7730
Sök

Ratten sne när jag kör rakt, civic

JDM
593 Inlägg
15 november 2007
Trådstartare
Tjena har för inte så länge sen köpt min förstabil en honda civic 92 1.5i
Stör mej lite på att ratten är sne när jag kör helt rakt, den drar inte åt något håll men ratten är fel. Jag tänkte lossa ratten och sätta den rätt när vi kom på att det är dumt då det såklart är fel  på framvagnsinställningen. Det är inte tydligt att hjulen sitter vindögt men det är väll det det antagligen är? Att förra ägaren kanske körde på en trottoarkant lite häftigt eller så.
Är det det som är problemet tror ni? Var kan jag billigast ställa in vagnen i stockholm?

Det ska vara JDM och bana!

1 723 Inlägg
15 november 2007
när jag gjorde framvagnsinställning sa han "placera ratten så som du vill ha den". Så ja, det bör vara en framvagnsinställning du ska göra. smile
Senast redigerat av falloutboy (15 november 2007)

375 Inlägg
15 november 2007
Om det verkar bra i framvagnen, inga vibrationer, sneslitna däck mm så skulle jag satsa på att bara ta av ratten och vrida den rätt. Det kan ju vara så enkelt att förra ägaren har haft loss ratten och satt tillbaka fel.

427 Inlägg
15 november 2007
Slits inte däcken fel så är det ok att bara ändra ratten ..

/ Tobbe

JDM
593 Inlägg
15 november 2007
Trådstartare
Vet faktiskt inte hur däcken slits hmm
Eftersom jag inte känt hur en civic med rak ratt känns så vet jag inte riktigt...

375 Inlägg
16 november 2007
Men du kan se hur däcken slits. Titta på mönstret i däcken, är det mer slitet på nån sida eller är det jämt över hela däcket?

JDM
593 Inlägg
16 november 2007
Trådstartare
Okej jo jag får se om jag ska till garaget där sommardäcken står så kan jag kolla.

Better than God \o/
1 886 Inlägg
16 november 2007
Annars kan det vara värt några hundringar att en verkstad tar en kik på det...

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

JDM
593 Inlägg
16 november 2007
Trådstartare
MrTurbo skrev:
Annars kan det vara värt några hundringar att en verkstad tar en kik på det...

Jo jag tror nästan det... Vet ni någon billig verkstad i stockholmstrakten?

375 Inlägg
16 november 2007
Känner till ett ställe, däckdepån (tror jag dom heter) ligger i veddesta (nära ikea barkarby). Vet inte vilken del av sthlm du bor men jag gjorde framvagnsinställning där och är mycket nöjd. Dom är proffesionella, vet inte hur dom ligger till prismässigt. Jag åkte ju dit med mussen så det är ju svårt att jämföra med en modern bil.
Men ta en titt på sommardäcken innan du gör nåt så du inte åker dit i onödan.

654 Inlägg
16 november 2007
Inte billigast,men Sthlms bästa (utan tvekan) när det gäller honda.
Rosenholtz verkstad

Sök