3597
Sök

200sx import.

343 Inlägg
9 november 2005
Trådstartare
Funderar på att köpa en 200sx.. Men den är importerad och har gått 11 000 mil.. Men jag är rätt säker på att den är tillbaka snurrad.
Det är en 200sx från 1990.

Är den värd 30 000kr om den är fräch?

Mvh\\Thomas

343 Inlägg
9 november 2005
Trådstartare
Någon?

Team Kränghäng
657 Inlägg
9 november 2005
varför tror du den är snurrad??

Team Frosth
Car Custom & Tuning | carcustomtuning.se

Maizer
9 november 2005
Nej det tycker jag definitivit inte den är. Tänk på kostaderna utöver, bensin pengar, båt och bro pengar + att du måste regga den här i Sverige som kostar 3000 kr. Då är vi ju nästan uppe i 40 000 och det får du en jävligt fin för här också, du får en fin för 30 så köp din här istället.

130 Inlägg
9 november 2005
Tror Redlight menar att bilen "är" importerad och redan finns i sverige. Trettiopapp är väl okej om bilen ser okej ut. Svårt att säga genom att bara läsa en text.
Viktigast att kolla är om det är någon rost och isådanafall vart och i hur mycket och sedan att motorn går och låter som den ska. Lyssna efter knackningar som följer varvtalet, hör du sådana hoppa över den bilen. Leta efter läckage, missljud, växellåda, bromsar och att turbon laddar som den ska. Fördelen med import bilar är ju att de i flesta fall är nästan helt rostfria, nackdelen är väl att mätaren brukar vara skruvade med. Är inne på min andra 200sx s13 nu och i båda fallen har det varit import och på mätaren har det stått runt 10-12k mil, men det har inte varit någon rost "bara under banan vingen då" men motorn och allt i övrigt har varit bra.

Lycka till med köpet

-=//[b-6]\\=-

343 Inlägg
9 november 2005
Trådstartare
Asså den är reggad i sverige..det är en bilfirma som har den.. så det jag tänkte var bara att 11 000mil mest trolig inte stämmer.. Men fråga är vad den kan ha gått motorn..
Det är bara skatten som jag måste betala om jag köper den.. =P
Iofs bör man se på skicket på bilen..ser den fin ut så kan den inte ha gått allt för långt..

343 Inlägg
9 november 2005
Trådstartare
MM skrev:
Tror Redlight menar att bilen "är" importerad och redan finns i sverige. Trettiopapp är väl okej om bilen ser okej ut. Svårt att säga genom att bara läsa en text.
Viktigast att kolla är om det är någon rost och isådanafall vart och i hur mycket och sedan att motorn går och låter som den ska. Lyssna efter knackningar som följer varvtalet, hör du sådana hoppa över den bilen. Leta efter läckage, missljud, växellåda, bromsar och att turbon laddar som den ska. Fördelen med import bilar är ju att de i flesta fall är nästan helt rostfria, nackdelen är väl att mätaren brukar vara skruvade med. Är inne på min andra 200sx s13 nu och i båda fallen har det varit import och på mätaren har det stått runt 10-12k mil, men det har inte varit någon rost "bara under banan vingen då" men motorn och allt i övrigt har varit bra.

Lycka till med köpet

Jo det var så jag menade.. det var visst inge rost på den.. Så jag ska fara och kolla på den imorgon.. Hoppas att det inte är något vrak bara..=P

Tack för svaren

1 639 Inlägg
9 november 2005
Gå på känsla... Kolla slitage på ratt,pedaler,växelspak, säten osv... Har den bara gått 11k mil så är det ju ganska lite, men visst finns det ex som inte gått mer....
Senast redigerat av mrcelica (9 november 2005)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

343 Inlägg
9 november 2005
Trådstartare
mrcelica skrev:
Gå på känsla... Kolla slitage på ratt,pedaler,växelspak, säten osv... Har den bara gått 11k mil så är det ju ganska lite, men visst finns det ex som inte gått mer....

Ratten var sliten..men sätet verkade frächt..

130 Inlägg
9 november 2005
mrcelica skrev:

Så sant, har kollat på import bilar som bara har gått si och så mycket men ändå ser det ut som en elefant har suttit i stolarna och att ratten och växelspaksknoppen har tjänat en 40 000mil.

-=//[b-6]\\=-

343 Inlägg
9 november 2005
Trådstartare
Den ser rätt sliten ut invändigt..
http://www.bytbil.com/images/albybilalb … 6-2060.jpg

Bild på bilen utvändigt
http://www.bytbil.com/images/albybilalb … 6-2021.jpg

Tror ni det är värt att titta på den? Känns som att det int är nå roligt om den rullat tp 40 000mil.. Men borde den inte se lite värre ut på utsidan då?

719 Inlägg
9 november 2005
Test kör den och känn på syncningen i lådan och om styrningen glappar.
Hur får man ratten att se ut så där? gått me sandpapper över den eller?

Men skulle kolla väldigt noga på bilen innan köp.
Sen kan du ju ringa besiktningen och kolla deras register och se hur långt den gått då och se om kör sträckan varje år värkar rimlig om den varit i sverige i nåt år. Annars brukar väl distans stå i service pappren.

live free, die young.

1 639 Inlägg
9 november 2005
Om den ratten bara gått 11k mil så är jag jultomten... Min bil har gått 13,5k mil och inredningen ser ut som fabriksny...
Senast redigerat av mrcelica (9 november 2005)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

343 Inlägg
9 november 2005
Trådstartare
Men vad tror ni kära garaget vänner...Ska jag chansa och fara och kolla på den?

Bmw E36
304 Inlägg
9 november 2005
Jag skulle nog tro att den bilen är körd mer än 11'000mil.
Tycker inte att du ska chansa.

142 Inlägg
9 november 2005
kan ju aldrig skada att kolla på den, om det inte är 100 mil dit, då kan det ju vara lite surt  om den visar sig vara ett vrak....

343 Inlägg
9 november 2005
Trådstartare
Prankster skrev:
kan ju aldrig skada att kolla på den, om det inte är 100 mil dit, då kan det ju vara lite surt  om den visar sig vara ett vrak....

heheheär exakt 100mil dit..

dARKiE
5 031 Inlägg
9 november 2005
Går fler tåg som man brukar säga. hade väntar tills det dök upp en annan.. ,inte ens min bil som gått 32 000mil är sleten på ratten som den haha, den borde ju gått 60 000 eller nåt såfall ;P

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

Maizer
9 november 2005
Japp det ska du;)

343 Inlägg
9 november 2005
Trådstartare
Blir nog så..= (

Sök