2182
Sök

SAABotage 9-5 AERO V2.0

Saabotage

1 206 160 Visningar
Uppdaterades senast 27 maj 2015
GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
20 november 2009
Ser mycket bra ut så här långt! smile Dock så skulle jag ha gjort lite annorlunda där med högtalar/slutstegs-setupen och kört båda 6,5" kitten fram på RF steget, och 5,25" kittet bak drivet antingen av huvudenheten eller så av ett litet steg. Det är ju fram du sitter så det är ju där du ska ha det bra ljudet. wink

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

1 892 Inlägg
21 november 2009
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Ser mycket bra ut så här långt! smile Dock så skulle jag ha gjort lite annorlunda där med högtalar/slutstegs-setupen och kört båda 6,5" kitten fram på RF steget, och 5,25" kittet bak drivet antingen av huvudenheten eller så av ett litet steg. Det är ju fram du sitter så det är ju där du ska ha det bra ljudet. wink

Förstår din tanke.. tror jag.,smile
men ska ha  6.5 & 5.25 kitten bak och ett 6.5 fram  detta därför att mitt bygge bak redan på börjats och gått så långt så jag inte kan ångra mig..
Kanske kan klämma in en till 6,5:a nånstans.. frammi smile

Think Better Cars
447 Inlägg
21 november 2009
tjo mats !!!!!!

för det första för att få ett ultimat ljud så ska du få ljudet mot dig vill säga så att då får en go upplevelse av musiken oh din körglädje tongue.. hoppas du inte sätter för mycket middar i dörrarna tongue.. för då får du ju all sång röst nere golvet :S.. inget skoj o lyssna då tongue... heheheh men försök få att ner ett par middar i panelen också smile... så blir det mer ljudupplevelse.... kopplingen ser bra ut smile... men kolla säkringarna bara känns som dom är lite stor för 35mm2 kabelns storlek... angående säkringar vid batteri så ska du ha en vid varje batteri för att vara på den säkra sidan smile börja med minde i början så ser de va de klarar av efter ett tag smile
Senast redigerat av Djem (21 november 2009)

Mvh // Djem

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
21 november 2009
Jisses! big_smile Ni är inne på rena grekiskan, men det låter som ni vet vad ni pratar om så kör på! tongue

Själv ska jag försöka byta mina spruckna högtalare mot hela och fina (dessutom blå), men mer avancerat än så blir det inte. Eller, ja, den färdiga lådan ska parkeras i bagaget också. Och jag får nog bygga en ny bottenskiva också, för att kunna öppna till reservhjulet utan att riva ur... Äh, "bara" rinner ju iväg hur man än gör?!

Mats! Det kommer säkert bli jättefint, du är ju så petig med allt! smile Jag har inget vettigt att tillföra vad gäller byggtekniken, men jag kan i alla fall komma med glada tillrop! big_smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

167 Inlägg
24 november 2009
Nä nu vill vi ha lite mer bilder. Hur går det för dig??

----> SAAB 9-5 Aero <----
Uppdatering med ny bas och låda pågår
--> Sound By Loke 2.0 <--> 3.0 på G :)

1 892 Inlägg
24 november 2009
Trådstartare
Jo då,  håller påatt leta alla kablar jag ska ha till ljudet,   hittat elkabeln men inget bra distrubitionsblock,  skall vara 4st 35mm2 anslutningar och cirka 2 st runt 20mm2,
Men hittar inget sånt så tänkte göra ett eget block, men vet inte vad detta ska vara i för material..
någon idé??

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
24 november 2009
krutmats skrev:
Jo då,  håller påatt leta alla kablar jag ska ha till ljudet,   hittat elkabeln men inget bra distrubitionsblock,  skall vara 4st 35mm2 anslutningar och cirka 2 st runt 20mm2,
Men hittar inget sånt så tänkte göra ett eget block, men vet inte vad detta ska vara i för material..
någon idé??

Koppar är det material som leder ström bäst, så det är klart rekommenderat. Annars fungerar aluminium mycket bra.
De flesta block som finns att köpa är även de i koppar, tänk bara på att de kan bli ganska varma, så isoleringsmaterialet inte är lättantändligt. smile

167 Inlägg
24 november 2009
det va svårt att hitta nån med dom storlekarna som du tänkt. Annars har Blekinge Bilradio ganska många att välja på.
hittade annars denna
Autoleads kopplingsblock 7 styck in/utgångar.
3 styck 30-50 mm
4 styck 21 mm
Transparent skyddslock. Förgyllda kontaktytor.

finns på www.nardik.se
Senast redigerat av 9-3 aero (24 november 2009)

LillNaisarn
Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 519 Inlägg
26 november 2009
krutmats skrev:
Till er som är kunniga;
ser detta okej ut????

http://www1.garaget.org/gallery/archive … kex3rp.jpg

Varför kör du inte med 50 mm2 överallt till ström och jord?

Mvh

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

Low is a lifestyle
956 Inlägg
26 november 2009
LillNaisarn skrev:
http://www.skyllermarks.se/sv/produkter/kopplingsplintar där har du annars smile

Underbara produkter.. I stort sett enda sakerna jag använder mig av i min bil.
Kopplingsplintar, Polplintar, Säkringar och rörkabelskor.. MUMS

Rekommenderas

Inredningsverkstaden.nu
Bilradiohuset.se

6 851 Inlägg
26 november 2009
krutmats skrev:
någon idé??

Får man fråga varför du ska ha 4x35mm2 kabel in i ett säkringsblock?
Kollar man på din skiss, så har du 2x35 från främmre batteri till bakre?
Du har två steg bak? isf. tar du väl enbart och kopplar en strömkabel/steg och då bör det funka med 2x35 eller om du tar 1x50 till delningsblock och sedan den sistabiten med tex. 2x20-25mm2 kabel?

1 892 Inlägg
30 november 2009
Trådstartare
Hallå,
har krashat datorn hemma,   så troligtvis är alla mina bil bilder borta..
Jaaa... jag borde ha haft dom på en annna disk med..  men jag vet inte än om jag lyckats fått över bilderna,
annars är dom borta.

Men,   blir ett eget-tillverkar distrubitionsblock,  med 6st  35mm2 anslutningar och 2st 20mm2
2 st från batteriet fram
2 st från batteriet bak
2 st till slutsteg

därför måste jag ha så många ansluningar,

jag kör med 2 st 35mm2 framifrån för att en 50mm2 blir för stort att hanskas med tycker  jag.

smile
får se när nästa update kommer pågrund av datakrashen,

Nu är ett Tudor Maxxima 900 DC beställt,  en kilometer kabel och dämpmatta
Blocket är under produktion och kommer bli riktigt riktigt snyggt, inget jag sett förrut nånstans
Ni får ursäkta mina bristfälliga och få uppdateringar
Mvh/Mats

167 Inlägg
30 november 2009
Låter bra att det går framåt, mycke bilder vill vi ha på ljudbygget, billjudsporr gillar jag  ;o)

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
30 november 2009
Tur att du lagt en del bilder i tråden då så det går att rädda en del. smile

1 892 Inlägg
2 december 2009
Trådstartare
Ja verkligen tur att lite bilöder ligger här, men går ju inte att spara ner dom utan "garaget.org" loggan, och det är lite synd tycker jag... men man får vara glad för smulan wink

Blocket blir i Mässing,
men varför blir det varmt runt blocket?  Om det blir varmt, är det inte för litet då så strömmen som passerar genom blocket har för trångt och därför värmer upp?
Bara en tanke,

Mvh/Mats

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
2 december 2009
krutmats skrev:
Ja verkligen tur att lite bilöder ligger här, men går ju inte att spara ner dom utan "garaget.org" loggan, och det är lite synd tycker jag... men man får vara glad för smulan wink

Blocket blir i Mässing,
men varför blir det varmt runt blocket?  Om det blir varmt, är det inte för litet då så strömmen som passerar genom blocket har för trångt och därför värmer upp?
Bara en tanke,

Mvh/Mats

Blocket får all ström som passerar genom alla kablar att fördela på den volym det görs. Gör du det till en kub med måtten 1*1*1dm blir det troligen inte varmt, men de flesta gör blocken så små det går så de lättare kan placeras vettigt. smile

167 Inlägg
8 december 2009
nä nu vill vi ha en uppdate!!

1 804 Inlägg
8 december 2009
9-3 aero skrev:
nä nu vill vi ha en uppdate!!

Precis wink

Meguiars_sverige

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
8 december 2009
I agree, uppdatering nu tack! smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Sök