2202
Sök

Mickes 200sx s13 Drift - Uppdatering: Såld!

68 Inlägg
27 mars 2008
vad fick du för 2:or? fan att du alltid ska möta motgångar! jag som trodde att det var "tack o hej"

//Quist

4 670 Inlägg
27 mars 2008
Trådstartare
minievo skrev:
Hoppas du får allt till att funka..Förhoppningsvis får ja se den på gatebil om ja får ihop min 200a tills dess smile

Jo det är bara hoppas jag vet ju att allt annat funkar förutom oljetrycket

Quist:  fick på katten, några lampor, sätta fast fjädrar fram och sen svetsa tid 2 plattor ungefär
så känns lite synd att man kanske inte hinner ombesikta bilen innan dess sad

Ska testa idag med annan mätare även kolla vid kammarna om det kommer olja.
Senast redigerat av mickius (27 mars 2008)

325 Inlägg
27 mars 2008
det där va ju jäkla synd.. hmm säker på att du inte blåst topplockspackningen? ifall du skruvar på boosten lite för mycket kanske? wink

4 670 Inlägg
27 mars 2008
Trådstartare
elmer skrev:
det där va ju jäkla synd.. hmm säker på att du inte blåst topplockspackningen? ifall du skruvar på boosten lite för mycket kanske? wink

har ju bara kört med 0,8 bar! så det borde den hålla för!
Men ska göra ett komptest på den igen för o se om jag skjutit packningen!
Senast redigerat av mickius (27 mars 2008)

4 670 Inlägg
27 mars 2008
Trådstartare
Nu har man läst lite m.m

och börjar starkt fundera på topplockspackningen men förstår inte varför allt oljetryck försvinner då?
alla skriver olika att den borde ha tryck ändå? om inte hela skiten flygit åt helvete roll

Men det första som ska göras nu är Komptest, har jag komp så ska olja filter och mätare bytas sen startas för o kolla tryck, har ja inget då så byter ja pumpen igen

har packningen gått så kan de bli så att jag lyfter motorn och renoverar allt

Byter kolvar, stakar bygger sprut ja allt kan man säga wink o då lär inte motorn vara klar förns 2009 kanske

så bara vänta o se!

4 670 Inlägg
27 mars 2008
Trådstartare
har nu konstaterat att det inte kommer någon olja vid kammarna på startmotorn! så är väl bara byta pumpen igen då sad Ville inte starta upp bilen och det hände inget på startmotorn

Hur kan man ha sådan otur? så morgondagen kommer spenderas i garaget med o börja riva allt igen!
Det som är så himla roligt roll

så frågan är ska ju göra komptest imorgon om den visar bra värden om man ska byta packningen eller om man ska köra på den, kan bli o byta ändå men det tar jag senare!

68 Inlägg
28 mars 2008
mickius skrev:
har nu konstaterat att det inte kommer någon olja vid kammarna på startmotorn! så är väl bara byta pumpen igen då sad Ville inte starta upp bilen och det hände inget på startmotorn

Hur kan man ha sådan otur? så morgondagen kommer spenderas i garaget med o börja riva allt igen!
Det som är så himla roligt roll

så frågan är ska ju göra komptest imorgon om den visar bra värden om man ska byta packningen eller om man ska köra på den, kan bli o byta ändå men det tar jag senare!

som du vet så finns där tre saker en toppackning tätar, 1 komp  2 vatten  3 olja. om oljan blandar sig med någon av dessa så märker man det. tex att det finns olja i vattnet eller vatten i oljan .... eller om det ryker blått så har oljan blandads i förbränningsrummet! men det är om det läcker mycket.

dricker den mycket olja? för det är en sak man kan märka det på... med det kan vara andra saker varför oljan "försvinner".

men jag tror inte att det är toppackningen iaf för då måste det läcka väldigt mycket.

vill bara hjälpa till inget ont, finns det någon mot motsäger så säg till så jag inte säger fel till andra!

lycka till

//Quist

4 670 Inlägg
28 mars 2008
Trådstartare
Det är ju så att vad jag kan se nu så har inte olja och vatten blandat sig! oljan är svart och vattnet är rent tongue men den ryker förbannat mycket vitt när den är kall! vet inte om den gör det varm.

Och jag har pratat med folk och topplockspackningen kan ha gått så vatten åker ner och förbränns där av den vita röken! även att de kommer lite vatten ur avgassystemet!

Så troligtvis kan den ha gått men kanske är en väldigt liten skada på packningen

olja tar den ingen bara mellan motor och växellåda har tagit 0.2-0,3 dl på 2 månader kanske ca 90 mil

Så jag kommer nog lyfta toppen efter pumpen är bytt för då är redan kamremmen bortplockad m.m

för o se om den är hel och hur cylindrarna ser ut! har fått tag på en stålpackning med ARP Bultar billigt så blir nog o byta i vilket fall

Kompet kommer testas idag! men man kan ha komp med trasig topplockspackning men f¨r se vad värdena säger sen
Senast redigerat av mickius (28 mars 2008)

68 Inlägg
28 mars 2008
mickius skrev:
Det är ju så att vad jag kan se nu så har inte olja och vatten blandat sig! oljan är svart och vattnet är rent tongue men den ryker förbannat mycket vitt när den är kall! vet inte om den gör det varm.

Och jag har pratat med folk och topplockspackningen kan ha gått så vatten åker ner och förbränns där av den vita röken! även att de kommer lite vatten ur avgassystemet!

Så troligtvis kan den ha gått men kanske är en väldigt liten skada på packningen

olja tar den ingen bara mellan motor och växellåda har tagit 0.2-0,3 dl på 2 månader kanske ca 90 mil

Så jag kommer nog lyfta toppen efter pumpen är bytt för då är redan kamremmen bortplockad m.m

för o se om den är hel och hur cylindrarna ser ut! har fått tag på en stålpackning med ARP Bultar billigt så blir nog o byta i vilket fall

Kompet kommer testas idag! men man kan ha komp med trasig topplockspackning men f¨r se vad värdena säger sen

okej, men då tyker jag att du ska lyfta toppen, det blir inte "mycket" extra jobb då du redan är halvvägs.

men 0,2-0,3 dl låter inte mycket om det inte är i liter. =/

ta nu många bra bilder och håll oss uppdaterade  smile

//Quist

4 670 Inlägg
28 mars 2008
Trådstartare
Quist skrev:
mickius skrev:

okej, men då tyker jag att du ska lyfta toppen, det blir inte "mycket" extra jobb då du redan är halvvägs.

men 0,2-0,3 dl låter inte mycket om det inte är i liter. =/

ta nu många bra bilder och håll oss uppdaterade  smile

jo kommer lyfta toppen! bestämt mig för de nu!

nej det är i dl så är inte så mycket!

Jo ska köpa ny kamera den andra har gett upp helt tongue haha

13 Inlägg
28 mars 2008
Det var väl din vinge jag köpte på tradera?

Varje verktyg som man tappar medan man reparerar en bil rullar in under bilen till den exakta geografiska mittpunkten under fordonet.

2 644 Inlägg
28 mars 2008
Fan vad surt att det krånglar..

Men försök få ihop den så den går att köra med iår och träna , träna ,träna sen fixxa resten nästa vinter och lacka och så sen satsa seriöst på driftingen då smile

Johan Lindgren

4 670 Inlägg
30 mars 2008
Trådstartare
Idag blev det ett riktigt ryck med bilen!

Tog 3 timmar så va oljepumpen väck! snurrade pumpen för hand o den låter inte bra! hörs skrapljud i den!
så frågan är varför så den ska väl skruvas isär så fort ja återhämtat mig! blev lite blod o svett men tillslut lossnade allt!

Bilder säger ju mer än 1000 ord så blir ett par sådanna så kommentera gärna!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/12203/298817_1swhph.jpg
Fronten kylare m.m lossat!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/12203/298820_o42bwl.jpg
snygging wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/12203/298822_36jbpp.jpg
Är för stark!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/12203/298825_asuzdk.jpg
börjar likna nått

https://www1.garaget.org/gallery/archive/12203/298828_lm6jt1.jpg
Aj Aj!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/12203/298829_4fdor4.jpg
pumpen väck den mådde inte bra så den ska plockas isär o kollas!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/12203/298836_akonzq.jpg
Pump borta!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/12203/298838_6ohiva.jpg
Inget vatten i denna olja!

96 Inlägg
30 mars 2008
smile du har att göra ser jag wink

4 670 Inlägg
30 mars 2008
Trådstartare
Speedart1 skrev:
smile du har att göra ser jag wink

Haha det finns o blir över wink NU är det o kolla pumpen avrför den gått sönder så inget lager har gått sad då är det lite mer o göra! men har ja tur så är det bara pumpen som gått är ju inga missljud i motorn när den va igång så!

när kommer du förbi och kollar då?

325 Inlägg
30 mars 2008
nåja bara att skaffa ny pump nudå å plocka ihop allt tibax å tuta å köra wink får ju hoppas det bara var ett måndagsexemplar av pump som var problemet smile

4 670 Inlägg
30 mars 2008
Trådstartare
elmer skrev:
nåja bara att skaffa ny pump nudå å plocka ihop allt tibax å tuta å köra wink får ju hoppas det bara var ett måndagsexemplar av pump som var problemet smile

jo förhoppningsvis är det bara pumpen som gått sönder! så allt annat klarat sig!

Ska ju skruva sär den sen och kolla hur den ser ut!

4 670 Inlägg
30 mars 2008
Trådstartare
Nu har man kollat i pumpen och den va inte vacker! tog lite kort! kom även på att lilla dany inte skruvat åt sumpen ordenkligt satt bara med 1 st skruv så kanske är därför den inte kunde bygga tryck!

INTE BRA DANY!!! Så bara hoppas det hjälper o byta pumpen nu!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/12203/299013_pzejy3.jpg
där ser man repor om man kollar så frågan är varför de blivigt de? är de för att nått legat imellan?

https://www1.garaget.org/gallery/archive/12203/299014_s69dli.jpg
på inre kugghjul är det repor runt hela skiten Stora repor!

Avstängd
653 Inlägg
30 mars 2008
Var du vid ikea parkeringen efter elmia på lördag med denna svarta nissa? tongue stod iaf o tittade på den isåfall tongue cool bil wink

Jag har rätt i vad jag än säger.

4 670 Inlägg
30 mars 2008
Trådstartare
airflow skrev:
Var du vid ikea parkeringen efter elmia på lördag med denna svarta nissa? tongue stod iaf o tittade på den isåfall tongue cool bil wink

jo då stog där allt och kollade läget wink

Sök