Lås Tråd Tack!

_kallin
7 december 2007 · 5 Inlägg

-CH- skrev:
Inte kul när det blir så här.
Visst är det bådas fel. Ni var ju 2 som hade sex.
Men tycker det är jävligt dåligt att inte säga nått förrens vecka 24,(Visst kanske vissa inte märker något men det är väldigt ovanligt. Men om hon märkte det var det jävligt dåligt att inte säga något tidigare.)
Hade hon nämnt något innan kunde ni ha diskuterat saken å kommit fram till ett enat beslut.(Kanske)

Sen kan jag säga att jag inte riktigt förstår mig på tjejer som blir med barn av ett engångsligg som behåller det även om inte killen vill. Taskigt mot både ungen och killen. Visst ungen kanske får det jättebra med bara mamman det säger jag inget om, Men ska man skaffa barn tycker jag båda ska vara enade om det och verkligen vilja ha en unge.
Jag förstår även att det är jobbigt med aborter m.m. Ungen är ju ändå i tjejens mage men som sagt det är inte "BARA" hennes för det angående besluten om man ska behålla det eller inte, killen måste iaf få säga sitt.
Vore jag tjej skulle jag inte behålla ungen om inte killen ville.
Det måste väl iallafall alla hålla med om att det är taskigt mot killen att behålla det om han inte vill?

Och hur tänker en tjej som behåller ett barn efter ett engångsligg som gör henne på smällen? (Dömmer ingen som gör det men hur tänker dom?)

I mina ögon om man ska skaffa barn tycker jag både ska vara eniga och verkligen vilja det och planera och se fram emot det. Barn är värda 2 föräldrar som verkligen ville ha det.

Kanske inte e så lätt att göra abort i 23 veckan! eller rättare sagt barnet i magen anses vara livsdugligt, det kan leva utanför magen med hjälp av apparater, så d vore ju som å ta livet av en människa.

Och om man får reda på att man är gravid i 23 veckan har man inte så mycke val ska jag säga. Och adoption är inte ens att tala på, kul å veta att man har ett barn nånstans i sverige som är av ens eget kött och blod! nee, som sagt ni har inte ens hört mammans version av det hela. men visst skyll allt på henne!

idioter!

Senast redigerat av _kallin (7 december 2007)

-CH-
7 december 2007 · 20 Inlägg

_kallin skrev:

-CH- skrev:
Inte kul när det blir så här.
Visst är det bådas fel. Ni var ju 2 som hade sex.
Men tycker det är jävligt dåligt att inte säga nått förrens vecka 24,(Visst kanske vissa inte märker något men det är väldigt ovanligt. Men om hon märkte det var det jävligt dåligt att inte säga något tidigare.)
Hade hon nämnt något innan kunde ni ha diskuterat saken å kommit fram till ett enat beslut.(Kanske)

Sen kan jag säga att jag inte riktigt förstår mig på tjejer som blir med barn av ett engångsligg som behåller det även om inte killen vill. Taskigt mot både ungen och killen. Visst ungen kanske får det jättebra med bara mamman det säger jag inget om, Men ska man skaffa barn tycker jag båda ska vara enade om det och verkligen vilja ha en unge.
Jag förstår även att det är jobbigt med aborter m.m. Ungen är ju ändå i tjejens mage men som sagt det är inte "BARA" hennes för det angående besluten om man ska behålla det eller inte, killen måste iaf få säga sitt.
Vore jag tjej skulle jag inte behålla ungen om inte killen ville.
Det måste väl iallafall alla hålla med om att det är taskigt mot killen att behålla det om han inte vill?

Och hur tänker en tjej som behåller ett barn efter ett engångsligg som gör henne på smällen? (Dömmer ingen som gör det men hur tänker dom?)

I mina ögon om man ska skaffa barn tycker jag både ska vara eniga och verkligen vilja det och planera och se fram emot det. Barn är värda 2 föräldrar som verkligen ville ha det.

Kanske inte e så lätt att göra abort i 23 veckan! eller rättare sagt barnet i magen anses vara livsdugligt, det kan leva utanför magen med hjälp av apparater, så d vore ju som å ta livet av en människa.

Och om man får reda på att man är gravid i 23 veckan har man inte så mycke val ska jag säga. Och adoption är inte ens att tala på, kul å veta att man har ett barn nånstans i sverige som är av ens eget kött och blod! nee, som sagt ni har inte ens hört mammans version av det hela. men visst skyll allt på henne!

idioter!

Nu menade inte jag att hon skulle göra abort NU!.Det fattar ja väl att det inte går.
Det jag menade var tjejer som behåller barnet efter ett "one night stand". När dom märker dom är med barn (tidigt) och inte har en relation med killen hon varit med och han inte vill ha barn med den personen. Varför behålla det då? Man är ju 2 om beslutet och är man så mån om att ha ett barn borde man satsa mer på seriösa relationer än på one nights stands.


JAG tycker ju barn ska komma till med 2 personer som verkligen vill ha det. Som lever ihop och som älskar varann. Men det är ju min personliga åsikt.

Och jag har inte skyllt på henne!!!
Jag sa att det var dåligt att hon inte sagt nått förrens V24 men att vissa kanske inte märker något, och det vet jag inte om hon gjorde eller inte, så jag har inte dömt henne eftersom jag inte vet, Men OM det var så att hon märkte men inte sa något var det dåligt av henne.

Senast redigerat av -CH- (7 december 2007)

Jongen
7 december 2007 · 341 Inlägg

Det med att avsäga sig faderskapet som ett telefonabonemang fungerar inte riktigt så lätt. Har en kompis som råkade ut för samma sak, han nekade till att han var fadern, men blev "tvingad" att skriva på. Sen ville han ha det upphävd, men det gick inte.... Så det gäller att veta vad man vill och vad som är rätt innan man gör en massa saker. Får hoppas på det bästa för er och barnet.

-CH-
7 december 2007 · 20 Inlägg

tramshelvete skrev:
Och nej, pappan är inte överlycklig. Men vad kan han göra? Det är min kropp och mitt beslut.
Mvh / tramshelvete.

Ja visst är det din kropp!
Men du skriver det är bådas ansvar å båda hade sex bådas fel m.m.
Men att det är bara DITT beslut??roll
Tycker ditt resonemang är korkat och att du säger emot dig själv.
Om man lever ett singelliv och inte har planerat att skaffa barn men blir på smällen efter ett engångsligg varför behålla det om inte båda vill?
Och jag förstår att det inte är kul med abort, men kanske det bästa i sånna här fall.
Jag tycker det är fel, men ingen kan ju tvinga nån till abort men varför inte skaffa barn med någon som bryr sig om tjejen å barnet om man nu så gärna vill ha ett???

Så nej jag förstår inte tjejer som behåller barnet efter engångsligg/misstag om den andra parten inte vill ha det.

Vill man ha barn så skaffa ett seriöst förhållande och planera det istället för att knulla runt.

Och nu mena jag inte att du (tramshelvete) knullar runt utan skriver allmänt.

Och det jag skriver är MIN personliga åsikt.
Hur som helst hoppas det löser och blir bra för båda parter.

Senast redigerat av -CH- (7 december 2007)

Kaliber_ LEGITIMERAD KLAPPSÄNKARE
7 december 2007 · 153 Inlägg

Tramshelvete


Du kanske förstår vad du pratar om i DITT fall, men du känner inte den här tjejen! Hon är ett rakt av psykfall som mått dåligt i flera år och fan vet jag, men d e nåt fel i huvet på henne, med eller utan barn! Sant att jag kanske skulle tänkt på detta innan, men Eftersom jag har haft sex i många år utan skydd, utan att få barn med nån utav mina före dettingar, jag har varit och tagit ett spermaprov då jag varit orolig att jag skjuter löst. Enligt testet har jag väldigt dålig säd, och jag har då antagit att det aldrig kommer hända för mig att få barn! Men givetvis så kommer då den här jävla idioten och säger att hon är med barn, kan ni då för i helvete fatta hur jag mår över detta?? Jag frågade om tips och råd, jag har inte sagt rätt ut att jag inte vill ha med ungen att göra, men däremot att jag inte vill ha med den tjejen att göra!

Jag vet att du läser M! Hoppas du fattar vad jag menar!

Alla skriver alltid citat i hopp om att verka smartare än vad man är, men det känns lite löjligt att försöka verka smartare med andras ord...
NoCooL
7 december 2007 · 215 Inlägg

Jag förstår heller inte vitsen med o  behålle ett barn som inte är önskat. Jag resonerar iaf att det är bättre o vänta tills den"Rätta" partnen dyker upp som man trivs med o vill dela sitt liv med. tjingeling big_smile

volvoraggare85
7 december 2007 · 1 Inlägg

det värkar vara en himla tur att du kanner det har psykfallet till brud.
Men frågan alla ställer sig är nog hur DU kunde gå och "rulla runt i sänghalmen" med henne om hon nu är så dum i huvudet och om du hatar henne!
Och har du verkligen pratat med henne personligen ordentligt om detta?
det verkar som om du inte ens har tagit reda på fakta!
Tänk om nu den här bruden verkligen talar sanning!
kan du då ens sätta dig in i hennes situation? Att få reda på att man ska få barn med en kille man inte ens tycker om!
Jag förstår att du är väldigt chockad över detta också, att du absolut inte känner dig redo för ett barn. Men hur vet du om den blivande mamman känner tvärtom än du?
Och jag kan lova dig att hon inte mår bättre av att läsa om vad du tycker och känner här pa internet.
För det verkar som på dig att hon gör det.
Mitt råd till dig är att du tar kontakt med tjejen och att ni pratar igenom det hela.
Hoppas att allt löser sig. För den blivande bebisens skull!

Take Care, hjortronbär!

Senast redigerat av volvoraggare85 (7 december 2007)

Wanegardh Asgammal medlem.
7 december 2007 · 2 246 Inlägg

Smulans skrev:
underhåll ligger på 1273 kr/månad för o vara exakt....

underhållet är baserat på din inkomst

Senast redigerat av maximus (7 december 2007)

Sjodin
8 december 2007 · 39 Inlägg

maximus skrev:

Smulans skrev:
underhåll ligger på 1273 kr/månad för o vara exakt....

underhållet är baserat på din inkomst

Maxbelopp = 1273 syftade jag på..

The one that got away
John87 Stolt Volvoägare
8 december 2007 · 4 913 Inlägg

maximus skrev:

Smulans skrev:
underhåll ligger på 1273 kr/månad för o vara exakt....

underhållet är baserat på din inkomst

Ja, och om du inte har råd med 1273kr / månad så lägger försäkringskassan in det som saknas.

Har för mig att jag hörde nåt om det när mina föräldrar dividerade om detta ämnet.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Diabel
8 december 2007 · 172 Inlägg

FLY LANDET big_smile

tycker fan synd om ungen ... hur fan kan man ha ett barn när man inte kan ta hand om sig själv ? arbetslös osv ....

Det är för lätt att skaffa barn ... hmm

Kör du först så väntar jag där framme
Saabturbogirl Saab tokig tjej
17 mars 2008 · 43 Inlägg

Hur har det gått med allt??

*Tk, Max, Sara & Sötnosen <3*
Saab 9-5 2,3 T Vector "Stg Design" (2002)
engolf
17 mars 2008 · 3 235 Inlägg

Sök juridisk hjälp.

Men först och främst snacka med henne och hennes föräldrar.

Pikey
17 mars 2008 · 2 283 Inlägg

Saabturbogirl skrev:
Hur har det gått med allt??

Undrar det samma

R.I.P. Michael Jackson!
Eclips3 Lidhultare.
17 mars 2008 · 325 Inlägg

lever mannen eller va ha hänt?  och tramshelvete, är du typ mamman? :S

-Twiajävlen-
Darkie dARKiE
17 mars 2008 · 5 031 Inlägg

eclips3 skrev:
lever mannen eller va ha hänt?  och tramshelvete, är du typ mamman? :S

det är hon verkligen inte, det är min flickvän..

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Eclips3 Lidhultare.
17 mars 2008 · 325 Inlägg

jaha, ok förlåt för missuppfattnigen smile

-Twiajävlen-
EckeHolmgren T5 & R Fantast
17 mars 2008 · 1 279 Inlägg

Okim skrev:

patrikke skrev:
Gå över gränsen och skicka ett mess till henne om att du har aids eller nåt..
Då kan ju kanske hon tänka till en gång vad hon gjort mot dej.
Annars kan du spela in ett avsnitt med al bundy och skicka till henne så får hon en inblick i en värld med barn:)

HAHAHAHA AL bundy  smile sicken kille

AL bundy är klockren big_smile

Erik H
P-G Säl-Tämjare...
11 juni 2008 · 1 024 Inlägg

Med andra ord så är ungen ute nu då eller? grattis till faderskapet får man väll säga tongue

Senast redigerat av P-G (11 juni 2008)

Vilket jävla drag :)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang