-CH- skrev:
Inte kul när det blir så här.
Visst är det bådas fel. Ni var ju 2 som hade sex.
Men tycker det är jävligt dåligt att inte säga nått förrens vecka 24,(Visst kanske vissa inte märker något men det är väldigt ovanligt. Men om hon märkte det var det jävligt dåligt att inte säga något tidigare.)
Hade hon nämnt något innan kunde ni ha diskuterat saken å kommit fram till ett enat beslut.(Kanske)
Sen kan jag säga att jag inte riktigt förstår mig på tjejer som blir med barn av ett engångsligg som behåller det även om inte killen vill. Taskigt mot både ungen och killen. Visst ungen kanske får det jättebra med bara mamman det säger jag inget om, Men ska man skaffa barn tycker jag båda ska vara enade om det och verkligen vilja ha en unge.
Jag förstår även att det är jobbigt med aborter m.m. Ungen är ju ändå i tjejens mage men som sagt det är inte "BARA" hennes för det angående besluten om man ska behålla det eller inte, killen måste iaf få säga sitt.
Vore jag tjej skulle jag inte behålla ungen om inte killen ville.
Det måste väl iallafall alla hålla med om att det är taskigt mot killen att behålla det om han inte vill?
Och hur tänker en tjej som behåller ett barn efter ett engångsligg som gör henne på smällen? (Dömmer ingen som gör det men hur tänker dom?)
I mina ögon om man ska skaffa barn tycker jag både ska vara eniga och verkligen vilja det och planera och se fram emot det. Barn är värda 2 föräldrar som verkligen ville ha det.