7382
Sök

spolarvätskebehållaren

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
15 november 2007
Trådstartare
spolarvätskebehållaren läcker.. sad
ska försöka mig på att fixa det i helgen. men eftersom jag har IQ badboll när det gäller laga bilar så kanske jag inte lyckas........ så tänkte jag höra med er om vad detta skulle kunna gå på att fixa på en hyfsat billig verkstad om jag nu misslyckas.. tongue

det är en 740 88:a
Senast redigerat av richardoo290 (15 november 2007)

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
15 november 2007
Trådstartare
nån?

Smålänning
7 887 Inlägg
15 november 2007
250 typ för en tank på skroten, sen 1000 kr för montering eller nått sånt.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Yellow bug!
1 640 Inlägg
15 november 2007
Hahaha.. verkstad för att behållaren läcker? tongue

Lokalisera läckan. Det kan vara pumpen som inte tätar ordentligt, likväl att behållaren spruckit. En ny behållare+pump får du för en hundring på skroten, byter.. ja, det gör även den med tummen mitt i handen på ca 5 min...

Skulle med glädje hjälpt dej byta helt gratis tongue
Senast redigerat av Edil_ (15 november 2007)

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

Smålänning
7 887 Inlägg
15 november 2007
Edil_ skrev:

Lokalisera läckan. Det kan vara pumpen som inte tätar ordentligt, likväl att behållaren spruckit. En ny behållare+pump får du för en hundring på skroten, byter.. ja, det gör även den med tummen mitt i handen på ca 5 min...

Är det så lättpå dom? Har bara bytt på en saab 900 av dne nyare, och det är inte så lätt smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
15 november 2007
Trådstartare
Edil_ skrev:

ska du förbi göteborg inom den närmsta veckan är du mer välommen att fixa den åt mig big_smile
du kan få ett par hundralappar för de tongue

nämen ja ska la försöka sj i helgen..  vi får se om de går tongue haha..

755 Inlägg
15 november 2007
inte så svårt.. kan nog svetsa den åt dig också om det är så.. man jobbar ju med plast hehehehe.. men jag vet hur vissa är en jobbar kompis kan inte äns byta en glöd lampa på en bil..

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
15 november 2007
Trådstartare
good_year skrev:
inte så svårt.. kan nog svetsa den åt dig också om det är så.. man jobbar ju med plast hehehehe.. men jag vet hur vissa är en jobbar kompis kan inte äns byta en glöd lampa på en bil..

vissa har det svårt me vissa saker och lättare för annat,,
öppnar jag en motorhuv förvandlas jag med en gång till ett stort frågetecken big_smile

MED[liten]LEM
226 Inlägg
15 november 2007
Det där fixar du! Alla har varit nybörjare nån gång, och ingen kan allt, men alla kan något.  Det är ett lämpligt nybörjarprojekt, inte alls svårt om du bara låter det få ta den tid det tar, och kollar noga på grejerna och försök samtidigt att tänka dig hur de fungerar, då får du säkert andra bra ideér också och ser att det finns tiotusentals saker i en bil som man kan laga / göra om / förbättra själv. Att sedan känna tillfredsställelsen av det man gjort är härligt och värt alla svordomar innan. Och framförallt- var inte blyg för att prova dig fram och fråga, skit i om folk tycker att det är knäppa frågor, det finns säkert saker som dom åxå inte har en aning om, som du är bra på!
Lycka till!

EDIT - om spolarvätskebehållaren är sprucken så köp en från skroten, eller kolla på blocket eller på traderamotor om det finns nån som skrotar en 740 i din närhet, mycket billigare, också finns det alltid chans att du kan snacka lite med säljaren om tillvägagångssättet, plus att du då har en källa till fler reservdelar när det behövs.
Senast redigerat av spj (15 november 2007)

---> Om du kan läsa det här har du Internetanslutning <---
* * * Att bli gammal är oundvikligt, att växa upp är valfritt * * *
Det spelar ingen roll hur lite man skiter i byxorna, det är ändå för mycket!

Sök