Hur kom DU på ditt användarnamn på Garaget.org?

Kalle_Ponken
25 november 2007 · 1 752 Inlägg

Mitt är dels för att jag heter Kalle o sen tror jag att jag precis hade sätt/läst Snobben o där finns det ju en som kallas för Kalle ponken, så då slog jag mitt kloka huvve ihop o döpte mig själv till Kalle_Ponken tongue

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!
stollen Blev inte som jag borde blivit
25 november 2007 · 418 Inlägg

Av någon konstig anledning så kallas jag för Stollen av mina polare, så då fick det bli det.

Man vet att en bil har använts på rätt sätt när bromspedalen rostat fast.
decib3L Körv
25 november 2007 · 3 535 Inlägg

var för några år sen när man satt i mIRC och testade lite olika namn.. Och störde mig på alla jävla ljud som var i min variant av mIRC (invision tror ja de hette tongue) Och då kom ja på att ljud mäts i decibel..

Och då skrev jag rakt ut "decib3L" å det såg fint ut smile

Och så har det varit sen dess big_smile

Truckdriving Man
CarCass CarCass
25 november 2007 · 627 Inlägg

Hade tråkigt i skolan en gång i tiden ..satt och bläddrade i ett lexikon. kommer fram till ordet "kadaver" översättningen var " cadaver" men det fanns ett slangord för det och det var "carcass" vilket jag tyckte lät riktigt bra.

Har faktiskt inget med bandet Carcass att göra.

Join the Evolution
esa vaarala
25 november 2007 · 184 Inlägg

mitt riktiga namn.

MrTurbo Better than God \o/
25 november 2007 · 1 882 Inlägg

Skaffade första datorn -96, då var det mycket chatt och annat fjanteri. ( smile) På den tiden körde jag bara toktrimmad saabturbo så vad var mer logiskt än "MrTurbo". Då var det ingen annan som hette det någonstans vad jag fann, men nu är försöker sno det. 

Kör inte saabturbo längre (återfall kommer säkerligen) men mitt nick är och förblir JAG.

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Ford Mustang HT "30årskrisen" (1967)
Saab 900 2,3i "Cabben" (1997)
Saab 900 S "40-årskrisen" (1991)
John87 Stolt Volvoägare
25 november 2007 · 4 913 Inlägg

Jag har världens sämsta fantasi..

Heter John och är född -87.
Brukar i spel och på chatter heta bara "John", men det var ju såklart upptaget här så då fick jag idétorka.

Kallas dock "Plutt" eller "Plutten" av min mamma och ibland även av andra (kommer från ett jättegammalt skämt vi hade i familjen och inte av att jag är stor/liten tongue), men det känns inte som något jag vill heta på ett forum direkt.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Johnson
25 november 2007 · 613 Inlägg

Heter Peter och hade en Probe men peterprobe ble för långt så de råka bli p.p.

Brukar numer heta Johnson på forum men det var upptaget här..

Rover Mini (1991)
Austin Mini 1000 "Fars bil" (1972)
Ford Mondeo (2010)
Rakskuret
25 november 2007 · 6 Inlägg

Rakskuret för att jag har en sån låda i min bil med rakskurna drev
det bästa bil ljudet man kan ha i sin bil

Masterworks
25 november 2007 ·

Jag lät bygga en egen virveltrumma av
Pearl, Masterworks är deras custom trummor!
Namnet har hängt med sedan dess! cool

imser
25 november 2007 · 29 Inlägg

hade just haft en maratonsittning med alla "fredagen den 13e"-filmerna, ganska tom i skallen o eftersom mördaren/huvudpersonen heter voorhees var det det enda jag kunde komma på

please don´t make me angry, you wouldn´t like me when i´m angry
Lehtinen
25 november 2007 · 184 Inlägg

Efternamnet vart bäst.. Tror inte d e så många som heter Lehtinen heller så. haha.

MvH: Johan
Performance_ Förjaevle Brao
25 november 2007 · 555 Inlägg

mja, kom inte på något namn, så ja tänkte skriva Volvo_Performance men de va upptaget tror ja........................så det blev som de blev

DCLXVI
25 november 2007 · 5 Inlägg

Nån hade snott mitt vanliga "namn" Legion (Bibeln, gamla testamentet...retar alltid nån) Så då fick det bli DCLXVI...romerska siffror, räkna ihop det själv så förstår du wink

mektrollet Reparatör
25 november 2007 · 630 Inlägg

En nu mera avliden mycket nära polare myntade det för ca 15 år sedan . " faan du ser ut som ett mektroll " men e man mestadels i garaget å mekar å gjort så i alla år kanske man ser ut som ett till slut lol . trivs med namnet å lite för att minnas min polare som försvann alldeles förtidigt från jorden sad

NJ_
25 november 2007 · 2 118 Inlägg

NJ är mina initialer, Nicklas Johansson,  och _ kom bara dit för att göra det lite längre ^^

D.i.l.l.i.g.a.f
lollo
25 november 2007 · 596 Inlägg

va en lärare i skolan som tyckte mitt namn va så långt så han kom på Lollo och sen dess har det blitt så hehe..
så nu har lollo hängt med några år....

Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
25 november 2007 · 2 258 Inlägg

Ja, jag har allt funderat på att byta, men det har sina poänger och är ganska väl inarbetat just här på garaget.... smile

Har på de flesta forum tidigare kallat mig Ellen kombinerat med födelseåret -75 på olika vis, då Ellen är lite för vanligt... Eileen har funkat ibland också, efter Dexys Midnight Runners sköna pepplåt... (Come on Eileen)

Här blev det Vulture då det är exets spelnamn sen urminnes tider, och vi delade ju på profilen från början, men sedan har det ju visat sig att det nästan bara var jag som skrev.

Nu är profilen så välfylld och präglad av mig att jag behöll den när vi gick isär, och de flesta vet också vem Vulture är. Dessutom har jag upptäckt fördelen med ett könsneutralt nick, Eileen ger ju lite andra associationer än Vulture.

Men jag vet inte, velar än, för Vulture är ju ändå hans från början... Vulture är för övrigt "Gam" och han har kallats "Gamen" av och till genom åren.

Har ni tankar om namnbyte får ni gäran dela med er av dem! smile
Jag är beslutsångesten personifierad! tongue

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
FH16
25 november 2007 · 137 Inlägg

Ide torka!
Satt o lade in foto från kameran strax innan jag registrerade mig, hade där ett kort på en FH 16 (lastbil), tycker det vart kort o bra!

Life is ours,we live it our way/James Hetfield
Volvo v70 (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang