Varför väljer ni Max????

ironhead volvoraggare
23 november 2007 · 4 776 Inlägg

Wee skrev:
Käka hamburgare på Donken är ju som att käka en gammal seg skosula tongue

dessa ska vara nystekta

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Pysslingen
23 november 2007 · 33 Inlägg

Max är godare än donken , det är ju bevisat i Norrland,       Dom andra ställena kan ju inte vi norrbottningar kokurrera ut då dom inte existerar här. smile

Lindberg88
23 november 2007 · 1 418 Inlägg

Sibylla, helt klart bäst big_smile

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
Mack Forum- och sitemoderator
23 november 2007 · 26 150 Inlägg

Har en kompis som jobbar på donken i stan...säger inte vilken för då blir man väl anmäld eller nåt såsom lagarna idag är funtade.
Men jag sa lite skämtsamt att "ja men då kan jag tigga åt mig lite billigare mat nån gång då"...då svarade han att jag inte skulle äta på McDonalds..
Hmm.
Varför lämnar jag osagt..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Constantine
23 november 2007 · 679 Inlägg

Loffe123 skrev:
Nä jag kan inte bara acceptera det. Jag får lida pga andras inkompetens och att ni inte bryr er.
För går jag in i en vanlig affär så är det numera jävligt svårt att hitta några vettiga varor med kvalitet.
Om konsumenterna inte bryr sig så kommer producenterna att trycka in allt möjligt skit i maten för att skapa sig själva större vinster.
Det är bara vi som i slutändan blir lidande, eftersom vi får betala dyra pengar för skit.

Detdär har du faktiskt rätt i. Man stoppar i farliga ämnen och ersätter det med det riktiga "köttet"(i dethär fallet) .. för det lär ju smaka likadant och dom som säljer skiten tjänar ju ännu mera pengar på att ha ännu mindre riktig mat.. fan iframtiden finns det väl ingen riktig mat ..neutral


Har aldrig ätit på Max så jag kan varken säga att dom är bra eller dåliga men jag väljer så fan Burgerking framför Mcdonalds.

Senast redigerat av Constantine (23 november 2007)

terazzi
23 november 2007 ·

AirOne skrev:
Har en kompis som jobbar på donken i stan...säger inte vilken för då blir man väl anmäld eller nåt såsom lagarna idag är funtade.
Men jag sa lite skämtsamt att "ja men då kan jag tigga åt mig lite billigare mat nån gång då"...då svarade han att jag inte skulle äta på McDonalds..
Hmm.
Varför lämnar jag osagt..

förstår han!

jonesono Personal- och beteendevetare
23 november 2007 · 1 082 Inlägg

Constantine skrev:

Loffe123 skrev:
Nä jag kan inte bara acceptera det. Jag får lida pga andras inkompetens och att ni inte bryr er.
För går jag in i en vanlig affär så är det numera jävligt svårt att hitta några vettiga varor med kvalitet.
Om konsumenterna inte bryr sig så kommer producenterna att trycka in allt möjligt skit i maten för att skapa sig själva större vinster.
Det är bara vi som i slutändan blir lidande, eftersom vi får betala dyra pengar för skit.

Detdär har du faktiskt rätt i. Man stoppar i farliga ämnen och ersätter det med det riktiga "köttet"(i dethär fallet) .. för det lär ju smaka likadant och dom som säljer skiten tjänar ju ännu mera pengar på att ha ännu mindre riktig mat.. fan iframtiden finns det väl ingen riktig mat ..neutral

Om man gör ett aktivt val, genom att inte uppmuntra = handla på dessa ställen, kanske utvecklingen kan gå mot kvalitet istället för kvantitet.
Men som "blind konsument" är det inte alltid man reflekterar över vad man gör och kan göra.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
alain www.bimmerpower.org
23 november 2007 · 3 995 Inlägg

McDonalds lever tack de små barn, jag tycker att det är äkliga att man kan spy när man gå ut därifrån. jag tycker om burger king, mycket bättre, jag äter också på max som har mycket bra kvalitet och som är i alla fall än så länge Svensk. Fyll betyg på Max. smile

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
soyd
23 november 2007 · 1 853 Inlägg

Själv brukar jag ta en "Sibylla 200g fulkornsbröd och bara Ketchup" : )

donken: inte sedan jag vart förstor för happymeal och insåg att det va dynga smile
max: är sämre än sibylla men bättre än donken
Burger king: e nog bra bara det att det finns typ inte norr om gävle, har ätet där engång å det var på malorca för flera år sedan

richardoo290 VOLVO for life..
23 november 2007 · 2 113 Inlägg

fan va sjukt endå...   många här som aldrig käkat på burger king/en gång ??  helt otroligt enligt mig...    och om jag säger att ja bara käkat på MAX´s en gång och trodde det var en relativt nystartad hamburgerkedja så är det helt otroligt för er??

sjukt.. alla hamburger-resturanger borde finnas överallt i sverige!
jag har väldigt långt till närmaste MAX`s   
men dom är väldigt väldigt mkt bättre än de andra enligt mig big_smile

beemern .......
23 november 2007 · 2 655 Inlägg

hoppas fler försvinner, mc donalds är äckligt, bara milkshaken som e god. sibylla ska de va big_smile...

ironhead volvoraggare
23 november 2007 · 4 776 Inlägg

inget slår en  200 grams sibylla med räksallad

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
GrebyAxel
23 november 2007 · 524 Inlägg

Av McDonalds, Burgur King och MAX så är MAX tveklöst sämst...

MickeTuncer Fotograf
23 november 2007 · 966 Inlägg

richardoo290 skrev:

Sushikocken skrev:

richardoo290 skrev:
sibylla  är bäääst!!!!!!!!!!                                    lol

Ja där får man ju inte ens OST på cheeseburgern hmm 
vid samma tillfälle beställde morsan och farsan mos och körv de fick pommes O,o

du fatta att ja skämtade va?   de är ju en jäkla gatukiosk o ingen hamburger resturang tongue

Vad är skillnaden mellan Gatukiosk och Hamburger Resturang?

micketuncer PHOTOGRAPHY
www.micketuncer.se
BMW 520d "F11" (2011)
h0ehulken Arbetar på Volvoåterförsäljare
23 november 2007 · 15 Inlägg

Jag tvekar ju på att någon av kedjorna har riktigt bra kött över huvud taget.
Dock så fyllekäkar iaf alltid jag och mina vänner på Burger King.

Största anledningen till varför jag väljer BK framför Mcd är att jag helt har tröttnat på Mc Donalds. Och Max ligger inte i gångavstånd från Örebros nattclubbar/krogar/pubar.

Dock om jag är på resa från och till olika städer så blir det oftast Mc Donalds. smile

Och om jag ska ha mat för att jag är för lat för att laga iordning något så blir det oftast Pizza/Kebabtallrik.

/Mvh

Så länge min chef låtsas att jag har mycket i Lön, låtsas jag att jag har mycket arbete.
richardoo290 VOLVO for life..
23 november 2007 · 2 113 Inlägg

MickeTuncer skrev:

richardoo290 skrev:

Sushikocken skrev:

Ja där får man ju inte ens OST på cheeseburgern hmm 
vid samma tillfälle beställde morsan och farsan mos och körv de fick pommes O,o

du fatta att ja skämtade va?   de är ju en jäkla gatukiosk o ingen hamburger resturang tongue

Vad är skillnaden mellan Gatukiosk och Hamburger Resturang?

stora skillnader

Lardi SQ
23 november 2007 · 1 343 Inlägg

i skräpmats kategorin så kommer donkan så klart först, de är tveklöst den godaste av dom alla! har inte en aning om va ja stoppar i munnen bara de är gott big_smile

Ljudnörd!
Henrik Elg Bilbyggare!!!
23 november 2007 · 595 Inlägg

Max är utan tvekan godast! McDonalds går endast i nödfall! Undviker in i det längsta...

richardoo290 VOLVO for life..
23 november 2007 · 2 113 Inlägg

nån mer som märkt att på donkan så skriker dom som arbetar där hela tiden..
"en big mach &CO  är färdig" - "jens ja behöver 4 cheesburgare"  o blalabla
sådant tillsammans med skrikande ungar.. hmm

men så höll de inte på förr..  dom har blivit så lata att dom inte ens går ut med hamburgaren till en!   har ni vart me om det?

mc donalds har ju sämsta sevice iallafall..

MickeTuncer Fotograf
23 november 2007 · 966 Inlägg

richardoo290 skrev:

MickeTuncer skrev:

richardoo290 skrev:

du fatta att ja skämtade va?   de är ju en jäkla gatukiosk o ingen hamburger resturang tongue

Vad är skillnaden mellan Gatukiosk och Hamburger Resturang?

stora skillnader

Säg mig skillnaden.. Jag driver ett av Jämtlands Största Sibylla kök.. Det är ingen Gatukiosk.. Gatukiosk för mig är om man säljer en massa andra grejjer åxå, typ som Tidningar, godis m.m.m.. jaa, alltså en kiosk..

micketuncer PHOTOGRAPHY
www.micketuncer.se
BMW 520d "F11" (2011)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang