3055
Sök

Angående: Örebro-Tråden, Träffar / m.m.

Rylander
27 oktober 2008
taway skrev:
Rylander skrev:
stroma skrev:
rudbeckstunnel är ett klart exempel på där det gasas och man kan komma upp i mkt hög hastighet om man nu vill det.

Tänkte precis på samma sak wink fast man brukar oftast glida ner till laglig fart när man kmr upp ur tunneln smile

Glida? Jag tänker då vara lite snällare mot motorn och använda bromsarna. Motorbromsa från 100+ ner till 50 låter jag bli smile

Haha klart jag inte motorbromar hårt från dom farterna, får väl skriva Bromsar in till laglig fart då wink om de låter bättre wink händer de nått skoj i veckan ? trist sähär på hösten ju hmm

Volvoskadad
6 017 Inlägg
27 oktober 2008
Mr_EmCom skrev:
Volvo__Mannen skrev:
Mr_EmCom skrev:
Nån som såg när jag invigde omegan på mässan igår?

Kylarn pallade inte hmm

jasså, det var du som åkte runt runt runt min bil, haha

Haha ja tongue

Trodde ju som sagt det var David

Noterade du att skitopeln börja rycka från fören också när vi drog?
Måste på en fungerande kylfläkt misstänker jag smile

hehe, nej de missade jag tongue

Jonas

Volvofreak
356 Inlägg
27 oktober 2008
J-P-R skrev:
Åh vilken underbar dag det har varit, riktigt cab väder big_smile

Haha akta så du inte blir sjuk:D

// Andreas
S40N T5-04

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
27 oktober 2008
DaAddez skrev:
J-P-R skrev:

Det är det värt, varje sekund smile

Men för att inte chatta för mycket, vad sägs om att vi alla drar iväg och bowlar någon dag? Kanske redan till helgen?

Rylander
27 oktober 2008
J-P-R skrev:
DaAddez skrev:
J-P-R skrev:

Det är det värt, varje sekund smile

Men för att inte chatta för mycket, vad sägs om att vi alla drar iväg och bowlar någon dag? Kanske redan till helgen?

hade vart på .. men ska te skåne redan på torsdagen sad fast blir nog skoj ändå roll

FREAK !
250 Inlägg
27 oktober 2008
bowling låter kuligt smile

Det är bara DÖDA laxar som simmar MED strömmen

Volvofreak
356 Inlägg
27 oktober 2008
bowling bllir bra! men inte denna helgen tack smile)

// Andreas
S40N T5-04

"Unloaded"
1 557 Inlägg
28 oktober 2008
Rylander skrev:
taway skrev:
Rylander skrev:

Tänkte precis på samma sak wink fast man brukar oftast glida ner till laglig fart när man kmr upp ur tunneln smile

Glida? Jag tänker då vara lite snällare mot motorn och använda bromsarna. Motorbromsa från 100+ ner till 50 låter jag bli smile

Haha klart jag inte motorbromar hårt från dom farterna, får väl skriva Bromsar in till laglig fart då wink om de låter bättre wink händer de nått skoj i veckan ? trist sähär på hösten ju hmm

Jofan jag själv lider av "älska-motor/avgasljudet-i-tunnlar"syndromet, så jag gör också så, i 2an på ingång mot tunneln sen gasa när man kommer ner, sen bromsa ner ordentligt till man kommer ut, pga rädsla för diverse blåljus =P Allt detta sker när trafiken är som otätast, rent generellt på natten.

"When innovation meets passion!"

mickenyman.se
687 Inlägg
28 oktober 2008
Mechanimal skrev:
Rylander skrev:
taway skrev:

Jofan jag själv lider av "älska-motor/avgasljudet-i-tunnlar"syndromet, så jag gör också så, i 2an på ingång mot tunneln sen gasa när man kommer ner, sen bromsa ner ordentligt till man kommer ut, pga rädsla för diverse blåljus =P Allt detta sker när trafiken är som otätast, rent generellt på natten.

Finns inge bättre än en honda motor i en tunnel smile

Med.lem
3 759 Inlägg
28 oktober 2008
Mechanimal skrev:
Rylander skrev:
taway skrev:

Hehe det känner man igen big_smile

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

296 Inlägg
28 oktober 2008
Mr_EmCom skrev:
Mechanimal skrev:
Rylander skrev:

Hehe det känner man igen big_smile

Mmm och min måttligt bilintresserade kompis som bor precis vid ena uppfarten ur tunneln är lika road varje natt... big_smile

Nu när det händer lite i den här stan så tänkte jag höra vilka som ska till 08 på lördag och gå på SCF. Samåka någon?

295 Inlägg
29 oktober 2008
lördag då blir de bakfylle dagen ..tongue så ja tror iaf inte ja ska åka nån stans så.. men de är klart hittar man någe billigt o bra på blocket så finns de ju alltid en anledning till att man ska åka o kolla på SCF me tongue

42 Inlägg
29 oktober 2008
nicx skrev:
vart kommer man ens upp i sån fart på rudbeksgatan ?

inte så svårt borta förbi bhern arena och bortåt..tro mig....

Rylander
30 oktober 2008
Bave skrev:
nicx skrev:

det farten får man ju tillomed upp i tunneln roll

jaja nog snackat om den saken tongue ha en trevlig helg nu folket wink
Senast redigerat av Rylander (30 oktober 2008)

FREAK !
250 Inlägg
30 oktober 2008
Bave skrev:
nicx skrev:

jag tror dig .... men ...... jag kör ford jag kommer inte upp i sånna farter sad

Det är bara DÖDA laxar som simmar MED strömmen

Volvofreak
356 Inlägg
30 oktober 2008
Nån som är kaffesugen idag?? eller bara träffas o snacka lite idag?

// Andreas
S40N T5-04

42 Inlägg
30 oktober 2008
nicx skrev:
Bave skrev:
nicx skrev:

jag tror dig .... men ...... jag kör ford jag kommer inte upp i sånna farter sad

det gör jag iaf....kan nog botta ur bilen(180) till och med utanför hemköp....

Volvofreak
356 Inlägg
31 oktober 2008
Händer ikväll ?? ser ut som det kommer bli en kall natt iaf smile

// Andreas
S40N T5-04

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
31 oktober 2008
DaAddez skrev:
Händer ikväll ?? ser ut som det kommer bli en kall natt iaf smile

Ett varmt täcke, en grogg och sedan tvspel. (om jag får bestämma själv)

251 Inlägg
31 oktober 2008
Händer det nått skoj i örebro ikv:)

Sök