Atava försäkring - Har krockat

Tiger1972
10 januari 2008 · 10 Inlägg

jonesono skrev:
Är idel öra.
Hade det hänt mig något, hade jag nog tom ringt dem.. de kr det kostar spelar mindre roll när det gäller sådant.

Läste på Atavas kontaktinfosida att göra en skadeanmälan till skadereglerarna inte kostar något :DDet är när man ringer till deras kundtjänst som det kostar 50 kr wink

Tiger spinner på :D
rolle83
23 januari 2008 · 48 Inlägg

är väldigt intresserad utav att försäkra bilen hos atava... Om man jag skulle krocka eller bli utsatt för skadegörelse kan jag åka till volvos verkstad då eller måste man åka till någon speciell verkstad som Atava väljer?? Även gäller försäkringen på bilen utomlands?? Hur går man tillväga om man skulle smälla utomlands? tack på förhand smile

BBAD Utbildad hobbymekare
23 januari 2008 · 1 125 Inlägg

3226:- billigare hos atava än de ja ha nu, tro ja ska byta bolag

Volvo 855 GLE "Low and Green" (1993)
peegee Forummoderator
23 januari 2008 · 2 924 Inlägg

rolle83 skrev:
är väldigt intresserad utav att försäkra bilen hos atava... Om man jag skulle krocka eller bli utsatt för skadegörelse kan jag åka till volvos verkstad då eller måste man åka till någon speciell verkstad som Atava väljer?? Även gäller försäkringen på bilen utomlands?? Hur går man tillväga om man skulle smälla utomlands? tack på förhand smile

Har du börjat med att kolla här;
https://www.atava.se/Atava/general/cont … 14188.html
och
https://www.atava.se/Atava/general/cont … 15276.html
En stark rekommendation att göra det innan du riskerar få gissningar och falska påståenden som svar... roll

Senast redigerat av peegee (23 januari 2008)

~ Life is short, have FUN! ~
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
FireTraXX DFFL
23 januari 2008 · 9 020 Inlägg

Team-Adolfsson skrev:
gör som jag köp volvo 740 wink 7000 om året helförsäkrat nyss fylda 18
6500 för halvförsäkring tongue df valde jag hel

Men så måste man köra en Volvo 740, då är det helt plöstligt inte längre värt det big_smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Aga_Diff Bärs!
23 januari 2008 · 3 456 Inlägg

FireTraXX skrev:
Men så måste man köra en Volvo 740, då är det helt plöstligt inte längre värt det big_smile

lol

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
twin_cam Smålänning
23 januari 2008 · 7 877 Inlägg

Har haft funderingar på att byta, men tror jag behåller folksam. Blev inte så stor skillnad. Dock trevligt att dom sköter sig. Att dom gjort detta bra kan nog dra många nya kunder tror jag, eftersom han gick ut i en tråd med det smile

BTW: Snälla föräldrar ni har smile Jag höll på att få stryk och fick nästan en utskällning när jag frågade om farsan ville stå på bilen för att göra det billigare smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
leo_m83
23 januari 2008 ·

ska byta själv till atava efter att jag har påställt bilen. Jag har haft sveland och jag har tyckte att de vart väldig biliga. har man inga problem med att teckna och fixa allting själv över internet så varför skulle man inte teckna hos atava? klart har de kanske dyrare service när man ringer och anmäller, men jag har inga planer att krocka så det gör inte mig nåt big_smile

Lardi SQ
23 januari 2008 · 1 343 Inlägg

har sveland försäkringar.. betalar 8000 för helförsäkring på min ford focus kombi -99...

hos atava blev de   12 252   SEK / år...  skaplig höjning.. för vissa är de dyrare, men testa att räkna ut priset på sveland också, kan bli billigare smile

Ljudnörd!
MrTobias
23 januari 2008 · 1 297 Inlägg

jag betalar 7500 hos atava nu när min pegga står på mig. aktsam och tennant ville ha 42 tusen för samma försäkring smile

Spajjjs
23 januari 2008 · 30 Inlägg

Det dummaste man kan göra är nog att sitta på såna här sidor och erkänna att man skenförsäkrar för att kommma billigare undan. Försäkringssnubbar kollar runt på såna här sidor, så ni vet...

Har man inte råd att stå på försäkringen själv så ska man ha en annan bil...

"BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den"
kvistarn
23 januari 2008 · 49 Inlägg

hm länsförsäkringar var 1000kr billigare på min 9-5.a, 5800 betalar jag...

Man får vänja sig...
Cuefa Ain't no place like home...
13 mars 2008 · 4 628 Inlägg

betalar 7400/år i helförs. med extra allt på min 200, hos Atava. Närmsta konkurrent (folksam) ville ha 26k... skaplig höjning... eh... JA!

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Hector_Runar
13 mars 2008 · 2 Inlägg

betalar 9500Kr/året  på min 9-5a.. länsförsäkringar bergslagen, billigt att ha bil e de inte, men va ska man göra, vill man ha kul så vill man big_smile

rooolerboy volvonörd
13 mars 2008 · 116 Inlägg

ja hade atava på 2 tidigare vvinter bilar,en 740-90 som ja hade exakt en månad,sålde den blev lite sur då man behövde pröjsa 50 spänn för å seja upp försäkringen,menmen,köpte då en lika dan 740 fast en 89(som även va original under huven):)hade den i ca 2 veckor,sålde den å sa upp den försäkringen oxå

då ska ja ju får tebax premien,va 100kr på den första och lite över 200 på den andra,har fotfarande inte fått tebax en krona,å då är detta 2 månader sen på den sista bilen

lite dåligt tycker ja

olirc
13 mars 2008 · 245 Inlägg

Kollade vad Atava ville ha för min Opel Astra Combi -97 och det blev 5400:-/år mot Svelands 3700:- som jag har nu så inte är Atava billigare inte och då är jag 46 år och har inte smällt nån bil dom senaste 2 åren iaf som dom brukar ha som måtstock för om man är en risk vad jag förstått.

Opel är ju inte heller nån ovanlig bil och en Combi lär väl inte vara så stöldbegärlig + att jag bor nere i Småland nu. Förut bodde jag i Södertälje och då tog Sveland 6000:-/år för samma försäkring så skillnad blev det wink.

hummer89
13 mars 2008 · 442 Inlägg

FireTraXX skrev:

Team-Adolfsson skrev:
gör som jag köp volvo 740 wink 7000 om året helförsäkrat nyss fylda 18
6500 för halvförsäkring tongue df valde jag hel

Men så måste man köra en Volvo 740, då är det helt plöstligt inte längre värt det big_smile

hahah såå jävla skööön lol

BTW: vrf ha helförsäkring på en 740?? får ju ändå inget för den om du krockar typ.

CrilleD
13 mars 2008 · 831 Inlägg

För mig va Atava dyrare än Länsförsäkringar... lustigt nog.

Joo
12 maj 2008 · 741 Inlägg

Länsförsäkringar aeger! hos Atava så ska dom ha 6.575 kr om året på min bil med helförsäkring hos Länsförsäkringar betalar vi 5.200 kr smile

Hade bilen stått på mig hos Atava så hade det kostat 14.670 kr roll och ca 15-16.000 hos länsförsäkringar..

Senast redigerat av Joo (12 maj 2008)

Fredrik-79
12 maj 2008 · 2 164 Inlägg

Själv håller jag mig till saabs egna försäkring.
Betalar ca 6300:- om året för hel med tilläggs försäkringar.
Jag klagar inte.

MVH

F

Saab 9-5 SE (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang