4903
Sök

Vilket sportlufts filter skulle ni rekomendera?????

263 Inlägg
6 november 2007
Trådstartare
Tjena!

Undrar vilket sportluftsfilter ni kan rekomendera? Tex Pipercross, K&N, BMC, Green Cotton? Riktiga kvalitetsfilter är det jag undrar om!

Ska nämligen köpa ett nytt, å då vill ja ha ett som har bra kvalite + som man få en skönt insugsljud av! Ps det ska sitta på min 940!

Mkt tacksam för svar!

Mvh thony:)

Volvo-Real-Power!

Långtradarchaufför
282 Inlägg
6 november 2007
K&N är bästa filter, behövs aldrig bytas ut, bara tvätta rent nån gång ibland, fast priset ligger på mellan 500-800 kr men det är de värt, har det sj i min bil och de ge fin fint ljud, som en liten miniturbo:P

BMW - Det stavas som det låter:)

526 Inlägg
6 november 2007
om jag vore du skulle jag köpa ett K&N de e de bästa tycker jag!!! som sagt så behöver de inte bytas ut bara rengöras 1 gång var 3dje månad big_smile enligt mig så får man de skönaste suset under huven av K&N... menför all del se till att filtret har svängrum till andra befintliga delar i motorn... ett sportluftsfilter blir varmt... och en sak till placera de så de har största möjlighet att få i sig "KALLLUFT!" då blire bäst big_smile skärma gärna av filltret med en plåt eller liknande:) Lycka Till ;D

240 Inlägg
6 november 2007
Har kört med BMC dubbelkonigt filter... riktigt bra samma här bara tvättas smörjas in. riktigt fint ljud. Dock lite dyrare än K&N filtren. men tror du får mer luft med dubbelkonigt

263 Inlägg
6 november 2007
Trådstartare
Okej! Verkar vara Kn filter som gäller för dom flesta här:P Priset i sej är inte noga , betalr gärna det där lilla extra! Bara för att det ska ha bra renings grad, men främst för det goaste ljudet:lol:

Volvo-Real-Power!

SQ
1 343 Inlägg
6 november 2007
ja kör med simota filter från hova.com  men sen vet ja inte kvalliten på den faktiskt, den den gick på 500 iaf.. så mkt vet ja.. gottljud blir de med;)

Ljudnörd!

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
6 november 2007
insattsfilter är ju det bästa ifall du är rädd om spisen... blir ju inte jätte mycket ljud av det men det är bättre...

Sök