Du vet att du är från Skåne när:

PG81
11 november 2007 · 131 Inlägg

ventohuan skrev:

GrebyAxel skrev:
Ett bevis till, att dom textede varenda ord som skåningarna sa i Grannfejden men inte de Aschberg och de övriga svenskarna sa tongue

Den fatta ja inte varför stockholmarna gör så! E inga problem o fatt av dom sa ju!

Haha när man har dem alldeles runt knuten e de inga som helst problem o förstå va de sa..

Smajly
11 november 2007 · 3 059 Inlägg

Skåne.. landet i sverige.. Så e de bara.

Tega Yrkesförare
11 november 2007 · 1 073 Inlägg

SKÅNELAND!















...behöver man säga mer?....

Thorssa
11 november 2007 ·

rebell82 skrev:

jisses skrev:

baca skrev:
Gräv bort skåne en gång för alla eller snälla danmark ta tillbaka det, ni får det jag lovar

Måste ju va det bästa eftersom 90% av all matransport till de troligt bebyggda områdena ovan om Världsgränsen som man passrear i Markaryd kommer från Skåne å då får ju inte glesbygden någon mat.

Du vet att du är från Skåne då du på allvar tror att resten av Sverige inte skulle klara sig utan er. wink

Haha lätt bäst hittills!

Rojpen
11 november 2007 · 2 230 Inlägg

har snackat med en brud från skåne(malmö) å det var fan värre än norksa det kan jag lova:D hahaha fatta fan inget alls;)

å skåningar är spec deras slang/dialekt fattar man typ inget av.. men visst det är fint i skåne har jag hört:P inte vare dära än

så kan det vara då det inte blev som det skulle
janz0rz Avstängd
23 november 2007 · 168 Inlägg

Tycker det du skrivit är idiotiskt då jag själv är från skåne och kan snacka begripligt.
Det är mest skogshuggarna i de djupaste bokskogarna som snackar rappakalja.

Senast redigerat av janz0rz (23 november 2007)

Yeeeep
25 november 2007 · 190 Inlägg

janz0rz skrev:
Tycker det du skrivit är idiotiskt då jag själv är från skåne och kan snacka begripligt.
Det är mest skogshuggarna i de djupaste bokskogarna som snackar rappakalja.

Håller med dig

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
25 november 2007 · 6 170 Inlägg

janz0rz och Yeeeep: fan vad ni e tråkiga tongue

Klart vi snackar begripligt men ibland e det kul att bre på rejält med skånskan bara för att jävlas med någon.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
MrTurbo Better than God \o/
25 november 2007 · 1 882 Inlägg

När man säger "Bytat" istället för bytt?

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Skaune
25 november 2007 ·

När man säger "Jäla" istället för "Jävla", när du anävnder minst 5 st "ö", när du säger "Röv", och när man förväxlar hallandsåsen med kebenekaise! wink

Performance_ Förjaevle Brao
25 november 2007 · 555 Inlägg

jaja, skåne ä fell rätt göött äändaa, föör däär ä ju vallåkra- träffen för faen

ghost_boy83 CREW
26 november 2007 · 2 594 Inlägg

eftersom norrläningar och skåningar har samma syn på 08or är det vell enklare att gräva bort stockholm big_smile eller va säger ni ?

Decibel
26 november 2007 · 2 911 Inlägg

TBOC_Razor skrev:
Har en kille på jobbet som ursprungligen kommer från norrland och jag säger bara en sak: FAEN vad roligt man kan ha bara genom att bre på lite med skånskan och se hans totalt förvirrade min lol

Han var nog inte förvirrad, han väntade bara på att du skulle harkla lös slemmet i halsen så han hörde vad du sa wink

M3LK3R
28 november 2007 · 113 Inlägg

http://www.maltelewan.com/skanelandwebben/visum.gif

Glöm inte visumet!
hehe för folk som har tröttnat på det övriga sverige och vill emigrera till det underbara Skåne!

BMW 740IA E32 "Diplomaten" (1993)
Kanse
28 november 2007 · 1 120 Inlägg

När alla i skåne tycker man e importerad för att man kommer från sthlm haha tongue

"If God doesn´t drive BMW then why is the sky blue, and white.."
Något saknas.. Något önskas.. Framtiden är oviss.. Bitter!? jovisst, Absolut..självklart!
Saabturbogirl Saab tokig tjej
28 november 2007 · 43 Inlägg

Är själv tillsammans med en 08:a och han har själv sakt att han förstår rätt bra vad vi säger här nere.. Bara ibland när man drar på riktigt med skånska som han inte fattar haha big_smile ... Men lite skoj får man väl ha wink ... Inget fel på skåningar big_smile Hur skulle då hela resten av landet klara sig.. Ingen att klaga på m.m och tänk på alla stackars 08:or som aldrig har sett kor.. om inte skåne fanns så skulle dom ju aldrig få göra de wink wink big_smile big_smile ...

*Tk, Max, Sara & Sötnosen <3*
Saab 9-5 2,3 T Vector "Stg Design" (2002)
TFkarlsson Varningar. 36
28 november 2007 · 1 200 Inlägg

Jag ska bli skåning när jag blir stor.

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.
Hoevding Withlimb
28 november 2007 · 210 Inlägg

Det kommer två skåningar och jobbar mån-tors varje vecka där jag jobbar. Gud vad utstötta de är tongue

105hk rent vansinne!
pUs Ûbersturmstekare
28 november 2007 · 534 Inlägg

Elak tråd, det finns ju massa bra grejer i skåne.

Det ligger riktigt långt från Stockholm, till exempel. Och ibland förstår man nästan vad skåningarna säger, det är också bra.

SirMacke
28 november 2007 · 10 Inlägg

Kul tråd!
E från skaune själv jue, sau det mesta stämmer jue!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang