2149
Sök

Angående: Örebro-Tråden, Träffar / m.m.

33 Inlägg
28 mars 2009
ut ikväll med härskna gle:n

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
28 mars 2009
Lite mat i magen och sen är man redo att glida ut med nytvättad bil i slasket big_smile

172 Inlägg
31 mars 2009
SNL skrev:
När man sladdar ska det gå fort, gå att kontrollera och vara jävligt precist att man inte klipper stolparna och refugerna i stan tongue

Precis sånt här som skapar det vi har idag på olika ställen i stan. Ge rena *** i att hålla på. Just ni som förstör för dom som vill ha det roligt och seriöst.

Utför flockning kontakt: stromae@gmail.com lr 070-5333936

615 Inlägg
31 mars 2009
stroma skrev:
SNL skrev:
När man sladdar ska det gå fort, gå att kontrollera och vara jävligt precist att man inte klipper stolparna och refugerna i stan tongue

Precis sånt här som skapar det vi har idag på olika ställen i stan. Ge rena *** i att hålla på. Just ni som förstör för dom som vill ha det roligt och seriöst.

men naaw :klappapåhuvet

Let's stance!

Volvoskadad
6 017 Inlägg
31 mars 2009
stroma skrev:
SNL skrev:

Ja men vad har man för val? Skulle man ha någonstans att köra så hade det ju vart kanon.

Jonas

597 Inlägg
1 april 2009
Volvo_Mannen skrev:
stroma skrev:
SNL skrev:

Ja men vad har man för val? Skulle man ha någonstans att köra så hade det ju vart kanon.

håller med helt på den:) men örebro vägrar ju bygga något till dom som har intresset att köra på slad! då finns det ju bara få ställen att åka på! men inte bland folk och fina bilar!big_smile

#silence i kill you#

172 Inlägg
1 april 2009
SchumiSRM skrev:
Tirkedal skrev:
Volvo_Mannen skrev:

håller med helt på den:) men örebro vägrar ju bygga något till dom som har intresset att köra på slad! då finns det ju bara få ställen att åka på! men inte bland folk och fina bilar!big_smile

Tror du att det är så enkelt? Att Örebro skulle justera till en stooor plan och lägga asfalt på den och sen öppen för alla att sladda? Vem ska ta ansvaret vid en eventuell olycka? Du lär ju inte göra det och skulle Örebro Kommun ha ansvaret skulle dom bli stämda arslet av sig. Vem tycker du ska betala för kalaset? Alla vi som betalar skatt i stan eller de som vill ha en yta? Skulle tro att en så pass stor yta som krävs går på ett antal 100.000:- för asfalten är svindyr (kan kolla kvadratmeter priset om du vill) och tro mig för jag jobbar med det wink  och nej, jag tänker inte lägga den.

Håller med dig helt och hållet jörgen.!

Utför flockning kontakt: stromae@gmail.com lr 070-5333936

42 Inlägg
1 april 2009
VOLVO träff i köping på lördag!
några som ska dit? jag ska det iaf.
verkar som det ska bli rätt mycket bilar.

157 Inlägg
1 april 2009
jonssson skrev:

Volvoträff?

Jag tar nog en sväng,/Peter

Meister
6 763 Inlägg
1 april 2009
SchumiSRM skrev:
Tirkedal skrev:
Volvo_Mannen skrev:

Tror du att det är så enkelt? Att Örebro skulle justera till en stooor plan och lägga asfalt på den och sen öppen för alla att sladda? Vem ska ta ansvaret vid en eventuell olycka? Du lär ju inte göra det och skulle Örebro Kommun ha ansvaret skulle dom bli stämda arslet av sig. Vem tycker du ska betala för kalaset? Alla vi som betalar skatt i stan eller de som vill ha en yta? Skulle tro att en så pass stor yta som krävs går på ett antal 100.000:- för asfalten är svindyr (kan kolla kvadratmeter priset om du vill) och tro mig för jag jobbar med det wink  och nej, jag tänker inte lägga den.

Det anläggs fotbollsplaner, golfbanor m.m så varför inte något för de motorintresserade? Ideén om att bygga om bandyplan kan de ju skippa och istället bygga en bana.

Volvoskadad
6 017 Inlägg
1 april 2009
camaro67 skrev:
Det anläggs fotbollsplaner, golfbanor m.m så varför inte något för de motorintresserade?.

Det är för att politikerna bygger sådant som dom själva är intresserade av såklart. mad

Jonas

Meister
6 763 Inlägg
1 april 2009
Volvo_Mannen skrev:
camaro67 skrev:
Det anläggs fotbollsplaner, golfbanor m.m så varför inte något för de motorintresserade?.

Det är för att politikerna bygger sådant som dom själva är intresserade av såklart. mad

Joo tyvärr är det ju så. Jag får fan ta och bli politiker. Då kan ösk glömma att de blir någon mer ombyggnad och bandyn kan få spela kvar på sin gammla plan. Bandyn är förövrigt det jag stör mig mest på. Det är ju ingen publik och ändå ska de ha en bättre arena som får plats med mer folk? Hur går den kalkylen ihop?

neckwomen_88
1 april 2009
Volvo_Mannen skrev:

Finns möjlighet till drifting exempelvis på Mantorp Park i regi av 5100 i sommar....minst 2 tillfällen vad vi vet.

Mvh

597 Inlägg
1 april 2009
camaro67 skrev:
Volvo_Mannen skrev:
camaro67 skrev:

Joo tyvärr är det ju så. Jag får fan ta och bli politiker. Då kan ösk glömma att de blir någon mer ombyggnad och bandyn kan få spela kvar på sin gammla plan. Bandyn är förövrigt det jag stör mig mest på. Det är ju ingen publik och ändå ska de ha en bättre arena som får plats med mer folk? Hur går den kalkylen ihop?

Men det spelar ju inte någon roll vad man säger!! för örebro kommer ju inte fixa något till oss motorintresserade.. så då får dom nöja sig med bilar runt omkring stan! visst är det fint att linde har fixat en bana nu:) men det är inte så kul att köra rakt fram bara!!  "skit i bandyn bygg bana istället det tycker jag låter kanon"smile

#silence i kill you#

597 Inlägg
1 april 2009
SchumiSRM skrev:
camaro67 skrev:
SchumiSRM skrev:

Det anläggs fotbollsplaner, golfbanor m.m så varför inte något för de motorintresserade? Ideén om att bygga om bandyplan kan de ju skippa och istället bygga en bana.

Motor i dag är något fult och skitar ner naturen, så ser dom styrande på det idag. Varför finns det inte en Formel 1 bana i Sverige? Varför kör dom bara WTCC i Sverige som reservbana? För lite pengar i det och för många miljövänner. Varför finns det inte en dragracebana i Örebro? För litet intresse då det snurrade på för 2 år sedan tyvärr. Om alla i stan kunde förstå att det är den stora mängden som går åt för att få något så skulle det underlätta lite, det funkar inte att sitta och vara tuff bakom tangentbordet utan det är en stor mängd folk som tar tag i en sak som gäller. Skulle vara häftigt att se politikerna i stan om det körde in ett par hundra bilar på stortorget i LUGNT tempo och ej på sladd och säg 4 pers i varje bil och sen framföra budskapet. Ni skulle få så mycket mer gehör då än att sitta och fara runt på en parkering och köra ner stolpar och belysningsmaster som sedan företagare och Örebro Kommun får betala. På COOP parkeringen satt det 4 grabbar i en 944:a och for runt precis bakom maskinen när jag snöröjde, tror du jag fällde en tår när dom satte bilen i en av de största stolparna där ute? Nä fy fasen så jag garvade för stolpen stog pall för smällen men däremot blev bilen bra bulig, föraren såg helt knäckt ut för att bilen blev skadad men han hade inte brytt sig ett skit om stolpen hade blivit krokig och bilen klarat sig. Tyvärr är det sånt som gör att ni inte får något som helst gehör.

Nu är det så att de flesta här inte fattar ett skit om vad jag menar men tro mig att det kommer ni att göra inom ett antal år, jag hade inte förmånen av att datorer och forum fanns när jag var 18 bast så därför är jag här som 40-åring. Och som 40-åring har jag fått lite kläm på att man tyvärr inte kan göra hur som helst, ni kommer att komma dit ni med. Sådär ja, då blev det en halv novell smile

Det där med bilarna att åka in på stortorget låter ju inte så himla fel:) kanske skulle funka?

#silence i kill you#

Kanon..
1 473 Inlägg
1 april 2009
camaro67 skrev:
Volvo_Mannen skrev:
camaro67 skrev:

Du har inte funderat på att det kanske har att göra med att det är en hall som byggs så man ska kunna spela under bra förhållanden hela säsongen o framförallt kunna spela en hel säsong på bandyplan o inte behöva lägga första månaderna på hockeyrink.
Då när man ändå bygger en hall kanske de e dumt att bygga en för 1000 pers.

Sen undrar ja lite varför man ens ska lägga krut på att göra en bana utanför stan när det inte ens går att förflytta sitt sladdande en bit utanför stan som det är nu.

Finns inte en chans att det skulle bli mindre sladdande på stan om det fanns en bana.
En av sveriges bästa banor ligger ca 5.5 mil västerut, bara åka dit o gasa hur mkt man vill.

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
2 april 2009
Att du orkar förklara gång på gång jörgen... Kan bara tacka.

Folk som vill ha en bana - varför stöttade ni inte när vi jobbade med det? Varför förstöra för andra? Sköter alla sig under hela sommaren så kan vi ta upp diskussionen till vintern, men då ska det inte ligga ölburkar vid varje träff på fler än 3bilar. Det ska inte drabba företagare att vi träffas. OM det körs race ska dessa ske så ingen skadas eller störs onödigt mycket.

Inget av detta kommer uppfyllas under denna sommar, det vågar jag lova. Överbevisa mig gärna, jag kan sätta mycket på spel i den frågan... och ingen blir gladare än jag om jag blir överbevisad.

42 Inlägg
2 april 2009
fel av mig ingen volvo träff på lördag men vårträff är det

Vår Träff vid Big Inn Köping 4/4 kl 21,00:cool:

475 Inlägg
3 april 2009
jonssson skrev:

Brukar det inte vara Volvo träff utanför biltema mellan kl 15.00 <> 17.00 varje dag vid Eurostop? tongue
*ok.. den var elak*

PS har inte något emot Volvo etc etc  DS

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor

42 Inlägg
3 april 2009
attackhamster skrev:
jonssson skrev:

Brukar det inte vara Volvo träff utanför biltema mellan kl 15.00 <> 17.00 varje dag vid Eurostop? tongue
*ok.. den var elak*

PS har inte något emot Volvo etc etc  DS

hehe kanske det är tongue
men jag hadde hört fel.
det är vårträff på lördag (i morgon) så kom dit verkar iaf som att det ska komma ganska mycket bilar big_smile

Sök