WeDo skrev:
sirmiro skrev:
WeDo skrev:
Men varför ställer sig alla längst med kanterna på stora planen för ? Ställer sig folk i mitten också så går det ju helt enkelt inte att sladda där heller.... Bara en tanke..
Och åter igen flyttar vi bara problemet. Står bilar så en bil kan komma fram så kan det finnas folk som sladdar. Bilintresserade gillar att leka med bilen, det handlar mer om att få in lite säkerhetstänkande hos folk, inte förbjuda att nyttja bilarna.

Och att försöka få det har ju gått bra hittills... Tycker många bara ser problem och inte möjligheter.
På vilket sätt flyttas problemet ?
Bara för att en bil kan komma förbi andra tror jag knappast betyder att denna kommer börja sladda.
Tycker det är tråkigt att så fort det kommer upp förslag så passar inte dessa, men vi får helt enkelt se hur det blir nu efter bommarna.
Alla förslag är bra att de kommer upp, det jag vill påpeka är bara att vi inte löser problemet genom att flytta oss. Vi var nere på pilängen där det knappt finns yta att "leka", men folk gjorde det. Mässan - finns utrymme, men folk kör där det står bilar. Marieberg (Ikea) - fanns hur mycket plats som helst, men folk var på väg att smälla under fullt ställ.

(Och nån klippte en lyktstolpe, lyckligtvis gav det bara plåtskador)
Det är vad jag menar med att vi bara flyttar problemet. Och om vi tar ytan på pilängen som exempel så måste vi ha plats att parkera bilar, och ingen vill parkera tight och riskera att någon inte tänker sig för och vips - en bula. Så vi behöver yta, och ser man den ytan var det gränsfall att folk fick plats, men nog f*n var det lek, stenskott och gummi på bilarna. Så istället för att försöka stoppa det helt och blockera bör vi visa var det går att leka utan att riskera andras hälsa. För vi får inte bort sladdandet.
Det är som katt och råtta leken mellan polisen och streetrace folket.
Örebro - allt frid och fröjd och flyget var tillgängligt. Farthinder och den var borta. Säbylund, kanonfin och sen tog naturen hand om den och den går upp och ner. Och då flyttas det in mot stan eller till andra ställen, vad vet jag?
Västerås - allt var frid och fröjd och man kunde åka ut på tunbytorp och där var det folk och race, men väghinder gjorde att det flyttades.
Jag önskar vi kunde se längre än 1vecka. Att vi kunde hitta en fungerande lösning framåt, som blir bra för alla, men att alla ger lite uppoffringar.
Och att byta plats varje vecka så kan vi lika gärna åka och ta en öl bland de vi brukar umgås med. Hela syftet med att ha en fast plats är att man träffar nya människor. Se bara den tiden vi fikade på hamncafet, bara sitta lugnt och dricka lite kaffe eller cola, snacka bilar, kanske äta lite och sen åka och leka. Jag saknar det, är jag ensam om det?