Nizzan (200sx S13) - Bänkad och klar

Japs-Jens
18 november 2007 · 1 503 Inlägg

Å fan! Då blir det en 50 mm2 smile Får den plats under plasten på sidan vid dörrkanten? Eller hur gjorde du?

RB25DET, probably the best motorsound in the world!
Streckkoden
18 november 2007 · 2 655 Inlägg

Jag ska kasta ur mitt 26Ah lilla batteri i fram inom kort och bara köra med ett batteri i bak. Kommer dra om den stora matarkabeln under bilen, med dubbla skyddsslangar. Blir nästan lättast så men framförallt så syns den inte..

Det är precis så att 35mm² kabeln får plats bakom plasten i kupén.. Jag drog min 35mm² kabel nere vid golvet längsmed sparklådan. Uppe vid listen får den inte plats..
Kommer att byta ut min kabel mellan batterierna mot en förtennad kabel.. Det behövs inte mycket motstånd till starten innan en 35mm² kabel blir varm..

Japs-Jens
18 november 2007 · 1 503 Inlägg

Nu är bilen strippad på inredning baktill eftersom bilen ska till plåtslagaren för svetsning utav skärmkanter snart. Ska passa på att dra alla strömkablar och lågnivå till bagagen nu. Vet inte om man ska sätta tillbaks skiten sen igen då stolarna inte är fällbara och baksätet kommer därför aldrig användas. Men de ser ju bra mkt mysigare ut med säten, blir säker även en ljuddämpande funktion. Vilket jävla popbygge man skulle kunna bygga egentligen smile

http://www.garaget.org/gallery/archive/16271/192766_lxb0lw.jpg

Har även demonterat vingen. Hålen är tänkta att läggas igen hos plåtslagaren sen. Får se om det monteras en vinge efteråt, blir så tomt utan vinge..

http://www.garaget.org/gallery/archive/16271/192787_ezuosm.jpg

Senast redigerat av Oboy6 (18 november 2007)

RB25DET, probably the best motorsound in the world!
Niinaskyline
19 november 2007 · 455 Inlägg

Hehe snart äru lika långt som mig med rivningen wink <3

Hee-Maan
19 november 2007 · 3 113 Inlägg

ser ju jättebra ut detta! ska följas!

schysst å få 2st 200'or smile

Semper Fi
Japs-Jens
20 november 2007 · 1 503 Inlägg

cebT skrev:
ser ju jättebra ut detta! ska följas!

schysst å få 2st 200'or smile

Mjo, de va ett hyffsat byte big_smile  Calibran va svårsåld p.g.a. den lilla motorn som typ ingen vill ha. 115 hk på framhjulen suger hårt!!

RB25DET, probably the best motorsound in the world!
Japs-Jens
20 november 2007 · 1 503 Inlägg

Usch vilket jobb det är med fronten. Dålig passform och mkt slipning/spackling kvarstår..

RB25DET, probably the best motorsound in the world!
terazzi
20 november 2007 ·

ser ju bra ut jens smile håller med koll på detta!

LocKtar Herr
20 november 2007 · 1 722 Inlägg

Good reading! Skulle också vilja påstå att hålen för FMIC'N var för små! :> men det fixar du lätt! kör hårt!

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
Japs-Jens
20 november 2007 · 1 503 Inlägg

LocKtar skrev:
Good reading! Skulle också vilja påstå att hålen för FMIC'N var för små! :> men det fixar du lätt! kör hårt!

Då blir det till att såga upp större! smile

RB25DET, probably the best motorsound in the world!
Japs-Jens
21 november 2007 · 1 503 Inlägg

Har dragit en 50 mm2 strömkabel från batteriet bak till ett powerblock i motorutrymmet där strömmen delas till startmotorn m.m. Monterade tillbaks batteriet eftersom bilen planeras att köras till plåtis. Bara IC:n kommer hem så kan man provköra pärlan smile

http://www.garaget.org/gallery/archive/16271/194913_gf97w9.jpg

http://www.garaget.org/gallery/archive/16271/194915_pru35l.jpg

Fotboll nu gubbar!! Go Zlatan!!!

RB25DET, probably the best motorsound in the world!
kevlar_soul
21 november 2007 ·

Ser fruktansvärt bra ut Jens, hade helt missat sida 4 därför jag avr ovetande om kjolpaketet!smile

Är säker på att din bil kommer bli grymt fin! Blir Jap-meet tillsammans nästa år!smile

Japs-Jens
21 november 2007 · 1 503 Inlägg

kevlar_soul skrev:
Ser fruktansvärt bra ut Jens, hade helt missat sida 4 därför jag avr ovetande om kjolpaketet!smile

Är säker på att din bil kommer bli grymt fin! Blir Jap-meet tillsammans nästa år!smile

Japp, Japmeet kommer bli grymt! Fan va man längtar efter sommaren och bilträffarna!

RB25DET, probably the best motorsound in the world!
Japs-Jens
23 november 2007 · 1 503 Inlägg

Nu är det full fart i tomteverkstaden! Både Niina och jag har slipat på våra frontspoilrar idag. Har även monterat sidofästena på fronten. Har inte bestämt än om jag ska köra med enbart en skruv samt de på sidan som håller fästet + lim, lutar åt det nu. Funderar även på att limma fästet i mitten fram.

Imorgon blir det bilsportmässan!!! Ska bli kul att se alla byggen och få inspiration.

http://www.garaget.org/gallery/archive/16271/195879_cbixzl.jpg

RB25DET, probably the best motorsound in the world!
Mickius
23 november 2007 · 4 670 Inlägg

det där kommer bli bra jens.. längtar tills vi tar ut våra och åker runt på träffarna:)

Generalen Fritids-designer
23 november 2007 · 293 Inlägg

Bilden på Calibran ser ju photoshoppad ut hmm

Aja, fint projekt! smile

"We can't sit on our arses and say the world owes us a living because we've paid our dues. Me; I think if I fluff a note I'm robbing the kids. You're gonna pour it all on until you drop, so even if they hate you they can still say 'At least they tried'."
Japs-Jens
25 november 2007 · 1 503 Inlägg

Generalen skrev:
Bilden på Calibran ser ju photoshoppad ut hmm

Aja, fint projekt! smile

Ja det är flera som påpekat att bilden ser photoshoppad ut. Bilden togs utav min klasskamrat som är fotokåt smile Han kan sin sak!

RB25DET, probably the best motorsound in the world!
Japs-Jens
25 november 2007 · 1 503 Inlägg

Lördagen tillbringades i Stockholm på Bilsportmässan. I efterhand nu så känns det som man lika gärna kunden vart hemma. Mässan va riktigt mesig! Tog typ 1 timme MAX att gå igenom bilarna. Kan ju bero på att man är kräsen och jämför med elmia kanske tongue

Idag så har det slipats och spacklats som fan! Fronten börjar se någolunda vettig ut nu. Har även gjort om fästena till passagerarstolen då jag inte blev nöjd med de förra. Nu blev de skillnad! Ska lossa fästena på båda stolarna någon dag och slipa iordning dom och sedan färga dom svart.

RB25DET, probably the best motorsound in the world!
kevlar_soul
28 november 2007 ·

När kommer fronten på?

Har du bestämt vilken färg bilen skall ha ännu??

Japs-Jens
28 november 2007 · 1 503 Inlägg

kevlar_soul skrev:
När kommer fronten på?

Har du bestämt vilken färg bilen skall ha ännu??

Fronten måste fixas iordning först. Finns en del spackling och slipning kvar. Sen ska fästena passas in och monteras fullt ut, blir nog till att limma samt skruva fast dom.

Bilen kommer förmodligen bli svart med mkt kolfiberdetaljer. Har även vart inne på att laka den orange med svart huv..det är bara till att vänta och se smile

RB25DET, probably the best motorsound in the world!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang