Hej. Har en calibra 92. helt orginal. och vxl lådan har börjat bete sig underligt. När man ska växla och trycker ner kopplingen ungefär 1/3:del så släpper kopplingen och det låter "KLONK" det låter inte lite heller. Sen trycker man ner kopplingen helt och växlar, släpper upp och då låter det ingenting. Sen nästa gång man ska växla så klonkar det till igen.
Svårt att säga när man inte hör det, men det finns ganska få delar till kopplingen. Min gissning ligger på urtramplagret, eftersom det blir belastning på det när kopplingen trycks ner/är nertryckt.
Svårt att säga när man inte hör det, men det finns ganska få delar till kopplingen. Min gissning ligger på urtramplagret, eftersom det blir belastning på det när kopplingen trycks ner/är nertryckt.
okey, har du någon ide på hur jag kan kolla det? måste jag ta ner hela lådan då eller? tack för svar:)
Svårt att säga när man inte hör det, men det finns ganska få delar till kopplingen. Min gissning ligger på urtramplagret, eftersom det blir belastning på det när kopplingen trycks ner/är nertryckt.
okey, har du någon ide på hur jag kan kolla det? måste jag ta ner hela lådan då eller? tack för svar:)
Lyssna noga efter missljus när kopplingen är helt nertryckt eller helt uppsläppt. Inga missljud får förekomma. Annars är det tyvärr den hårda vägen som gäller..
Svårt att säga när man inte hör det, men det finns ganska få delar till kopplingen. Min gissning ligger på urtramplagret, eftersom det blir belastning på det när kopplingen trycks ner/är nertryckt.
okey, har du någon ide på hur jag kan kolla det? måste jag ta ner hela lådan då eller? tack för svar:)
Lyssna noga efter missljus när kopplingen är helt nertryckt eller helt uppsläppt. Inga missljud får förekomma. Annars är det tyvärr den hårda vägen som gäller..