jag gjorde en service på bilen! bytetändstift,tändhatar,olja,oljefilter,luftlifter! sen så tanka jag 5liter e85 i 10 liter bensin! men det gick inte till sig!!
och jag fick veta att det sitter en ford sierra katt på den från en V6, (sa föra ägaren)! Hur funkar dom där sportkattarna som? funkar dom lika bra som alla andra? för jag gissar på att det är katten som är dålig!
Har hört (har ingen kat själv) att sportkatt behöver bli riktigt varma för att rena ordentligt, vilket de inte blir riktigt under besiktningen av bara ett varv runt byggnaden. Konstigt det inte ville sig trotts du hade 33% e85 i tanken, det brukar kunna hjälpa till annars.
jag gjorde en service på bilen! bytetändstift,tändhatar,olja,oljefilter,luftlifter! sen så tanka jag 5liter e85 i 10 liter bensin! men det gick inte till sig!!
och jag fick veta att det sitter en ford sierra katt på den från en V6, (sa föra ägaren)! Hur funkar dom där sportkattarna som? funkar dom lika bra som alla andra? för jag gissar på att det är katten som är dålig!
Du måste nog köra motorn ordentligt varm, och om den skulle står avstängd i besiktningshallen, så be de köra den några kilometer, och det hårt. Sport kater fungerar bäst när de är riktigt varma...
När jag besiktiga min så va mina värden med höga..då bad jag han hålla bilen på höga varv under värdetagningen i någram min..sen sjönk alla väden till normalt så ja klara det galant/ Mvh Jens
Vet du om din katalysator funkar ? Är du säker på att lambdasonden funkar ? JAg har varit med om att man har monterat ny sond och det har fortfarande inte funkat och då så har förvärmningen av sonden från styrenheten varit trasig. Så du får mäta om du har full spänning till förvärmningen.
nån som vet om det sitter en lika dan kat på 2,0liter motorn som till 2,2 liters motorn? annars så har man hitta en kat
Jag är rätt säker på det är samma kat på 3s-fe (2,2l) som i 3s-ge, är bara jänkarna som fick motorn från camry istället pga. avgaskrav. Ska bara vara mellan turbo och sugis som avgassystemen skiljer sig åt.
ja! då var man och besikta bilen igen då den vill inte gå ner har gjort en service på den & hört lite runt på verkstäder!
men nu ska jag lämna in den på felsökning & se vad felet är! känns lite onödigt att byta grejer för flera tusen & sen är det inte det som är felet! så man får se helt enkelt
ser här att många rekommenderar blandning med etanol eller liknande vilket gör mig lite förvirrad.. när jag senast besiktade bilen hade jag också lite för höga CO-värden men bytte tändstift och kablar så kom igenom.. då nämnde vi att vi tänkte göra en "fuling" med etanol i tanken och då svara mr. besikningsman självsäkert att det inte hjälper något.. ljög han?
ser här att många rekommenderar blandning med etanol eller liknande vilket gör mig lite förvirrad.. när jag senast besiktade bilen hade jag också lite för höga CO-värden men bytte tändstift och kablar så kom igenom.. då nämnde vi att vi tänkte göra en "fuling" med etanol i tanken och då svara mr. besikningsman självsäkert att det inte hjälper något.. ljög han?
själv nu så har jag prova Etanol & k-sprit men det funka int precis! Hc kanske gick ner men inte Co!
Sluta upp med era fullösningar med etanol och k-sprit och skit! Lös problemet istället! På så sätt får ni bättre effekt, mindre risk för otrevliga ras och något miljövänligare bilar.
ser här att många rekommenderar blandning med etanol eller liknande vilket gör mig lite förvirrad.. när jag senast besiktade bilen hade jag också lite för höga CO-värden men bytte tändstift och kablar så kom igenom.. då nämnde vi att vi tänkte göra en "fuling" med etanol i tanken och då svara mr. besikningsman självsäkert att det inte hjälper något.. ljög han?
Då pratade han i nattmössan, har själv besiktat med 50% E85 i tanken på en og900 T8 och hade 0 i co både på tomgång och förhöjd tomgång plus 0 i hc, besiktningsmannen såg riktigt förvånad ut i det läget Sen känner jag några stycken som har fått runt 6,5 i co och sen åkt in igen med 50% E85 och fått värden imellan 0,1 och 0,5. Men det verkar därimot som att det inte vill fungera för vissa om man läser runt på internet, men alla gånger i verkliga livet när det har provats som jag vet om så har det fungerat perfekt.
ja har haft en saab som förra ägaren inna besiktade han fick 190 Hc (100) Lambda 1.07 (0.97-1.03) med k-sprit i..
sen åkte ja o besiktade utan k-sprit och besikningsgubben sa att han skulle testa en grejj så han tog bilen o körde som en idiot med den men han fick ner värdena fick 99 Hc och lambda 1,03 så de skulle ja testa om ja va du. ja visste att katten va helt slut m.m men han lyckades