vad flippar ut på era bilar när det är kallt ute :P

Smajly
12 november 2007 · 3 059 Inlägg

hehe.. enda som flippar ut e jag själv för de e så jevla kallt.

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
12 november 2007 · 6 170 Inlägg

megaman_k skrev:

TBOC_Razor skrev:

moose46019 skrev:
fast handbromsen beror nog mer på luftfuktigheten och inte så mycket på kylan. men börja med att lägga i växel så blir det bättre ska du se.

Det e en saab och dessutom en 9-5:a från -01 så backen ligger alltid i såvida man vill få ut nyckeln ur tändningslåset tongue

Hur länge har saab haft det där med att man måste lägga i backen för att få ur nyckeln ur låset ??

Vet iaf att det e likadant på morsans 900s -97.

Typ alltid tror jag. smile 900gl -86 också iaf. Men 9000 vet jag inte, de med tändningslåset bakom ratten menar jag då.

Innan denna nyinhandlade 9-5:an så hade jag en av dom riktiga 9000:arna (har aldrig gillat att ha nyckeln mellan sätena, nyckeln *ska* sitta bak ratten! wink) dvs en 9000 CD -89 men jag kommer fasen inte ihåg hur det e med den eftersom jag inte kört den sen den siste januari då den fick körförbud :S

Saknar faktiskt min 9000 även om den ändå står här ute på gården ännu smile

Måste nog säga att just 9000 nog är den skönaste bilen jag nånsin kört av dom få olika bilar jag kört, på andra plats kommer la min 9-5 Aero sedan big_smile

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Marcus_89 Biltokig elektriker
12 november 2007 · 3 352 Inlägg

Min tomgång brukar vara lite orolig den första minuten. Annars har jag inte mer än det vanliga problemet med bakvagnen. Åker ut i kurvor och rondeller tongue

Senast redigerat av Marcus_89 (12 november 2007)

WilYawn Golle
12 november 2007 · 448 Inlägg

Min kupéfläkt får tuppjuck och börjar skrika som f*n när det är minus ute. Grymt irriterande sad
Detta gäller min vinterpulka alá 740, skylinen är bara ute på sommaren...

Senast redigerat av WilYawn (12 november 2007)

James May: In other news.... I've fitted a fan!
Soubee
12 november 2007 ·

Första vintern jag har bilen och är tyvärr tvungen att köra den på vintern :S
Det jag märkt hitintills är låset samt att fläktremmen gnislar lite lätt de första minuterna (den skall bytas till våren iaf...) hoppas jag inte hittar/märker något mer! tongue

Senast redigerat av Soubee (12 november 2007)

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
12 november 2007 · 5 753 Inlägg

händer ingenting med min när det är kallt smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Rojpen
12 november 2007 · 2 230 Inlägg

ja min funkar fint. förutom att tomgången är hög men det är ju normalt och att växlarna är skit tröga.. var iaf det förra vinter. ny olja nu och har inte kört den än i minus grader..
min förra bil 740in skrek fläkten som saaatan på då det var kallt.

så kan det vara då det inte blev som det skulle
_Wallis_
12 november 2007 · 4 506 Inlägg

WilYawn skrev:
Min kupéfläkt får tuppjuck och börjar skrika som f*n när det är minus ute. Grymt irriterande sad
Detta gäller min vinterpulka alá 740, skylinen är bara ute på sommaren...

Kupe Fläckt ala Tupp juck, Du får börja på ettans steg efter en stund, Kan bli så ibland om man lägger i treans läge direkt när fläkten är kallllllll.

Kan du andas kan du dö.
volvo_740b
26 februari 2012 · 154 Inlägg

Kupe Fläckt  muppar sig och ojämn tomgång

JFfoto
26 februari 2012 ·

Min vill gå på 3 cylindrar bara när det är riktigt kallt, men kommer igång efter några sekunder smile sen är det väl låsen bara.

Sen att allt blir så trögt, kopplingen, växlarna.. smile

Grabber Dagdrömmare
26 februari 2012 · 2 836 Inlägg

I min 318 verkade startmotorn inte gilla kylan - den gick runt men hände inget förrann efter 2-3 försök.

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
Waahlvik
26 februari 2012 · 508 Inlägg

aldrig nå på benzen eller nå när de va -40 förutom lite seg koppling...

Mercedes E220 CDI "Stortysken" (2013)
Kanelbullen
26 februari 2012 · 1 722 Inlägg

Golfen går ojämnt vid kallstart , har gjort så 2gånger .... engång med motorvärmare och andra gången utan

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer
Volvo XC70 (2015)
Mercedes 200 "Bettan" (1985)
Tynnerstroem
26 februari 2012 · 345 Inlägg

På Volvon går startmotorn riktigt segt, kupéfläkten låter som att den håller på att skära och låsen fryser.

Dj_Albert Stölle
26 februari 2012 · 199 Inlägg

På 240in skrek kupéfläkten redan vid enstaka minusgrader, och lådan blev seg som satan vid temp under -10.

På 855an försvinner laddtrycket vid temp under -20. När det va -28 och 3 mil enkel resa till jobbet va det milt sagt skit att åka iväg på morgonen.

På V70;in blir displayerna sega vid minusgrader, både datorn och stereon. Och det tar en herrejösses lång tid att få upp tempen i den, men tydligen är det normalt enl. nissarna på Volvo.

Jag anar ugglor som får kläder.
Volvo V70N "SvenssonRäcern" (2002)
xXSammy
27 februari 2012 · 6 569 Inlägg

Knappar lite tröga för reostat och temp/trip mätaren, knarrande hjulupphängning vid 0 och neråt

Vid -15 blir kopplingen trög i början

(Alfan)

De/Dem
Pontus1991
27 februari 2012 · 423 Inlägg

Bara displayen på stereon som blir lite knäpp i celican tills jag tryckt på en knapp vid kallare än -15

Fredds
27 februari 2012 ·

Höger framfjäder (framförallt) knakar och har sig när det är kallt, samt att "SID" displayen brukar kunna vara en aning efter, annars funkar väl allt fint.

Murvald Knegare
27 februari 2012 · 718 Inlägg

Inget speciellt faktiskt, enda som kan vara är ju kupefläkten som skriker lite, men det är vid ca -30 den börjar...

oftas inga problem att starta den heller så länge som batteriet är laddat big_smile

William 2009-02-20
RD_87 Skrotsamlare
27 februari 2012 · 4 031 Inlägg

Dodge B250 -89 har bara soppamätare när det är varmare än -15.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang