Bil-intresserad - men endå inte?

Bumblebee
5 november 2007 · 8 Inlägg

Jag gillar bilar sjukt mycket. Men jag håller själv inte på och meckar och så. Jag gillar mer design i bilen och utanpå. Är dem flesta här sådana som meckar och gör allt med bilen? För om man ska ställa ut någon gång vill man inte vara ensam om att inte kunna så jätte mycket om vad själva bilens prestanda är.

MVH Bumblebee

twin_cam Smålänning
5 november 2007 · 7 877 Inlägg

Jag är ju den typen som meckar allt själv, men jag är 100% säker på att det finns fler som inte meckar smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Allansson
5 november 2007 ·

jag har inte ens bil längre sad Men annars så gör jag gärna själv även om jag inte är så haj på det.

Phaetoon
5 november 2007 · 8 156 Inlägg

Det finns en stor blandning här. Inte bara sådana som håller på med sina bilar.
Alla är välkomna smile
Välkommen till Garaget.org förresten!
/Phaetoon

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Bumblebee
5 november 2007 · 8 Inlägg

Okej, skönt!

Tack så mycket Phaetoon!

Mange_C5
5 november 2007 · 220 Inlägg

Bumblebee skrev:
Jag gillar bilar sjukt mycket. Men jag håller själv inte på och meckar och så. Jag gillar mer design i bilen och utanpå. Är dem flesta här sådana som meckar och gör allt med bilen? För om man ska ställa ut någon gång vill man inte vara ensam om att inte kunna så jätte mycket om vad själva bilens prestanda är.

MVH Bumblebee

Jag har också stort bil intresse men kör hellre än skruvar en massa. smile

En del verkar  gilla själva skruvandet, design,ombyggnationer, billjud osv, sen finns även rena dagdrömmare..

Mange_C5
Livet är 50/50
Antingen så går det, eller så går det inte!
MiuF
5 november 2007 · 157 Inlägg

Jag är för tillfället en som stylar bilen själv och pillar med utseendet, men i vår ska jag ge mig på en turbokonvertering av min bil. Tillsammans med bilkunniga Lotus ägare och andra Bmw trimmare ska jag ta hjälp och turbokonvetera min bmw smile

Polish my nuts and serve me a milkshake!
Ford Focus Titanium X "Jo-fan Miljöbil" (2010)
John87 Stolt Volvoägare
5 november 2007 · 4 913 Inlägg

Jag är mer för att titta på och köra bilar än att skruva i dom.
Sen att jag gör mindre operationer själv, det är mest för att hålla nere kostnaderna och inte för att det är så otroligt roligt.

Det beror lite på vad felet är innan jag ger mig in med lednycklar och skruvmejslar.
Jag har en ofantligt duktig far som mer än gärna skruvar, oavsett om det behövs eller inte, så jag låter han göra det mer avancerade.

Ofta behöver jag bara köra dit bilen och sen ligger han under den när jag kommer upp på morgonen.
-"Du, du sa ju för nån vecka sen att den lät lite i lådan så jag öppnade och gjorde rent lite. Hade ändå inget att göra."
-"Eh.. Jaha.. Tack pappa." big_smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
camaro67 Meister
5 november 2007 · 6 763 Inlägg

John87 skrev:
Jag är mer för att titta på och köra bilar än att skruva i dom.
Sen att jag gör mindre operationer själv, det är mest för att hålla nere kostnaderna och inte för att det är så otroligt roligt.

Det beror lite på vad felet är innan jag ger mig in med lednycklar och skruvmejslar.
Jag har en ofantligt duktig far som mer än gärna skruvar, oavsett om det behövs eller inte, så jag låter han göra det mer avancerade.

Ofta behöver jag bara köra dit bilen och sen ligger han under den när jag kommer upp på morgonen.
-"Du, du sa ju för nån vecka sen att den lät lite i lådan så jag öppnade och gjorde rent lite. Hade ändå inget att göra."
-"Eh.. Jaha.. Tack pappa." big_smile

Vilken tur du har! För mig är det tvärt om... big_smile Jag tror att de flesta här är sånna som bara tittar och kör. Men sedan finns det många som kan väldigt mycke och skruvar en hel del

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
TheFinnishFlash Avstängd
5 november 2007 · 1 266 Inlägg

Jag älskar att skruva smile

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden
Bumblebee
5 november 2007 · 8 Inlägg

Skön far du har John87 big_smile

Pikey
5 november 2007 · 2 283 Inlägg

Själv skruvar jag inte mycket förutom att jag har ett stort arbete på G med den under vintern men det är ju inget dirket avancerat, sätta på kjolpaket kan väl alla?

Nae men jag är faktiskt inte den som skruvar, glider hellre smile

R.I.P. Michael Jackson!
BBR
5 november 2007 · 348 Inlägg

Är inte alls mycket för att skruva med motorer, bromsar eller annat, blir så grymt sketig, tycker inte det är alls underhållande, gör enklare saker mest för att hålla ner kostnader, blir det mer avancerat så frågar jag nån i familjen om hjälp, alt. lämnar in det, de må kosta en slant, men brukar ofta bli jäkla bra och lite arbetsinsats smile

Däremot tycker jag det är roligt att putsa, greja med inredning, även lite elektronik och så, och framförallt köra bilen!

Mäki Långsam Perfektionist
6 november 2007 · 4 800 Inlägg

Jag gillar att hålla på med bilen själv, men jag kan ingenting om motorer (än? smile ). Man lär sig ju hela tiden, det är ju ingen som var fullärd när han fick/köpte sin första bil.
Välkommen!

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
klinder ...
6 november 2007 · 227 Inlägg

Jag mekar inget själv ... vill kunna, men har inte intresset =/

Tycker däremot väldigt mycket om att köra och kolla på bilar wink

Bilar får gärna vara snyggt stylade, ha massor med ljud och flashig lack.
Men finns det inget under huven så är det ju ingen bil utan en flashig multimedia kontainer på hjul...
speedfreak racing Arbetsnarkoman...
6 november 2007 · 1 098 Inlägg

JAg gör de ja kan själv. Tyvärr kan man ju inte allt:/

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)
Audi RS4 "SRS4 Bullet Edition" (2001)
Volvo 760 T5-R "Den urballade sleepern" (1988)
Phaetoon
6 november 2007 · 8 156 Inlägg

Jag är ingen mekaniker, men jag är kunskapstörstande.
Friskt vågat, hälften vunnet. Mycket kan man faktiskt läsa sig till.

Det är som att bygga i lego, fast för vuxna... wink

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
JBlom Skogenracing.com
6 november 2007 · 154 Inlägg

Gör allt mekjobb själv på mina bilar i princip.
Folka Ovalen har jag byggt själv ifrån scratch kan man säga. Karossen från ett håll, bottenplattan från ett annat, framvagn från ett 3dje mm mm

Man känner sig stolt och otroligt nöjd när man får ta första turen med en bil man hållit på med i x antal timmar. smile

Den känslan kan man inte köpa tills dig. tongue

Frippe08 Galen
6 november 2007 · 849 Inlägg

Meckar ingeting med bilar just nu, men det beror mäst på att jag inte har någon bil att lära mig mecka påwink

Men sitter och läser på garaget och man lär sig ju massor bara av att göra det, sen om det har någon nytta när jag ska mecka vetefan tongue

Min bmw 325 touring som ska sugtrimmas! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=191202
BMW 328IM individual "kurwa" (1996)
Bumblebee
6 november 2007 · 8 Inlägg

Ja man lär väl sig litta med åren .. (:

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang