har bara haft tre bilar, men s40 ligger bra till som bästa, istortsett inget som krånglat på två år. Och då har jag inte fiskört hela tiden, är väldigt nöjd med 740n med. Hade en Audi 100 87a med, va väl rätt nöjd med den med men handbromsvajern frös fast på vintern så man fick lägga sig under och rycka, så de är väl den sämsta jag haft:(
Sämsta bilen jag har haft är min 240... Hade bara gått ca 16000 mil. Bara jävlades... Bytte torkarmotor fem gånger på en säsong, åkte på att byta bägge fjäderbenen fram och stötdämpare & fjädrar bak. Fläktmotorn skar när det var -15 ute. Förgasaren krånglade... Och det värsta, värmen gick inte att stänga av. Fan vet hur många gånger jag stod på huvet under instrumentbrädan för att få av den. Svart bil, svarta rutor och sommarvärme. Ingen höjdare. Bästa bilen jag har haft hittills är min gamla Opel Rekord '71:a. Inte ett krångel, fastän bilen hade stått i 13 år när jag köpte den. Tvåa kommer nog min Primera. Säga vad man vill om Japaner, men bilar kan dom bygga. Iaf motorer! Men jag är helnöjd med min nuvarande bil också. Som nixus sa, "Opel ligger inte bra till." Tänk om, grabben.
"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart "Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Jag har bara haft två bilar, och de var lika dåliga bägge två: 1 SAAB 900 GL -84 ~36 000 mil, dock fanns det inte en enda rostfläck på den! (Men allt annat som kan fela gjorde det)
2 SAAB 9000i -90 ~26 000 mil. Startade bilhelvetet så var det bra med det.
I veckan blir det nog ett nytt bilköp - en AUDI...!