Uppdatering med bilder och text, klass STOR! 
Blev lite sugen så jag lägger upp lite nu på fortsättningen om de är någon som vill se.

Tyckte det blev bra med blått, men var inte riktigt nöjd än. Jag fortsatte lacka inredning. Här har vi då mätarhuset som såg lite tråkigt ut. Före.
Och efter. Blev fet skillnad när den kom på plats måste jag säga

Vad har vi här då? Jo en nyckelrings, eh... Grej. Följde med bilen. Tyckte den behövde lite färg också 
Lite Jazzblå pearl färg på så blev den ju rätt bra 
Visst är det de här som kallas snap-off ratt?
Lägg märke till rattknoppen också, grymt härligt att köra med när man ska sladda å sånt 
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Har läst på olika trådar att folk undrar hur man tar bort dekaler från en bil. Jag ska nu förklara hur jag gjorde.
Här har jag påbörjat lite, Det stod från början "Joeströms bil & Mek" Där är bilen köpt från början förresten.
Här har jag börjat ta bort den, Jag använde mig av ett rakblad och skar bort bit för bit. Eftersom bilen och dekalen var 23 år gammal så satt den RÄTT bra!
Här har jag skurit bort allt som gick med rakbladet. Men man ser att det är lim kvar på rutan och så...
Tog T-röd på ett papper och gnuggade bort alla limrester och dekalrester.
Klart! Så svårt var det.
Använde alltså rakblad, t-röd och lite papper. Gick hur bra som helst, blev inga repor i rutan eller så. Kanske hjälpte nån nu iallafall? 
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sen så blev det Mars. Så jag passade på att ta lite bilder på bilen, medan det var ljust ute och så

Här står Forden å "glänser" på gården 
Lite blekt, eller mycke blekt kjolpaket kanske? Men det ska ändå fixas nytt så småningom så det är lugnt 
Orginalfälgarna. Vinter, bakhjulsdrift, sommardäck. Rätt bra kombination va? haha 
Bild på vänstra bakrutan, solfilm, och sen står det "XR4" 
Glastaklucka. Den gillar vi. 
Här tvättar jag den för första gången. Det behövdes kan man säga. Fick även en dammsugning efter. 
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nu har vi kommit till nånting som är roligt.
Att börja fixa med motorn och greja, inte trim än, bara utseendemässiga saken än så länge. Sånt är ju också skoj.

Ja, såhär såg då motorn ut från början. Det såg verkligen jättetråkigt ut, så det tänkte jag att det borde ju gå att ändra på!
Det här är en bild från förra ägaren förresten, Det sitter i ett batteri nu också så den går å köra me. 
Tänkte som så att jag började med insuget, fixa upp de, för de såg inte så kul ut. 
Började plocka lös alla slangar som verkade gå till insuget. De var då inte lite många!
Någon som råkar veta vad den här givaren eller vad det är är bra för? SKulle vara tacksam om jag fick veta, min tempmätaren har nämligen slutat funka och misstänker att den är relaterad med den här på nåt sätt. Vars sitter tempgivaren annars? 
Så, då var insuget borta!
Det var några slangar,
Men det gick tillslut 
Täckte för hålen med papper, så de inte kommer ner spån å skit i motorn. Tänkte att det var nog bäst så. 
Nu ser man kanske lite tydligare ungefär hur fräscht insuget var från början?
Smutsigt gjutgjärn, som inte var de minsta blankt.
Det verkar ha varit rött från början? Såg inte så bra ut me färgrester och sånt. Så de skulle åtgärdas.----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Och så småningom blev det April.
Då började alltså arbetet med slipningen av insuget, skruvade först lös allt som gick, så det skulle gå lättare sen att sandpappra...
Såja, då var alla löstagbara delar borttagna, bara å börja då! 
Rengjorde mellan kylflänsarna eller vad man ska kalla det. Blev genast mycket trevligare 
Blankt å fint!

Fick förresten pedaler av bror min som kom hem från Thailand. Fina 
Började med 40pp's sandpapper, Har slipat ALLT för hand innan jag blev klar. Så händerna fick lite stryk ^^ Men här har jag iallafall börjat somsagt. Ser ju redan bättre ut 
Gjutgjärn, är som porer i ytan (dom små hålen man ser) Slipade ner ytan så att man var jämnt med hålen. (Gick de att förstå?) Det var lagom segt sådär att göra för hand...
Tror att jag nötte bort lika mycket hud på händerna som metall på insuget haha

Nu börjar porerna vara borta. Ser mycket trevligare ut redan ju 
Så här långt hann jag på två dagar, förstår du att man blir lite småless ^^----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Fortsatte nästa dag med nedslipningen av insuget. Stoppade i mig 4 skottkärror tålamod och uthållighet. Fortsatte slipa... Fortfarande allt för hand. (Nu på senare tid har jag skaffat mig en dremmel med tillhörande slippapper och sånt, ganska mycket behändigare! hehe

)
Körde på hårt med 40pp papperet och framkallade så småningom en liten pyramid av järnspån. 
Nu var man klar med 40pp (pp=korngrovleken på papperet). Fortsatte slipa på... 
Några timmar senare var jag även klar med 80pp's papper. Började ju likna nåt nu ju. 
Här har jag kört slipat med, 120, 150, 220 och 400pp's papper.Körde även med 600pp's papper. Sen gick jag loss med Autosolen.

Autosol på G.
Smeta in hela insuget i Autosol, och lät det ligga på ett tag, gnodde sedan in/av det och resultatet? Jo, det kommer på nästa bild!
Blev ju ganska bra tycker jag
Om man jämför med hur de såg ut från början...
Summa av det här: 3 dagars slipning.----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nu blev det 26 april. Insuget var klart och jag tänkte skruva tillbaks det på bilen igen, för att köra en sväng.

De här är då garaget jag skruvar i. Det är inte stort. Om man kör så långt fram det går så kan man just och pass stänga igen porten, och ställer man sig så långt till höger som man kan så kommer man in/ut ur bilen om man är lagom smal. haha 
Här ligger det i garaget å väntar på mig. 
![http://www.garaget.org/gallery/archive/40450/185581_vvyee9.jpg]()
La det på plats igen, och vilket lyft det blev för motorn!
Kopplade in alla slangar och drog fast allt.
Klart!
Va tycks nu då? 
Hittade förresten en bild på Hur det blev med huvlåset och huvpinnen. 
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sen for jag ut å körde en sväng. För å kolla så att allt funka å så 
Här hör den hemma! 
![http://www.garaget.org/gallery/archive/40450/185587_ka2bd1.jpg]()
Lååg bild. Men lite småfrän. 
![http://www.garaget.org/gallery/archive/40450/185589_hd09v0.jpg]()

Såja! Det var nog allt för den här uppdateringen, Hoppas det är nånting som är kul å se på.
Kommer kanske en till ikväll. (allt för att hinna ikapp tills nu hehe

)