2186
Sök

Angående: Örebro-Tråden, Träffar / m.m.

Abiit, excessit, evasit, erupit
145 Inlägg
25 oktober 2010
Okej alla monsterdiggare.. (eller jag mena alla snyggingar där ute)  vad ska man ah för vinter sulor på vinter bilen nu då.? prisvärda däck som skall vara dubbade.. ev blir det drivande bak och styrande fram.. om nu det spelar någon roll på gatbilen..

Vad rekommenderar ni.?
Senast redigerat av elof_power (25 oktober 2010)

Abiit, excessit, evasit, erupit - Han har farit, försvunnit, undkommit, störtat iväg.

563 Inlägg
28 oktober 2010
Just nu håller vi på DDESIGN att bygga på butiken i Centrala Örebro.

Här inne kommer du hitta massa produkter och prylar du behöver när du bygger en bil! Det kommer även finnas en grym hörna med TV, Rockstar Energy och ett grymt utbud av kataloger.

Håll ögonen öppna efter ett öppningsdatum!

#Teaser 1
http://www.facebook.com/#!/pages/Orebro … 5446900894

DDESIGN - Din motorsportbutik på nätet

"Unloaded"
1 557 Inlägg
30 oktober 2010
Några fler som ska åka till Västerås ikväll?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 31&p=1

Karavan eller hejvilt eller jag vet inte, kul med fler iaf =P

"When innovation meets passion!"

563 Inlägg
15 november 2010
Den 11:e December öppnar DDESIGN-butiken på Lövstagatan 24 i Örebro. Välkommna!

DDESIGN - Din motorsportbutik på nätet

FREAK !
250 Inlägg
16 november 2010
då ska ja dit och handla delar till b20 sånt har du va ? big_smile

Det är bara DÖDA laxar som simmar MED strömmen

186 Inlägg
20 november 2010
Mässan ikväll?

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
21 november 2010
Inte för alla örebroare läser här.  men endå.

Igår.. marieberg, Visst är det kul med snö. Men igår var det kaos.

Visst va det många som kan köra bil på tvären. Och minst lika många till som inte kan köra. Men det va inte problemet igår.

Utan hur fan tänker folk när alla kör hejvilt åt olika varv och olika håll. Man våga ju för knappt smyga runt ett hörn för man visste aldrig vilket håll det skulle komma någon ifrån.

Försök få ordning på ett varv när det är så pass många ute så alla åker ungefär samma varv. Om det forsätter som igår kommer det snart ske en allvarlig olycka i Örebro.

Så tänk efter lite mera innan så kan vi alla köra lite hårdare och lite bredare med dubbla säkerheten!

för övrigt.. sladda på och akta stolpar wink

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

Bröderna bus
118 Inlägg
21 november 2010
myran skrev:
Inte för alla örebroare läser här.  men endå.

Igår.. marieberg, Visst är det kul med snö. Men igår var det kaos.

Visst va det många som kan köra bil på tvären. Och minst lika många till som inte kan köra. Men det va inte problemet igår.

Utan hur fan tänker folk när alla kör hejvilt åt olika varv och olika håll. Man våga ju för knappt smyga runt ett hörn för man visste aldrig vilket håll det skulle komma någon ifrån.

Försök få ordning på ett varv när det är så pass många ute så alla åker ungefär samma varv. Om det forsätter som igår kommer det snart ske en allvarlig olycka i Örebro.

Så tänk efter lite mera innan så kan vi alla köra lite hårdare och lite bredare med dubbla säkerheten!

för övrigt.. sladda på och akta stolpar wink

Gillar tänket Myran!

och till er alla som dricker öl och kastar snö bollar där vi kör i 100kmh, åk till mässan eller till krogen!
jag tror ni finner det mycket roligare där!

Fetast i stan !!
991 Inlägg
25 november 2010
Har länge tänkt på det där du säger myran ...  förstår mig inte på endel folk alltså.  Om man nu inte varit ute i marieberg och "kört" tidigare så kan man ju liksom ställa sig och kolla på dom 75% som kör åt rätt håll först innan man själv kör igång .   Och som många andra sagt tidigare så hör ju inte alkohol och bilar ihop , men det har ju mycket folk missuppfattat totalt .

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice

744 Inlägg
26 november 2010
Klorin_Elvis skrev:
Har länge tänkt på det där du säger myran ...  förstår mig inte på endel folk alltså.  Om man nu inte varit ute i marieberg och "kört" tidigare så kan man ju liksom ställa sig och kolla på dom 75% som kör åt rätt håll först innan man själv kör igång .   Och som många andra sagt tidigare så hör ju inte alkohol och bilar ihop , men det har ju mycket folk missuppfattat totalt .

kan bara hålla med dej cool

www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114490
Jag stödjer LOADED BMW i satsningen på 24h på Nordschleife. Gör det du med, och sätt DITT namn på Loaded här!
http://volvocustomclub.forum24.se/volvocustomclub.html

136 Inlägg
26 november 2010
Håller med helt. Men om alla hjälps åt och säger till dom som kör åt fel håll lite snällt så ordnar det sig nog även denhär vintern, och även försöka släppa förbi dom som åker fortare än en själv så gott det går tycker jag är något man kan tänka på med. Detdär med att kasta snöbollar är ju bara idioti. Kommer man i närmare 90-100 med glipa o rutan och får en snöboll där så vet man ju inte riktigt vart det kan bära iväg! Så det hoppas jag folk lägger av med.\ Mvh

Btw på lördag får folk försöka masa sig ut till tex marieberg. Roligt om det är många och om alla använder huvet när dom kör. Vi är ett gäng som åker ut o busar lite då iaf=)
Senast redigerat av Flawo0 (26 november 2010)

744 Inlägg
26 november 2010
Flandrs skrev:
same old same old....

trode du att deta forum skulle ändra sej lol

www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114490
Jag stödjer LOADED BMW i satsningen på 24h på Nordschleife. Gör det du med, och sätt DITT namn på Loaded här!
http://volvocustomclub.forum24.se/volvocustomclub.html

Bröderna bus
118 Inlägg
26 november 2010
Flawo0 skrev:
Håller med helt. Men om alla hjälps åt och säger till dom som kör åt fel håll lite snällt så ordnar det sig nog även denhär vintern, och även försöka släppa förbi dom som åker fortare än en själv så gott det går tycker jag är något man kan tänka på med. Detdär med att kasta snöbollar är ju bara idioti. Kommer man i närmare 90-100 med glipa o rutan och får en snöboll där så vet man ju inte riktigt vart det kan bära iväg! Så det hoppas jag folk lägger av med.\ Mvh

Btw på lördag får folk försöka masa sig ut till tex marieberg. Roligt om det är många och om alla använder huvet när dom kör. Vi är ett gäng som åker ut o busar lite då iaf=)

Ja det är ju lite jobbigt när det springer ut små killar med en öl i handen och en snö boll i ögat när man kommer i 100 rycka på sladd.. speciellt när man kör så tajt som vissa gör på marieberg.

jag gick ut och sade till ett gäng killar, men fick värdens blickar på mig dock hade jag ju vart på 80 års kalas och hade full kittad kostym samt röd fluga så det såg väl lite underligt ut men jag bad dom snällt att flytta sig lite åt sidan eller till en annan parkering så vi inte kör på någon, dock hände det inte så mycket eftersom det var viktigare att kasta snö och dricka öl..

Sen är jag även på alla och blinkar med ljusen när dom kör utan ljus för det är så förbannat träligt och uppfatta hur fort folk kör med positions ljus enbart på marieberg..

Kör lungt grabbar så ses vi där igen och har skit kul tillsammans!!

mickenyman.se
687 Inlägg
26 november 2010
Skogsby skrev:
Flawo0 skrev:

Ja det är ju lite jobbigt när det springer ut små killar med en öl i handen och en snö boll i ögat när man kommer i 100 rycka på sladd.. speciellt när man kör så tajt som vissa gör på marieberg.

jag gick ut och sade till ett gäng killar, men fick värdens blickar på mig dock hade jag ju vart på 80 års kalas och hade full kittad kostym samt röd fluga så det såg väl lite underligt ut men jag bad dom snällt att flytta sig lite åt sidan eller till en annan parkering så vi inte kör på någon, dock hände det inte så mycket eftersom det var viktigare att kasta snö och dricka öl..

Sen är jag även på alla och blinkar med ljusen när dom kör utan ljus för det är så förbannat träligt och uppfatta hur fort folk kör med positions ljus enbart på marieberg..

nu har du ju varnat dom en gång iaf smile så det är bara köra på dom nästa gång wink

136 Inlägg
26 november 2010
Skogsby skrev:
Flawo0 skrev:

Haha fullkittad kostym o grejjer:D de skulle man ha sett:D

145 Inlägg
26 november 2010
Blir en skogs tur på lördag.. samlings plats tillkommer senare.. Pma så kommer det mer info..

Abiit, excessit, evasit, erupit - Han har farit, försvunnit, undkommit, störtat iväg.

FREAK !
250 Inlägg
27 november 2010
kör på dom då lär sig folk . folk som kör  fel håll på varvet ska man också köra på . seriöst sitt inte på forumet och säg de  utan säg de till folk irl istället .  suck

Det är bara DÖDA laxar som simmar MED strömmen

145 Inlägg
27 november 2010
21:00 är det samling i Kumla vid ICA Maxi för en skogs tur. Någon färsking som tröttnat på mässan som vill med så heja på mig i min 740 med ko typ på bagageluckan. Så kan jag berätta mer där..

Sök