3915
Sök

Angående: Örebro-Tråden, Träffar / m.m.

Bröderna bus
118 Inlägg
6 januari 2009
J-P-R det är väl inte så svårt att undvika någon som snurrar? tongue
det är bara köra om på ytter hela dagarna!

klart vill man va lite snittsig å dra innern lär det smälla!

Meister
6 763 Inlägg
6 januari 2009
Mechanimal skrev:
Mr_EmCom skrev:
Mechanimal skrev:
Jag vågar mig nog inte ut på sjön iaf, alla dessa berättelser om förstörda panhardstag etc =P Fast det vore nog jävligt kul att testa..

Men det är få som kör som David....

Du kan vara lugn, du kör ju BMW! smile

Haha iofs =P Men fan beemern är ju rätt låg också.. Nja, men jag sticker till vanliga stället nu en stund iaf, eventuellt marieberg, börjar jobba kl 23..

Precis alla kan inte vara lika vassa som jag tongue Jag kan säga att jag åker ju volvo så de är ju inte konstigt att de inte håller. Ut med Bmwn jag kan lämna en liten lucka till dig om du är rädd om bilen big_smile

Meister
6 763 Inlägg
6 januari 2009
J-P-R skrev:
Crille_9_5 skrev:
camaro67 skrev:

Jag tar tillbaks de jag sa.. Var ute idag och åkte på losjön och de gick rätt hyffsat att åka med normala däck om man höll sig där folket med isdubbat hade åkt. De höll i så pass bra att jag lyckades köra av panhardstaget.. Lyckats köra ras i bakänden 2 gånger nu på 1 vecka... Volvo sucks!

Var ute där i söndags och körde, gick riktigt bra med vanliga dubbisar då oxå trots att det ej var så uppkört ännu.

Sen gick nån Amazon igenom när han genade över hela sjön.

Lyckades knäcka staget bak på min där oxå, men kan ha nåt med stål stolpen man klippte på Lången på lördan..

Haha så du lyckade pricka stolpen trots att ni diskuterat den innan ni körde? smile

Kör ni flera bilar samtidigt på isen eller är det en i taget? Skulle vara kul att sladda med zigenar-mercan någonstans där man inte riskerar få häcken intryckt av någon volvo som inte vet vad avstånd är om man skulle råka snurra.

De är ju de täta striderna som är roliga. Men de brukar vara lungt en stund och sen blir de många bilar så de är väll bara att satsa på att åka när de är lungt och släppa om de som kommer ikapp

BioPower by MapTun
238 Inlägg
6 januari 2009
Mr_EmCom skrev:
Crille_9_5 skrev:
camaro67 skrev:

Jag tar tillbaks de jag sa.. Var ute idag och åkte på losjön och de gick rätt hyffsat att åka med normala däck om man höll sig där folket med isdubbat hade åkt. De höll i så pass bra att jag lyckades köra av panhardstaget.. Lyckats köra ras i bakänden 2 gånger nu på 1 vecka... Volvo sucks!

Var ute där i söndags och körde, gick riktigt bra med vanliga dubbisar då oxå trots att det ej var så uppkört ännu.

Lyckades knäcka staget bak på min där oxå, men kan ha nåt med stål stolpen man klippte på Lången på lördan..

När hände detta?

Söndags runt 14:30.. Gick som tur var bara igenom med ena framhjulet. Åkte strax efter så vet ej hur det gick för dom att komma upp..

Maptun #3 BioPower Inviduell

Meister
6 763 Inlägg
6 januari 2009
Crille_9_5 skrev:
Mr_EmCom skrev:
Crille_9_5 skrev:

När hände detta?

Söndags runt 14:30.. Gick som tur var bara igenom med ena framhjulet. Åkte strax efter så vet ej hur det gick för dom att komma upp..

okej fy fan. Låter inte så roligt men man ska nog ha respekt för isen

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
6 januari 2009
Camaro67: Visst är det spännande med täta strider, låg själv och jagade friskt i lördags. Men lite avstånd måste man lämna till misstag, att ligga nästintill kofångare mot kofångare som somliga gjorde är ju en aning idiotiskt.

Skogsby: Hade en volvo i lördags som ville vara snitsig och köra på innern, tur att man fick lagom kontroll på situationen så man slapp skador.

BioPower by MapTun
238 Inlägg
6 januari 2009
J-P-R skrev:
Crille_9_5 skrev:
camaro67 skrev:

Haha så du lyckade pricka stolpen trots att ni diskuterat den innan ni körde? smile

Tog den andra som ej var markerad/utmärkt. Stack bara upp 1 dm ur isen.. lyckades ju klippa fanskapet 2 vänder innan däcket explodera iaf big_smile

Maptun #3 BioPower Inviduell

Bröderna bus
118 Inlägg
6 januari 2009
J-P-R om det var på ikea parkeringen så var det förmodligen jag...

Med.lem
3 759 Inlägg
6 januari 2009
Ska ni trycka omega så är det höger eller vänster bakdörr ni ska sikta på, dom är redan buliga! tongue

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

191 Inlägg
6 januari 2009
Blev några turer på bredden i helgen iaf big_smile

Bröderna bus
118 Inlägg
"Unloaded"
1 557 Inlägg
6 januari 2009
Då får jag säga att din körning på Ikea(Sverigeflaggor ut genom rutan?) var rätt jävla onödig. Trycka i baken på folk som kanske inte är lika fenomenalt gudomligt bra på att sladda som du är? Ja jag var en av de många som fick känna på doften av främre kofångaren på din 740. Det är inte mkt utrymme du leker med, men om du har något vett så borde du ju inse att ANDRA kan klanta sig/tappa kontrollen, och på så vis sabba både din/sin bil samt åsamka personskador.

Vi är alla skyldiga till att ha sladdat under vad som egentligen är ostabila, farliga förhållanden. Men vissa med mindre mått, vissa med avsevärt större.
Jag är säkerligen inte helt oskyldig i detta heller, men du utmärkte dig rätt så mycket.
//Nybörjar-sladdare.

"When innovation meets passion!"

Bröderna bus
118 Inlägg
7 januari 2009
tycker faktist att du har lite poäng där men ja vet precis vad ja håller på med har aldrig i hela mitt liv krockat med någon!

dels så vet jag va som händer när ni kör. jag tänker åt era små pilriga ratt ryck ni lyckas med så ser ja vad som händer med era bilar därför jag enbart kör om på yttern!

MVH

mickenyman.se
687 Inlägg
7 januari 2009
Mechanimal skrev:
Då får jag säga att din körning på Ikea(Sverigeflaggor ut genom rutan?) var rätt jävla onödig. Trycka i baken på folk som kanske inte är lika fenomenalt gudomligt bra på att sladda som du är? Ja jag var en av de många som fick känna på doften av främre kofångaren på din 740. Det är inte mkt utrymme du leker med, men om du har något vett så borde du ju inse att ANDRA kan klanta sig/tappa kontrollen, och på så vis sabba både din/sin bil samt åsamka personskador.

Vi är alla skyldiga till att ha sladdat under vad som egentligen är ostabila, farliga förhållanden. Men vissa med mindre mått, vissa med avsevärt större.
Jag är säkerligen inte helt oskyldig i detta heller, men du utmärkte dig rätt så mycket.
//Nybörjar-sladdare.

herregud. tongue va ni tar i grabbar smile så nära kör han inte tongue de är ju bara gasa lite extra smile

Meister
6 763 Inlägg
7 januari 2009
Skogsby skrev:
tycker faktist att du har lite poäng där men ja vet precis vad ja håller på med har aldrig i hela mitt liv krockat med någon!

dels så vet jag va som händer när ni kör. jag tänker åt era små pilriga ratt ryck ni lyckas med så ser ja vad som händer med era bilar därför jag enbart kör om på yttern!

MVH

Jag ska leta reda på dig någon gång så får vi se om jag inte kan klappa min bil i sidan på din för sån bra koll kan du inte ha så du hinner reagera och styra undan om du nu ligger så nära som de säger.

Meister
6 763 Inlägg
7 januari 2009
Mr_EmCom skrev:
Ska ni trycka omega så är det höger eller vänster bakdörr ni ska sikta på, dom är redan buliga! tongue

Bra att du säger de så jag vet vad jag inte ska sikta på när de är dags tongue Sjön på lördag eller hur?

Med.lem
3 759 Inlägg
7 januari 2009
camaro67 skrev:
Mr_EmCom skrev:

Bra att du säger de så jag vet vad jag inte ska sikta på när de är dags tongue Sjön på lördag eller hur?

Yes box, jag ska försöka sno farsans kamera å ta lite bilder OM inte nån i örebro området vill säja sina 16" isdäck till mig.

Fixade du staget på sunkvolvon?

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Meister
6 763 Inlägg
7 januari 2009
Mr_EmCom skrev:
camaro67 skrev:
Mr_EmCom skrev:

Yes box, jag ska försöka sno farsans kamera å ta lite bilder OM inte nån i örebro området vill säja sina 16" isdäck till mig.

Fixade du staget på sunkvolvon?

Aaa de va krokigt som fan och dessutom av och ingen gas hade jag i svetsen så jag åkte till per och stal ett ifran en 745.. 100 spänn fick jag ge mad

Bröderna bus
118 Inlägg
7 januari 2009
ja har ett 16" is däck ! tongue fixade ditt 4 st på s14bilen idag HHEHEHEHEHE is åka i helgen!

Bröderna bus
118 Inlägg
7 januari 2009
camaro67 skrev:
Skogsby skrev:

MVH

Jag ska leta reda på dig någon gång så får vi se om jag inte kan klappa min bil i sidan på din för sån bra koll kan du inte ha så du hinner reagera och styra undan om du nu ligger så nära som de säger.

Moget sakt grabban!
pröva att köra in i mig när du sladdar i en rondell när jag kommer och kör om?
kör som folk i stället så sköter jag mitt?

Sök