket olja? för det är en sak man kan märka det på... med det kan vara andra saker varför oljan "försvinner".
men jag tror inte att det är toppackningen iaf för då måste det läcka väldigt mycket.
vill bara hjälpa till inget ont, finns det någon mot motsäger så säg till så jag inte säger fel till andra!
Det är ju så att vad jag kan se nu så har inte olja och vatten blandat sig! oljan är svart och vattnet är rent men den ryker förbannat mycket vitt när den är kall! vet inte om den gör det varm.
Och jag har pratat med folk och topplockspackningen kan ha gått så vatten åker ner och förbränns där av den vita röken! även att de kommer lite vatten ur avgassystemet!
Så troligtvis kan den ha gått men kanske är en väldigt liten skada på packningen
olja tar den ingen bara mellan motor och växellåda har tagit 0.2-0,3 dl på 2 månader kanske ca 90 mil
Så jag kommer nog lyfta toppen efter pumpen är bytt för då är redan kamremmen bortplockad m.m
för o se om den är hel och hur cylindrarna ser ut! har fått tag på en stålpackning med ARP Bultar billigt så blir nog o byta i vilket fall
Kompet kommer testas idag! men man kan ha komp med trasig topplockspackning men f¨r se vad värdena säger sen
Det är ju så att vad jag kan se nu så har inte olja och vatten blandat sig! oljan är svart och vattnet är rent men den ryker förbannat mycket vitt när den är kall! vet inte om den gör det varm.
Och jag har pratat med folk och topplockspackningen kan ha gått så vatten åker ner och förbränns där av den vita röken! även att de kommer lite vatten ur avgassystemet!
Så troligtvis kan den ha gått men kanske är en väldigt liten skada på packningen
olja tar den ingen bara mellan motor och växellåda har tagit 0.2-0,3 dl på 2 månader kanske ca 90 mil
Så jag kommer nog lyfta toppen efter pumpen är bytt för då är redan kamremmen bortplockad m.m
för o se om den är hel och hur cylindrarna ser ut! har fått tag på en stålpackning med ARP Bultar billigt så blir nog o byta i vilket fall
Kompet kommer testas idag! men man kan ha komp med trasig topplockspackning men f¨r se vad värdena säger sen
okej, men då tyker jag att du ska lyfta toppen, det blir inte "mycket" extra jobb då du redan är halvvägs.
men 0,2-0,3 dl låter inte mycket om det inte är i liter. =/
Det är ju så att vad jag kan se nu så har inte olja och vatten blandat sig! oljan är svart och vattnet är rent men den ryker förbannat mycket vitt när den är kall! vet inte om den gör det varm.
Och jag har pratat med folk och topplockspackningen kan ha gått så vatten åker ner och förbränns där av den vita röken! även att de kommer lite vatten ur avgassystemet!
Så troligtvis kan den ha gått men kanske är en väldigt liten skada på packningen
olja tar den ingen bara mellan motor och växellåda har tagit 0.2-0,3 dl på 2 månader kanske ca 90 mil
Så jag kommer nog lyfta toppen efter pumpen är bytt för då är redan kamremmen bortplockad m.m
för o se om den är hel och hur cylindrarna ser ut! har fått tag på en stålpackning med ARP Bultar billigt så blir nog o byta i vilket fall
Kompet kommer testas idag! men man kan ha komp med trasig topplockspackning men f¨r se vad värdena säger sen
okej, men då tyker jag att du ska lyfta toppen, det blir inte "mycket" extra jobb då du redan är halvvägs.
men 0,2-0,3 dl låter inte mycket om det inte är i liter. =/
ta nu många bra bilder och håll oss uppdaterade
jo kommer lyfta toppen! bestämt mig för de nu!
nej det är i dl så är inte så mycket!
Jo ska köpa ny kamera den andra har gett upp helt haha
Men försök få ihop den så den går att köra med iår och träna , träna ,träna sen fixxa resten nästa vinter och lacka och så sen satsa seriöst på driftingen då
Tog 3 timmar så va oljepumpen väck! snurrade pumpen för hand o den låter inte bra! hörs skrapljud i den! så frågan är varför så den ska väl skruvas isär så fort ja återhämtat mig! blev lite blod o svett men tillslut lossnade allt!
Bilder säger ju mer än 1000 ord så blir ett par sådanna så kommentera gärna!
Fronten kylare m.m lossat!
snygging
Är för stark!
börjar likna nått
Aj Aj!
pumpen väck den mådde inte bra så den ska plockas isär o kollas!
Haha det finns o blir över NU är det o kolla pumpen avrför den gått sönder så inget lager har gått då är det lite mer o göra! men har ja tur så är det bara pumpen som gått är ju inga missljud i motorn när den va igång så!
Nu har man kollat i pumpen och den va inte vacker! tog lite kort! kom även på att lilla dany inte skruvat åt sumpen ordenkligt satt bara med 1 st skruv så kanske är därför den inte kunde bygga tryck!
INTE BRA DANY!!! Så bara hoppas det hjälper o byta pumpen nu!
där ser man repor om man kollar så frågan är varför de blivigt de? är de för att nått legat imellan?
på inre kugghjul är det repor runt hela skiten Stora repor!