3742
Sök

Angående: Örebro-Tråden, Träffar / m.m.

3 390 Inlägg
17 juni 2009
sirmiro skrev:
WeDo skrev:
Men varför ställer sig alla längst med kanterna på stora planen för ?  Ställer sig folk i mitten också så går det ju helt enkelt inte att sladda där heller....   Bara en tanke..

Och åter igen flyttar vi bara problemet. Står bilar så en bil kan komma fram så kan det finnas folk som sladdar. Bilintresserade gillar att leka med bilen, det handlar mer om att få in lite säkerhetstänkande hos folk, inte förbjuda att nyttja bilarna. sad

Och att försöka få det har ju gått bra hittills... Tycker många bara ser problem och inte möjligheter.
På vilket sätt flyttas problemet ?

Bara för att en bil kan komma förbi andra tror jag knappast betyder att denna kommer börja sladda.

Tycker det är tråkigt att så fort det kommer upp förslag så passar inte dessa, men vi får helt enkelt se hur det blir nu efter bommarna.

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

"Unloaded"
1 557 Inlägg
17 juni 2009
WeDo skrev:
sirmiro skrev:
WeDo skrev:
Men varför ställer sig alla längst med kanterna på stora planen för ?  Ställer sig folk i mitten också så går det ju helt enkelt inte att sladda där heller....   Bara en tanke..

Och åter igen flyttar vi bara problemet. Står bilar så en bil kan komma fram så kan det finnas folk som sladdar. Bilintresserade gillar att leka med bilen, det handlar mer om att få in lite säkerhetstänkande hos folk, inte förbjuda att nyttja bilarna. sad

Och att försöka få det har ju gått bra hittills... Tycker många bara ser problem och inte möjligheter.

Bara för att en bil kan komma förbi andra tror jag knappast betyder att denna kommer börja sladda.

Tycker det är tråkigt att så fort det kommer upp förslag så passar inte dessa, men vi får helt enkelt se hur det blir nu efter bommarna.

Ok för att se lite kritiskt på förslaget så blir det kanske för svårt att ta sig fram, några kanske blir inboxade? Det är en eventuell fråga ifall vi börjar ställa oss i mitten/"i vägen" så att säga.
Annars är tanken jättegod, och den förhindrar säkert mycket sladdande men det finns alltid små djävlar som hittar en yta på 3x3 meter att sladda runt på.

Som jag sa förut så tänker jag inte ta initiativ till det och eventuellt offra min bil, ifall inte fantastiskt många gör det samtidigt; då behöver vi bestämma tid/datum för det isf, och sen spika den typen av parkering.

"When innovation meets passion!"

3 390 Inlägg
17 juni 2009
Mechanimal skrev:
WeDo skrev:
sirmiro skrev:

Ok för att se lite kritiskt på förslaget så blir det kanske för svårt att ta sig fram, några kanske blir inboxade? Det är en eventuell fråga ifall vi börjar ställa oss i mitten/"i vägen" så att säga.
Annars är tanken jättegod, och den förhindrar säkert mycket sladdande men det finns alltid små djävlar som hittar en yta på 3x3 meter att sladda runt på.

Som jag sa förut så tänker jag inte ta initiativ till det och eventuellt offra min bil, ifall inte fantastiskt många gör det samtidigt; då behöver vi bestämma tid/datum för det isf, och sen spika den typen av parkering.

Joo, i teorin funkar det ju.. men i praktiken så vet man ju att när helgen väl kommer så kommer ju alla ställa sig i runtom iaf tongue Och som du säger krävs det ju att mer än 2 personer gör det isf...

Men det är ju isf bara ny plats som gäller... och ne, det innebär inte att vi bara flyttar problemet.

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

78 Inlägg
17 juni 2009
Mechanimal skrev:
krille_johansson skrev:
WeDo skrev:

Låter som en väldigt bra tanke tycker jag. Då finns det ju ändå ingen plats för att ''leka'' så det skulle inte vara en så dum ide wink

Det finns alltid "plats" att leka på, därför tänker inte jag ställa mig i mitten, iaf inte ta initiativet till det ;D SMASH!

Ja jo det finns ju alltid en liten plats någon hittar att sladda på, men ska man göra någe sånt som att stå i mitten så ska ju inte bara några göra det utan så många som möjligt smile, men jag tror inte heller att det är så många som vill det med tanke på skicket på många av bilarna här, dom vill nog inte få lacken/bilen förstörd av massa sten. men men som någon redan sa vi får se hur det blir när allt är klart med bommen.
Senast redigerat av krille_johansson (17 juni 2009)

615 Inlägg
17 juni 2009
Hinner jag inte få 745an såld så ställer jag mig i mitten och HOPPAS att någon klipper den så får vi se vem som gråter mest lol

Let's stance!

"Unloaded"
1 557 Inlägg
17 juni 2009
WeDo skrev:
Mechanimal skrev:
WeDo skrev:

Joo, i teorin funkar det ju.. men i praktiken så vet man ju att när helgen väl kommer så kommer ju alla ställa sig i runtom iaf tongue Och som du säger krävs det ju att mer än 2 personer gör det isf...

Men det är ju isf bara ny plats som gäller... och ne, det innebär inte att vi bara flyttar problemet.

Jag håller med att man skulle kunna byta plats, men inte bara byta till ett nytt "stamställe" utan byta plats upprepat, fast det är ju rätt skönt/slappt att kunna tänka: "jag glider iväg till mässan, där finns det alltid någon polare", den känslan försvinner ju lite, men det kanske man kan offra.

Eller som flera föreslår; ställa sig i mitten. Om det blir ett bra antal bilar så att det syns från båda hållen att det står bilar ivägen/mitten så är jag på.

"When innovation meets passion!"

Kanon..
1 473 Inlägg
17 juni 2009
Byt o ställ er i marieberg istället...

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
17 juni 2009
WeDo skrev:
sirmiro skrev:
WeDo skrev:

Alla förslag är bra att de kommer upp, det jag vill påpeka är bara att vi inte löser problemet genom att flytta oss. Vi var nere på pilängen där det knappt finns yta att "leka", men folk gjorde det. Mässan - finns utrymme, men folk kör där det står bilar. Marieberg (Ikea) - fanns hur mycket plats som helst, men folk var på väg att smälla under fullt ställ. sad (Och nån klippte en lyktstolpe, lyckligtvis gav det bara plåtskador)

Det är vad jag menar med att vi bara flyttar problemet. Och om vi tar ytan på pilängen som exempel så måste vi ha plats att parkera bilar, och ingen vill parkera tight och riskera att någon inte tänker sig för och vips - en bula. Så vi behöver yta, och ser man den ytan var det gränsfall att folk fick plats, men nog f*n var det lek, stenskott och gummi på bilarna. Så istället för att försöka stoppa det helt och blockera bör vi visa var det går att leka utan att riskera andras hälsa. För vi får inte bort sladdandet.

Det är som katt och råtta leken mellan polisen och streetrace folket.
Örebro - allt frid och fröjd och flyget var tillgängligt. Farthinder och den var borta. Säbylund, kanonfin och sen tog naturen hand om den och den går upp och ner. Och då flyttas det in mot stan eller till andra ställen, vad vet jag?
Västerås - allt var frid och fröjd och man kunde åka ut på tunbytorp och där var det folk och race, men väghinder gjorde att det flyttades.

Jag önskar vi kunde se längre än 1vecka. Att vi kunde hitta en fungerande lösning framåt, som blir bra för alla, men att alla ger lite uppoffringar.

Och att byta plats varje vecka så kan vi lika gärna åka och ta en öl bland de vi brukar umgås med. Hela syftet med att ha en fast plats är att man träffar nya människor. Se bara den tiden vi fikade på hamncafet, bara sitta lugnt och dricka lite kaffe eller cola, snacka bilar, kanske äta lite och sen åka och leka. Jag saknar det, är jag ensam om det?

238 Inlägg
17 juni 2009
sirmiro skrev:
WeDo skrev:
sirmiro skrev:

Alla förslag är bra att de kommer upp, det jag vill påpeka är bara att vi inte löser problemet genom att flytta oss. Vi var nere på pilängen där det knappt finns yta att "leka", men folk gjorde det. Mässan - finns utrymme, men folk kör där det står bilar. Marieberg (Ikea) - fanns hur mycket plats som helst, men folk var på väg att smälla under fullt ställ. sad (Och nån klippte en lyktstolpe, lyckligtvis gav det bara plåtskador)

Det är vad jag menar med att vi bara flyttar problemet. Och om vi tar ytan på pilängen som exempel så måste vi ha plats att parkera bilar, och ingen vill parkera tight och riskera att någon inte tänker sig för och vips - en bula. Så vi behöver yta, och ser man den ytan var det gränsfall att folk fick plats, men nog f*n var det lek, stenskott och gummi på bilarna. Så istället för att försöka stoppa det helt och blockera bör vi visa var det går att leka utan att riskera andras hälsa. För vi får inte bort sladdandet.

Det är som katt och råtta leken mellan polisen och streetrace folket.
Örebro - allt frid och fröjd och flyget var tillgängligt. Farthinder och den var borta. Säbylund, kanonfin och sen tog naturen hand om den och den går upp och ner. Och då flyttas det in mot stan eller till andra ställen, vad vet jag?
Västerås - allt var frid och fröjd och man kunde åka ut på tunbytorp och där var det folk och race, men väghinder gjorde att det flyttades.

Jag önskar vi kunde se längre än 1vecka. Att vi kunde hitta en fungerande lösning framåt, som blir bra för alla, men att alla ger lite uppoffringar.

Och att byta plats varje vecka så kan vi lika gärna åka och ta en öl bland de vi brukar umgås med. Hela syftet med att ha en fast plats är att man träffar nya människor. Se bara den tiden vi fikade på hamncafet, bara sitta lugnt och dricka lite kaffe eller cola, snacka bilar, kanske äta lite och sen åka och leka. Jag saknar det, är jag ensam om det?

Jag tycker att den bästa platsen var vid täby , de kändes som att de va mer drag och mer folk där då men jag kanske har fel ?

JP Samlare

Unknown Örebro
291 Inlägg
17 juni 2009
nä nu skiter jag i att åka ut i örebro....tycker detta har gått överstyr!!! alla klagar på varandra.....ställer gärna upp med parkering och plats och sova om så skulle vara. så kan dom som vill komma till mig och snacka skit lyssna på musik kanske ta en öl(inget fylleslag bara)

Vi gräver våran egen grav vad tror ni alla andra från andra städer tror om örebro?? dom kommer iaf inte komma hit om det finns andra alternativ!!!

BioPower by MapTun
238 Inlägg
17 juni 2009
_Dalle_ skrev:
Vi gräver våran egen grav vad tror ni alla andra från andra städer tror om örebro?? dom kommer iaf inte komma hit om det finns andra alternativ!!!

WORD!!

Maptun #3 BioPower Inviduell

744 Inlägg
17 juni 2009
håller  de två sista

www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114490
Jag stödjer LOADED BMW i satsningen på 24h på Nordschleife. Gör det du med, och sätt DITT namn på Loaded här!
http://volvocustomclub.forum24.se/volvocustomclub.html

296 Inlägg
19 juni 2009
Jag håller med nästa! (?) wink

Galen!
723 Inlägg
19 juni 2009
taway skrev:

ohh nu har jag chansen och säga någe riktigt viktigt här..

Godis är gott!

744 Inlägg
19 juni 2009
Griffin skrev:
taway skrev:

Godis är gott!

hahaha båt bergarn hur står de still då

www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114490
Jag stödjer LOADED BMW i satsningen på 24h på Nordschleife. Gör det du med, och sätt DITT namn på Loaded här!
http://volvocustomclub.forum24.se/volvocustomclub.html

615 Inlägg
19 juni 2009
Tror någon hade lite kul här om dagen wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/61598/689824_0vh33l.jpg
Den går inte illa den där wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/61598/689825_9mvke9.jpg
In i dimman big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/61598/689826_il45ek.jpg
Härliga dimma big_smile

En kompis tog bilderna och jag som redigerat smile

Let's stance!

296 Inlägg
19 juni 2009
Griffin skrev:
taway skrev:

Godis är gott!

Där hade jag tur... wink

Hoppas ni får en trevlig midsommarhelg allesammans!

3 390 Inlägg
20 juni 2009
Några som ska ut ikväll ?  Om vädret håller i sig vill säga... Ser bra ut på smhi men inte på yr.no hmm

Sök