2515
Sök

Värmeproblem i jetta 87

757 Inlägg
29 november 2007
Trådstartare
Hejsan alla.
Nu är det så att jag har en skruttig liten jetta från 87 som jag har ett mindre problem med.
Det är så att när jag kört ett tag så blir det iskallt i bilen, vad kan detta bero på?
Dvs först så kommer det en massa värme i bilen men efter nån mil så blir det kallt.
Tempmätaren visar att motorn är varm iaf den står lite mer än halva då man kört ett tag.

Jag har kört i radiatorrens sen så har jag bytt till nytt vatten/glycol.
tänkte byte termostat med så om nån av er vet vart man kan finna termostaten så får ni gärna länka en bild eller förklara:D

757 Inlägg
29 november 2007
Trådstartare
nu har jag vart o rivit på 2 ställen i bilen utan att ha funnit termostaten. är det så att den sitter vod vattenpumpen eller är jag helt ute o cycklar?

48 Inlägg
1 december 2007
Lanjin skrev:
nu har jag vart o rivit på 2 ställen i bilen utan att ha funnit termostaten. är det så att den sitter vod vattenpumpen eller är jag helt ute o cycklar?

Ja den sitter vid vattenpumpen....det är väldigt vanligt att skruvarna går av, eller att gängorna går åt helvete i termostathuset när man skruvar isär det.....bara så du vet

Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
857 Inlägg
1 december 2007
kolla om du har 2st ventiler på slangarna in i kupen. en är svart plast och den andra aluminium och det går en slang mellan dom.
det är nån sorts skyddventil till värmeelementet som strular när dom blir gamla. antingen fixar du nya såna eller sätter rör där istället.. MEN det finns en risk med rör att du kommer ha sönder värmeelementet men jag tror den chansen är liten.. jag har gjort det på några vw:s och farsan likaså utan att det hänt nåt..

757 Inlägg
2 december 2007
Trådstartare
ska kika upp de där med ventilerna. för bytte termostaten. går inte bara att sätta en slang ist för rör då?

757 Inlägg
2 december 2007
Trådstartare
såg att de var endel bök om man bara skulle sätta slang=)

Sök